Gå til innhold

Dame1989 prøver på nr 2 🌹


Dame1989

Anbefalte innlegg

Etter over 1 års prøving tenkte jeg å opprette en egen dagbok for meg selv. Et sted å skrive ned tanker og følelser samt prate med andre i lignende situasjoner.

Litt om meg:

Jeg er 31 år gammel og er nå i pp13. Jeg er tidligere frisk, men ganske overvektig. Vet at jeg bør gå ned i vekt, så prøver å gå ned noen kg nå. Vis det går mot ivf er det greit å ikke ha 20 kg jeg må ned på kort tid. 

Jeg sluttet på prevangsjon i januar 2020 og ble raskt gravid. Dette overasket meg litt siden jeg følte det var typisk meg å slite med å bli gravid. Jeg hadde mange symptomer og Clearblue digital graviditetstest økte hver uke. I uke 5 fikk jeg 3+ på Clearblue digital. Etter dette forsvant mange av symptomene mine og magefølelsen ble dårlig. Jeg har nok en tendens til å overtenke ting og tenke litt negativt. På ultralyd i uke 7 fant de ikke noe fosteranlegg, kun fostersekk osv. Gyn sa det var fordi jeg var 1-2 uker kortere på vei enn jeg trodde. Jeg viste at det ikke var sant da jeg fikk positiv graviditetstest 10 dpo. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker for ny ultralyd. De 2 ukene var forferdelige for jeg visste at det ikke hadde gått veien, selv om jeg fortsatt hadde 1% håp. Det ble konkludert med en BO (blighted ovum) og jeg måtte ta medisinsk abort i uke 10 med 48 000 i hcg. 

Siden det har jeg fått mensen hver måned med syklus på 29- 33 dager. Jeg har fått positiv el test hver måned på dag 16- 20. 

Jeg lurer litt på om jeg har pcos, men lege eller gynekolog har ikke nevt det. Jeg er overvektig, har noe kviser og mye hårvekst.

Det har også blitt nevnt at jeg har mange eggposer. Men så har jeg også regelmessig syklus med positiv el tester hver måned.

Mine foreldre slet med å bli gravide og måtte prøve i mange år uten at noen feil ble funnet.

Jeg og mannen min tok privat utredning i høst og der var alt normalt. Gynekologen sa at jeg kunne prøve Letrozol enkel dose, Ovitrelle og Crinone for å optimalisere sjansene. Jeg ble ikke gravid da, men fikk 1 ganske positiv test 9 dpo (11 dager etter Ovitrelle). Testene var nesten negative 7 og 8 dpo. 10 dpo var den negativ igjen. Jeg får skyggetester 9, 10 og 11 dpo nesten hver måned.

Nå har jeg igjen tatt enkel dose med Letrozol (det holdt siden jeg får eggløsning). Var hos gyn på onsdag cd 12 og fikk målt et egg på 17 mm. Gyn sa også at slimhinnen så fin ut. Samme kveld satt jeg Ovitrelle. I dag startet jeg med Utrogestan og er 1 dpo.

Dette ble et langt innlegg 🙂 Men jeg begynner å miste håpet. Mange av mine nære venner prøver å bli gravid nå og de fleste har blitt gravide de siste 6 månedene. 

De neste dagene kommer jeg til å skrive ned tanker og mulige symptomer jeg kjenner (vet at Ovitrelle kan gi mye symptomer). 

Endret av Dame1989
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen. Så spennande :)

Synd dere er på pp13, håper at det nå er dokkas tur!

Kva gjer eigentlig Letrozol?  Ser det er mange som går på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (6 timer siden):

Hei og velkommen. Så spennande :)

Synd dere er på pp13, håper at det nå er dokkas tur!

Kva gjer eigentlig Letrozol?  Ser det er mange som går på det.

