Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du boligalarm? Bor du i leilighet eller hus? Hvilken leverandør har du? Pris? Anbefaler du boligalarm? 

Og hvis du ikke har det.. hva er grunnen til at du velger å ikke ha det? 

Anonymkode: 143df...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke, og kommer aldri til å ha. Bor i enebolig.

Bor i et forholdsvis rolig område, og er ikke redd for innbrudd. Om det likevel skulle skje er det veldig lite å hente her. Kostnaden på evt. egenandel/skader/herverk anslår jeg til mindre enn kostnaden ved å ha alarm

Direktevarsling til brannvesenet kunne vært greit, men har et hus som er lett å komme seg ut fra og gode røykvarslere. Usikker på om det finnes et alarmsystem som kun er koblet opp mot brannvesenet, isåfall kunne nok det blitt vurdert.

Anonymkode: cf413...ef7

Skrevet

Nei, jeg har naboer og det holder. 

Anonymkode: 0db4c...c1b

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Har Sektoralarm. Forrige plass jeg bodde var det helt nødvendig. Da jeg flyttet hit fikk jeg et godt tilbud som jeg valgte å slå til på. Her er det adgang fra gateplan.

Når det gjelder direktevarslingen til brannvesenet er det den jeg er minst opptatt av. Det har jo også vist seg at det kan være så som så med det. Det jeg er opptatt av er tyveri og innbrudd.

Skrevet

Har ikke alarm av noen slag, vil ikke ha det heller. Bor i ett rolig område hvor jeg ikke trenger å låse døren en gang når jeg er på jobb. 

Grunnen til at jeg ikke ønsker alarm er at det er faktisk ikke billig, du får ikke se bilder av de som har gjort innbrudd om det skulle skje, jeg føler også at andre kan sitte på en sentral å overvåke deg.

Nå har jeg tenkt å skaffe private kameraer som jeg kjører på egen server og kobler opp på internett så jeg kan se på mobilen hva som skjer, dette koster i underkant av 10.000kr (varrierer hvor mange kameraer man har), og den kostnaden er fort spart inn på 2-3 år kontra ett annet selskap sin løsning. 

Skrevet

For meg er direktemelding til alarmsentral det viktigste. Var røykutvikling i et nabohus, alarmen gikk, alarmselskapet tok en titt via kamera, og 10 minutter senere var brannvesenet der og fikk stoppet det før det ble brann. 

I tillegg setter jeg stor pris på skallsikringen. Det har vært stadig flere overfallsinnbrudd i Norge de siste årene, og vi bor i et område der folk har mye. Så er en stor sikkerhet at vi blir varslet umiddelbart om noen åpner en dør, og vi er hjemme.

I tillegg er jo alarmskiltene ganske avskrekkende i seg selv. Er begrenset med innbrudd i boliger med alarm, da de vet at det blir mye støy, og de har lite tid på å gjøre sitt. 

Utover det har vi installert egne kameraer, så kan også ta en titt selv om vi ønsker. 

Anonymkode: 3890a...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...