Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

15 dpo og cd 29. Fortsatt negativ test og ingen mens. 

Jeg pleier å få mensen 14 dpo, men den kommer kanskje noen dager senere pga progesteronstøtte og fordi jeg fikk el tidligere pga Letrozol og Ovitrelle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere EL skal ikke ha noe å si da lutealfasen pleier å ha likt antall dager. Men progesteron kan absolutt skyve litt på ting. Så mensen er sannsynligvis rett rundt hjørnet. Kjedelig det ikke ble positiv test :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Tidligere EL skal ikke ha noe å si da lutealfasen pleier å ha likt antall dager. Men progesteron kan absolutt skyve litt på ting. Så mensen er sannsynligvis rett rundt hjørnet. Kjedelig det ikke ble positiv test :(

Ja er kjedelig, men får bare prøve å tro at det er litt tilfeldigheter at vi ikke er gravide enda :)

Skal egentlig slutte på Utrogestan når jeg får mensen, men sluttet i går kveld siden jeg har negative tester. Får håpe mensen kommer i dag så jeg kan begynne på ny syklus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så kjedelig at det ikke gikk denne gangen😞 Krysser fingrene for at det går bedre neste gang❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (2 timer siden):

Åå så kjedelig at det ikke gikk denne gangen😞 Krysser fingrene for at det går bedre neste gang❤️ 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD1 

Da kom mensen 3 dager forsinket og ny syklus er startet, pp14. Nye tester er bestilt inn og påvei i posten. Regner at el kommer rundt cd16 og at ikm er 09. 03. 

Ellers har vekten gått ytterligere ned 0,5 kg og bmi er nå 36. I starten av januar var den 37. Vis det blir privat ivf er jeg nå kun 2 kg over grensen. Videre plan er å fortsette å gå ned i vekt, skal iallefall prøve :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at mensen kom nå da, når du først ikke var gravid :troest: Blir bra med en ny frisk start! Masse lykke til :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD3

Jeg føler jeg er så utolmodig nå så blir en gyn time neste torsdag på cd11. Greit å se ann hvordan det ligger ann i en naturlig syklus. 

Jeg føler jeg har så stort behov for å vite hva veien videre er. Hvor lang tid skal vi prøve annen hver måned med Letrozol, Ovitrelle og Crinone/Utrogestan. Hva gjør vi etter det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (1 minutt siden):

CD3

Jeg føler jeg er så utolmodig nå så blir en gyn time neste torsdag på cd11. Greit å se ann hvordan det ligger ann i en naturlig syklus. 

Jeg føler jeg har så stort behov for å vite hva veien videre er. Hvor lang tid skal vi prøve annen hver måned med Letrozol, Ovitrelle og Crinone/Utrogestan. Hva gjør vi etter det? 

Hvorfor bare annenhver? :)

 

Sånn det ligger an, siden dere har prøvd en stund, så blir jo ivf neste naturlige steg dersom hormonpreparat ikke funker. Ut ifra hvor du bor så kan det variere stort på ventetid, så hvor lenge jeg personlig hadde villet avvente hadde variert. 

Håper selvsagt at det går av seg selv raskt 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor bare annenhver? :)

 

Sånn det ligger an, siden dere har prøvd en stund, så blir jo ivf neste naturlige steg dersom hormonpreparat ikke funker. Ut ifra hvor du bor så kan det variere stort på ventetid, så hvor lenge jeg personlig hadde villet avvente hadde variert. 

Håper selvsagt at det går av seg selv raskt 🌱

Gyn sa at medisinene hadde virkning i måneden etter også. Jeg har jo ikke noen åpenbare feil så bruker kun medisinene for optimalisere sjansene. 

Jeg kunne godt startet med ivf i morgen. Vi bor i Oslo og blir nok privat så bør ikke være så lang ventetid. Kanskje greit å få et forsøk før sommeren? 

Min gyn sa i oktober at de ikke var bekymret, men tenker at det sier de vel til de fleste uten åpenbare problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Gyn sa at medisinene hadde virkning i måneden etter også. Jeg har jo ikke noen åpenbare feil så bruker kun medisinene for optimalisere sjansene. 