Takk :)

Letrozol skal stimulere til eggløsning. Det gis ofte til kvinner med manglende/sjelden/ustabil eggløsning. Jeg får alltid utslag på el tester, men gynekolog ville gi det til meg for å øke sjansene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Dame1989 said:

Takk :)

Letrozol skal stimulere til eggløsning. Det gis ofte til kvinner med manglende/sjelden/ustabil eggløsning. Jeg får alltid utslag på el tester, men gynekolog ville gi det til meg for å øke sjansene :)

Åja sånn var det. Eg har hørt at man kan få positive EL tester og likevel ikkje ha hatt eggløsning. Eg skjønner ikkje heilt korleis da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (21 timer siden):

Åja sånn var det. Eg har hørt at man kan få positive EL tester og likevel ikkje ha hatt eggløsning. Eg skjønner ikkje heilt korleis da. 

Jeg har hørt det samme, men har alltid masse symptomer på eggløsning. Murring i magen og ømme pupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo i dag og hadde litt ubehag nederst i magen i går. 

Tenkte å vente med å teste til neste tirsdag 2 februar, da er jeg 11 dpo og 13 dager etter Ovitrelle. Jeg har aldri klart å vente så lenge før, men med Ovitrelle i kroppen og flere kjemiske tidligere så håper jeg at jeg klarer å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagbok Dame1989! :smilyblomst: Har jo sett deg her blant oss prøvere, men veldig koselig at du har fått deg en egen dagbok. Er veldig fint å få følge med på andre på deres vei :) Det blir jo litt sånn altoppslukende dette her med prøving, så er greit å henge med likesinnede :klemmer:

Kjedelig å høre at du har prøvd i ett år, og også opplevd en abort. Det er fryktelig tungt :( Men må satse på at hellet ditt er i ferd med å snu!

Jeg ville kanskje spurt gynekologen om dette med PCO(S). Alt du nevner med overvekt, mange eggposer og hårvekst er jo typiske tegn på dette. Selv om du har eggløsning.

Ikke mist håpet!! En gang var jeg prøver i 13 måneder uten at det skjedde noe, for syklusen var helt på styr. Manglende EL, rar mens osv. Fikk metformin og ble gravid på første forsøk. En annen gang jeg var prøver ble jeg gravid lett (metforminen var helt super på å holde syklusen fin), men mistet gang på gang. Flere aborter på ett år, før jeg fikk ovitrelle + progrestron og jeg ble gravid med en spire som holdt ♥ Disse årene var utrolig tøffe, men belønningen kommer til slutt. Bare tro det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Gratulerer med dagbok Dame1989! :smilyblomst: Har jo sett deg her blant oss prøvere, men veldig koselig at du har fått deg en egen dagbok. Er veldig fint å få følge med på andre på deres vei :) Det blir jo litt sånn altoppslukende dette her med prøving, så er greit å henge med likesinnede :klemmer:

Kjedelig å høre at du har prøvd i ett år, og også opplevd en abort. Det er fryktelig tungt :( Men må satse på at hellet ditt er i ferd med å snu!

Jeg ville kanskje spurt gynekologen om dette med PCO(S). Alt du nevner med overvekt, mange eggposer og hårvekst er jo typiske tegn på dette. Selv om du har eggløsning.

Ikke mist håpet!! En gang var jeg prøver i 13 måneder uten at det skjedde noe, for syklusen var helt på styr. Manglende EL, rar mens osv. Fikk metformin og ble gravid på første forsøk. En annen gang jeg var prøver ble jeg gravid lett (metforminen var helt super på å holde syklusen fin), men mistet gang på gang. Flere aborter på ett år, før jeg fikk ovitrelle + progrestron og jeg ble gravid med en spire som holdt ♥ Disse årene var utrolig tøffe, men belønningen kommer til slutt. Bare tro det!

Takk 🙂 Jeg tenker å høre med gynekolog neste gang jeg skal til han ang pco(s). Det blir i mars og da evt pp15. Tenkte også å høre om evt ivf da. I oktober under utredningen sa gynekologen at han ikke var bekymret og at vi ikke skulle tenke på ivf. Men jeg har foreldre som brukte mange år i sin tid på å få meg uten at det ble funnet noen feil med dem. Jeg har klart å gå ned noen kg i det siste så er bare noen kg over privat bmi grense nå :)

Jeg krysser virkelig fingrene for at Letrozol, Ovitrelle og Utrogestan har funket :) Blir spennde om 1 uke. 

