jadaneidaså Skrevet 28. oktober 2021 #1681 Del Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 11.29): Hei! Jeg tok letrozol og cyclogest. Hadde vondt og ubehag i magen de første dagene. Så stikk her og der fortsatt. 14 dpo idag. Positive tester fra 10 dpo som blir sterkere og sterkere for hver dag 😊😊 Anonymkode: c26cd...6a9 Takk for svar! Er 10DPO i dag, og tidligtesten fra babyplan et helt kritthvit, så jeg mistet litt håpet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammatilsukkertopp Skrevet 28. oktober 2021 #1682 Del Skrevet 28. oktober 2021 11dpo i dag. Har kort lutealfase og venter mensen i morgen. Babyplan tidligtester er blendahvit, kanskje antydning til skygge. Mens clearblue plus blir positiv. Time hos gyn i dag, men der kan man jo ikke se noe så tidlig uansett. Så får det bli en digital i morgen tidlig om ikke mensen kommer først. 🤞🤞🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1683 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg er helt fersk prøver i PP1, og er akkurat ferdig med EL. Når bør jeg ta en EL-test? Har kjøpt digital CB, men lurer på om jeg burde ha kjøpt en tidlig-test i stedet? Er det noen symptomer jeg kan merke de neste dagene dersom jeg ha vært så heldig at det klaffet med en gang? Anonymkode: 83d80...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1684 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er helt fersk prøver i PP1, og er akkurat ferdig med EL. Når bør jeg ta en EL-test? Har kjøpt digital CB, men lurer på om jeg burde ha kjøpt en tidlig-test i stedet? Er det noen symptomer jeg kan merke de neste dagene dersom jeg ha vært så heldig at det klaffet med en gang? Anonymkode: 83d80...b0f Om du nettopp har hatt EL så er det for sent å ta EL test no, men du kan begynne å teste etter den igjen etter neste mens. Det varierer utfra sykluslengde, men jeg starter feks på syklusdag 10 og tester 1x om dagen fram til streken blir sterkere, så trapper eg opp til 2x til testen blir positiv. For å få graviditetssymptom må kroppen vite at du er gravid, og begynt å produsere HCG. Dette skjer først etter har festet seg ca. 6-10 dpo (varierer veldig). Kort sagt kan man si at om du har graviditetssymptom, vil det også slå ut på ein graviditetstest (med unntak selvsagt). Di fleste merker først symptom etter uteblitt mens. Graviditetssymptom er irriterende like med PMS symptom, som feks kvalm, oppblåst, vondt i pupper og livmor, stikk i eggstokk/leder, hodepine. Beste rådet er vel egentlig å kjenne kroppen sin og legge merke til eventuelle forandringer. Anonymkode: 05acb...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1685 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om du nettopp har hatt EL så er det for sent å ta EL test no, men du kan begynne å teste etter den igjen etter neste mens. Det varierer utfra sykluslengde, men jeg starter feks på syklusdag 10 og tester 1x om dagen fram til streken blir sterkere, så trapper eg opp til 2x til testen blir positiv. For å få graviditetssymptom må kroppen vite at du er gravid, og begynt å produsere HCG. Dette skjer først etter har festet seg ca. 6-10 dpo (varierer veldig). Kort sagt kan man si at om du har graviditetssymptom, vil det også slå ut på ein graviditetstest (med unntak selvsagt). Di fleste merker først symptom etter uteblitt mens. Graviditetssymptom er irriterende like med PMS symptom, som feks kvalm, oppblåst, vondt i pupper og livmor, stikk i eggstokk/leder, hodepine. Beste rådet er vel egentlig å kjenne kroppen sin og legge merke til eventuelle forandringer. Anonymkode: 05acb...912 Oj, jeg skrev feil! Jeg mente når jeg kunne ta en graviditetstest! Jeg har tatt EL-test i denne syklusen, så jeg vet når jeg har hatt EL Takk for svar på resten! Trodde ikke egentlig man kunne merke det så fort (altså bare etter noen få dager/et par-tre uker), men da blir det jo spennende å følge med på om det skjer noe. Vet at jeg kan vente på mens, men vet ikke helt når den kommer så har lyst til å teste før. Anonymkode: 83d80...