Jeg kunne godt startet med ivf i morgen. Vi bor i Oslo og blir nok privat så bør ikke være så lang ventetid. Kanskje greit å få et forsøk før sommeren? 

Min gyn sa i oktober at de ikke var bekymret, men tenker at det sier de vel til de fleste uten åpenbare problemer. 

Aha, okei :)

Offentlig i Oslo er jo dessverre lang ventetid :( flere reiser til Porsgrunn, men selv der er det litt ventetid. Det har endret seg litt med privatklinikker pga corona. Mange som hoppet over da pandemien brøt ut. For eksempel hausken har ventetid frem til mai for å ha oppstartsamtale 😬 sånn at du vet og kan ta det inn i beregningen din! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Aha, okei :)

Offentlig i Oslo er jo dessverre lang ventetid :( flere reiser til Porsgrunn, men selv der er det litt ventetid. Det har endret seg litt med privatklinikker pga corona. Mange som hoppet over da pandemien brøt ut. For eksempel hausken har ventetid frem til mai for å ha oppstartsamtale 😬 sånn at du vet og kan ta det inn i beregningen din! 

 

Takk for svar :) Da skal jeg høre med gyn neste uke. Jeg følges opp av fertilitetssenteret i Oslo. 

Prøvde å snakke med fastlegen i januar, om å starte å søke offentlig. Men han var ganske vanskelig. Nevnte at privat gyn kunne søke offentlig for meg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (8 minutter siden):

Takk for svar :) Da skal jeg høre med gyn neste uke. Jeg følges opp av fertilitetssenteret i Oslo. 

Prøvde å snakke med fastlegen i januar, om å starte å søke offentlig. Men han var ganske vanskelig. Nevnte at privat gyn kunne søke offentlig for meg osv.

Å så teit lege 🙄 søknaden er jo temmelig innholdsrik, så han kviet seg sikkert litt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Å så teit lege 🙄 søknaden er jo temmelig innholdsrik, så han kviet seg sikkert litt 😬

Ja, men går nok for privat. Er for utolmodig for offentlig. 

Når jeg ble gravid for 1 år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle være i denne situasjonen nå.

Du hadde vel prøvd lenge? Har lest din dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dame1989 skrev (2 minutter siden):

Ja, men går nok for privat. Er for utolmodig for offentlig. 

Når jeg ble gravid for 1 år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle være i denne situasjonen nå.

Du hadde vel prøvd lenge? Har lest din dagbok :)

Ja, det skjønner jeg godt du ikke trodde :klem:

føler jeg personlig at jeg har vært sååå utålmodig jevnt over, samtidig har tiden flydd. Hvem skulle tro vi ville sitte her 3 år og 2 mnd senere uten en gang å være gravid? 😬 Shiiiiiit det gjør meg sint og deprimert. 

Det går nok for oss begge, helst før enn senere 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Ja, det skjønner jeg godt du ikke trodde :klem:

føler jeg personlig at jeg har vært sååå utålmodig jevnt over, samtidig har tiden flydd. Hvem skulle tro vi ville sitte her 3 år og 2 mnd senere uten en gang å være gravid? 😬 Shiiiiiit det gjør meg sint og deprimert. 

Det går nok for oss begge, helst før enn senere 🥰

Ja, vi får krysse fingrene :)

Det skal ikke alltid være lett dette livet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det er for privat ivf i Oslo? 

I går fikk jeg vite at enda en venninne er gravid...

Jeg forstår ikke hvordan man skal tenke på noe annet for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (6 minutter siden):

Noen som vet hvor lang tid det er for privat ivf i Oslo? 

I går fikk jeg vite at enda en venninne er gravid...

Jeg forstår ikke hvordan man skal tenke på noe annet for tiden :(

Jeg har trålet markedet litt nå, fordi vi vurderte det selv. Slik jeg forstår det er det ingen ventetid hos livio, litt hos medicus, 2-3 mnd hos Hausken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...