Du får ha lykke til du også. Du prøver på nr 4 vis jeg husker riktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig, prøver på nr. 4. Vet det høres sykt mange ut, men skal innrømme at det ikke føles som det. Har såpass stor aldersforskjell mellom alle, så er ikke tre småbarn jeg har nå. Og det er 7 år siden jeg var prøver sist nå, så på mange ting føler jeg meg som en nybegynner igjen (men har jo erfaringen min da). Jeg er forresten også overvektig, og vet jo at det ikke akkurat hjelper på... men det er så vanskelig å gå ned i vekt. Gudene skal vite at jeg har forsøkt - mange ganger over flere år. Men jeg er så vidt i gang igjen her i det nye året da. Gått ned et par kilo i januar, så er en start da. Lykke til med din vektnedgang også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo og kjenner ingen ting. Tar det som et godt tegn siden jeg vanligvis har mye murringer etter el. 5 dager til testing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo og ingen symptomer. Jeg pleier å ha så ømme pupper, men nå har jeg ingen ting. 

4 dager til jeg skal teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen symptomer. Jeg som alltid får ømme pupper/brystvorter i dpo land.

8 dpo i kveld og under 3 dager til test. Jeg har aldri klart å vente lengre enn 9 dpo for å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (3 timer siden):

Spennende dager her inne nå! :duskedame: Når er det du tror du skal ta første test da?

 Planen er egentlig tirsdag 11 dpo, men tror jeg må ta en i morgen 10 dpo, 12 dager etter Ovitrelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Veldig spennende å følge deg @Dame1989☺️ Jeg er ca en uke bak deg med Ovitrelle og Letrozol, og opplever per nå det samme som deg - altså ingen symptomer. Bruker også å få ømme pupper i dpo-land, men så langt, nada. Jeg krysser fingrene for deg! Du holder deg jammen hard som greier å ikke teste😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (1 time siden):

Veldig spennende å følge deg @Dame1989☺️ Jeg er ca en uke bak deg med Ovitrelle og Letrozol, og opplever per nå det samme som deg - altså ingen symptomer. Bruker også å få ømme pupper i dpo-land, men så langt, nada. Jeg krysser fingrene for deg! Du holder deg jammen hard som greier å ikke teste😅

Så spennende :) Har dere prøvd lenge? 

Er på jobb nå, men tror jeg ryker på en test i kveld 🙈 Da burde Ovitrelle være ute av kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (2 timer siden):

Så spennende :) Har dere prøvd lenge? 

Er på jobb nå, men tror jeg ryker på en test i kveld 🙈 Da burde Ovitrelle være ute av kroppen. 

Nei, vi begynte i august, men jeg har lange sykluser og derfor blir kvaliteten på eggene dårlig i følge gyn😞 jeg er mektig imponert over alle som går på med nytt mot prøveperiode etter prøveperiode! Jeg mister i alle fall veldig motet etter hver gang en negativ graviditetstest lyser mot meg allerede.

Ååå, jeg skjønner deg godt🙊 håper du vil fortsette å holde oss oppdatert😃 masse lykke til!! Sender deg masse babystøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (11 minutter siden):

Nei, vi begynte i august, men jeg har lange sykluser og derfor blir kvaliteten på eggene dårlig i følge gyn😞 jeg er mektig imponert over alle som går på med nytt mot prøveperiode etter prøveperiode! Jeg mister i alle fall veldig motet etter hver gang en negativ graviditetstest lyser mot meg allerede.

Ååå, jeg skjønner deg godt🙊 håper du vil fortsette å holde oss oppdatert😃 masse lykke til!! Sender deg masse babystøv

Skjønner, får håpe den sitter denne runden for dere :)

Takk, skal holde dere oppdatert :) Vil ikke gå inn i pp14. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese dagboken din her😊 Denne må jeg følge med på. Spennende dette! Masse lykke til🍀 Denne ventetiden er tung og lang altså😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...