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_pancake Skrevet 29. oktober 2021 #1686 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oj, jeg skrev feil! Jeg mente når jeg kunne ta en graviditetstest! Jeg har tatt EL-test i denne syklusen, så jeg vet når jeg har hatt EL Takk for svar på resten! Trodde ikke egentlig man kunne merke det så fort (altså bare etter noen få dager/et par-tre uker), men da blir det jo spennende å følge med på om det skjer noe. Vet at jeg kan vente på mens, men vet ikke helt når den kommer så har lyst til å teste før. Anonymkode: 83d80...b0f Kom visst bort i anonym knappen, men var jeg som svarte over. Selv merket jeg ingen forskjell mellom PMS og graviditet og kom til veke 8 før jeg fann ut av det samtidig som det gikk gale. Men tester litt oftere no. Prøver å vente til DPO12 fordi alt før er så sabla usikkert. Mange her inne som tester tidligere, og gjerne også får svaaakt positivt ved graviditet, men veldig mange som først får positivt senere, så da kaster jeg helst ikkje vekk tid og penger på såå tidlig test. Du må nok finne det du er mest komfortabel med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 29. oktober 2021 #1687 Del Skrevet 29. oktober 2021 Jeg har postet dette på tolke-tråden også men vet at det er tidvis lite aktivitet der. Drister meg til å spørre her og siden jeg håper jeg snart er over i dpo-land igjen😄… går det an å ha så kort lh-topp? Testene på cd 17 kl 09:46 og kl 10:01 er den samme testen.. bare lest av hhv 5 min og 15 min etter den ble tatt. Bruksanvisningen sier jo at man skal lese av etter 5 min. Men følte ikke testen var helt klar siden den va så rosa i vinduet… forventet i hvertfall fortsatt en positiv test i kveld men den var veldig negativ? Blir så usikker. Er dette el? Har mye el-smerter og masse slim🥴 bilde nr 1 er nå, og bilde nr 2 er av forrige syklus til sammenligning… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2021 #1688 Del Skrevet 29. oktober 2021 tørkestativ skrev (11 minutter siden): Jeg har postet dette på tolke-tråden også men vet at det er tidvis lite aktivitet der. Drister meg til å spørre her og siden jeg håper jeg snart er over i dpo-land igjen😄… går det an å ha så kort lh-topp? Testene på cd 17 kl 09:46 og kl 10:01 er den samme testen.. bare lest av hhv 5 min og 15 min etter den ble tatt. Bruksanvisningen sier jo at man skal lese av etter 5 min. Men følte ikke testen var helt klar siden den va så rosa i vinduet… forventet i hvertfall fortsatt en positiv test i kveld men den var veldig negativ? Blir så usikker. Er dette el? Har mye el-smerter og masse slim🥴 bilde nr 1 er nå, og bilde nr 2 er av forrige syklus til sammenligning… https://www.vilbligravid.no/fertilitet/nar-skjer-egglosningen-egglosningstester/ Jeg tenker det er El. du har også slim og smerter som kommer med El. jeg synes denne linken var veldig god på å beskrive testing etter El. Anonymkode: 26610...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 29. oktober 2021 #1689 Del Skrevet 29. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://www.vilbligravid.no/fertilitet/nar-skjer-egglosningen-egglosningstester/ Jeg tenker det er El. du har også slim og smerter som kommer med El. jeg synes denne linken var veldig god på å beskrive testing etter El. Anonymkode: 26610...90d Takk for nyttig link. Jeg har testet noen sykluser nå og har følte jeg har god kontroll. Helt til nå😂 tror egentlig også på el nå… det stemmer med kalenderen og jeg fikk slim for en uke siden. De andre syklusene har også slim dukket opp en uke før selve el 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 31. oktober 2021 #1690 Del Skrevet 31. oktober 2021 1 dpo idag 😊 🤗 Håper ventetiden ikke blir for lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 