Gå til innhold

Hvis Russland angrep Finland. Ville du meldt deg som frivillig til å kjempe, eventuelt bidratt på andre måter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer du på om du skal melde deg som frivillig i Vinterkrigen? Litt seint.

Anonymkode: f5d20...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kunne bidratt som sykepleier. Det har jeg gjort i andre krigsområder også. 

Anonymkode: 7c398...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde krigen kommet til Finland så hadde jeg hverken kjempet for Finland eller blitt værende i Norge. Jeg hadde flyttet så raskt som mulig ut av Europa.  Jeg hadde ikke tatt sjansen på at krigssonen holdt seg i Finland. 

Jeg er hverken villig til å dø for Finland eller Norge.

Anonymkode: 840a7...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hjulpet til om de angrep Norge engang, ikke faen om jeg hjelper Finland av alle land.

Anonymkode: 65eb4...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 0.43):

Hvis Russland angrep Finland ville du da meldt deg som frivillig for å hjelpe Finland? Ville du vært villig til å reise til Finland og hjulpet til med å forsvare landet? Kanskje som soldat eller sykepleier? Eventuelt tatt med bilen din og meldt deg som sjåfør?

Om du ikke kunne eller var villig til å reise til Finland, ville du vært villig til å leve på et minimum og donere resten av din inntekt til finnenes kamp for frihet?

 

Anonymkode: 7cb5e...3cb

Jeg har ikke forbindelse hverken til Russland eller Finland, så trolig kom til å forbli helt nøytral. Dessuten så har vi NATO og Jens som skal sørge for fred og forsvar i krig, har vi ikke det? Men jeg kommer selvfølgelig til å ha sympati med det invaderte landet. Jeg har generelt ikke sansen for Russland uansett for jeg synes de har gjort veldig mye galt og forårsaket mye smerte og lidelse mens de var Sovjet - CCCP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 0.55):

Ja, jeg hadde bidratt med det jeg kan. Hvis det ble en realitet så er det ikke usannsynlig at Norge ble en del av Russland også. Dessuten ville det sende fryktelige signaler til Kina, og dermed ville vi få kaos overalt. Så ja, jeg ville ha kjempet for å bevare freden vi nå har. 

Anonymkode: 13a3b...f20

Signerer denne, tar de Finland så kommer de nok for Finnmark også.

Anonymkode: 57502...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...