31. oktober 2021 #1691 Del Skrevet 31. oktober 2021 Tror jeg lister meg inn her😄 litt usikker da el-testene mine har vært veldig rare denne syklusen! De er fortsatt sterke, men iflg premom e de negative. Gårsdagens fikk 0,62 og dagens fikk 0,77… stusser litt siden de pleier å bli rimelig negative etter positiv test, men premom mener el var i går og at jeg er 1 dpo i dag så da tror jeg at jeg tar utgangspunkt i det! De kroppslige tegnene kan også stemme med at el var i går, lørdag. Hadde masse slim og vanndig utflod. I dag er det tørt. Det er typiske tegn for meg. Har også hatt mye murringer den siste uken. Ekstra mye på fredagen. ble ikke tipp topp med aksjeleggingen denne gangen… fikk til en runde på torsdag, og en gang i går kveld/natt så vi er vel innafor likevel håper jeg. noen her som har tanker/erfaringer rundt at el-testene enda er sterke?🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 31. oktober 2021 #1692 Del Skrevet 31. oktober 2021 Skjønner godt at du er forvirret @tørkestativ Jeg temper samtidig som jeg bruker EL-tester, og sist runde så fikk jeg positiv test på CD17 og CD18. Ut i fra tempen min så fikk jeg EL allerede den første dagen med positiv test, selv om testene fortsatte å være positive dagen etterpå også. Veldig underlig, men det skjedde altså. Tror nok det godt kan hende at du også allerede har hatt EL, selv om testene fremdeles er sterke. Tenker det er viktig å også lytte til kroppen signaler og symptomer. Så om du føler at du hadde EL på lørdag, så tror jeg nok det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 31. oktober 2021 #1693 Del Skrevet 31. oktober 2021 (endret) Lykkefrø skrev (1 time siden): Skjønner godt at du er forvirret @tørkestativ Jeg temper samtidig som jeg bruker EL-tester, og sist runde så fikk jeg positiv test på CD17 og CD18. Ut i fra tempen min så fikk jeg EL allerede den første dagen med positiv test, selv om testene fortsatte å være positive dagen etterpå også. Veldig underlig, men det skjedde altså. Tror nok det godt kan hende at du også allerede har hatt EL, selv om testene fremdeles er sterke. Tenker det er viktig å også lytte til kroppen signaler og symptomer. Så om du føler at du hadde EL på lørdag, så tror jeg nok det stemmer. Har faktisk hatt litt murringer og slim i dag også så det gjør meg usikker på om el faktisk var i går…😂 jeg tester siste gang i morgen tidlig så gidder jeg ikke mer da jeg kjenner det stresser meg mer en nødvendig. Kjører på med samleie igjen på tirsdag så bør vi forhåpentligvis ha det dekket (torsdag-lørdag-tirsdag). Kan ikke bare kjøre på hver dag. Samboer sliter med det. Hvis el kødder enda mer så var det virkelig ikke meningen denne syklusen😅 spesielt å høre om dine tester og forrige syklus. Kroppen kan tulle med oss innimellom. Ikke lett å forstå seg på alltid 🥴 Endret 31. oktober 2021 av tørkestativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 1. november 2021 #1694 Del Skrevet 1. november 2021 tørkestativ skrev (20 timer siden): Har faktisk hatt litt murringer og slim i dag også så det gjør meg usikker på om el faktisk var i går…😂 jeg tester siste gang i morgen tidlig så gidder jeg ikke mer da jeg kjenner det stresser meg mer en nødvendig. Kjører på med samleie igjen på tirsdag så bør vi forhåpentligvis ha det dekket (torsdag-lørdag-tirsdag). Kan ikke bare kjøre på hver dag. Samboer sliter med det. Hvis el kødder enda mer så var det virkelig ikke meningen denne syklusen😅 spesielt å høre om dine tester og forrige syklus. Kroppen kan tulle med oss innimellom. Ikke lett å forstå seg på alltid 🥴 Håper du fikk en negativ test i dag! Veldig frustrerende når kroppen plutselig finner på noe nytt, og man sitter igjen et spørsmålstegn. De sier jo at det skal holde med annen hver dag, så jeg krysser fingrene for deg og håper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1695 Del Skrevet 1. november 2021 Jeg var hos legen og han anbefalte å ikke stresse med el-tester, tempe osv. Til tross for at jeg i løpet av 5mnd kun har hatt en test med like sterke streker, uregelmessig mens og sannsynligvis alt for kort lutealfase. Noen andre som har fått beskjed om det samme? Virket som legen mente at slike tester ofte er feil? Anonymkode: a2dbf...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 1. november 2021 #1696 Del Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg var hos legen og han anbefalte å ikke stresse med el-tester, tempe osv. Til tross for at jeg i løpet av 5mnd kun har hatt en test med like sterke streker, uregelmessig mens og sannsynligvis alt for kort lutealfase. Noen andre som har fått beskjed om det samme? Virket som legen mente at slike tester ofte er feil? Anonymkode: a2dbf...24c Slike tester er ikke ofte feil nei. Alle mennekser er forskjellig, og det finnes mange meninger der ute. Jeg personlig liker å teste etter EL, og jeg liker å føle at jeg har kontroll over hva kroppen driver med. Føler absolutt ikke at jeg stresser med det, men heller at det er en del av prosessen. Men noen kan jo sikkert føle det helt annerledes, derfor synes jeg det er litt dumt å råde noen til enten det ene eller andre. Det må jo hver enkelt kjenne på selv, hva som skaper stress og hva som føles greit. Det å vite når man har eggløsningen kan hvert fall ikke skade sjansene for å bli gravid tenker jeg. Har snakket med to forskjellig gynekologer og fastlegen. Alle synes det var supert at jeg hadde god kontroll over syklusen, og mente det ville bidra til å optimere sjansene for å lykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 1. november 2021 #1697 Del Skrevet 1. november 2021 (endret) Lykkefrø skrev (2 timer siden): Håper du fikk en negativ test i dag! Veldig frustrerende når kroppen plutselig finner på noe nytt, og man sitter igjen et spørsmålstegn. De sier jo at det skal holde med annen hver dag, så jeg krysser fingrene for deg og håper! Jeg glemte å teste når jeg stod opp i morges😬 reagerte på at magen stod i spenn når jeg stod opp. Sleit med å finne bukse som passet. Det har vedvart hele dagen. Et sinnsykt press i magen. Virkelig vondt oppblåst og vonde murringer. Aldri opplevd det så ekstremt før. Alt med denne eggløsningen har vært rart! Har ikke hatt noe slim i dag så regner med at el var overstått senest i dag da. Mulig den var før også, og at dette er noe «post-eggløsning» symptomer😅 finner ut av det om 2 ukers tid. Lutealfasen min er på 14 dager ca. takk og i like så, krysser for deg og🤞🏻 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var hos legen og han anbefalte å ikke stresse med el-tester, tempe osv. Til tross for at jeg i løpet av 5mnd kun har hatt en test med like sterke streker, uregelmessig mens og sannsynligvis alt for kort lutealfase. Noen andre som har fått beskjed om det samme? Virket som legen mente at slike tester ofte er feil? Anonymkode: a2dbf...24c De er ikke ofte feil. Men vet at flere fraråder det pga økt stress rundt el og testing. Tenker dette er noe man får finne ut av selv. Jeg personlig syns det var en fin måte å bli kjent med syklusen min på, og opplevde mer stress av å ikke vite når el var. Var hos gyn i sommer og hun var positiv til el-tester😊 Endret 1. november 2021 av tørkestativ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1698 Del Skrevet 2. november 2021 5 DPO idag, har stikkende smerter nederst i magen og fikk en liten blødning i går kveld. Tok en test, men det var selvsagt litt tidlig. Kan det være? 😍 Anonymkode: 83d80...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 2. november 2021 #1699 Del Skrevet 2. november 2021 tørkestativ skrev (13 timer siden): Jeg glemte å teste når jeg stod opp i morges😬 reagerte på at magen stod i spenn når jeg stod opp. Sleit med å finne bukse som passet. Det har vedvart hele dagen. Et sinnsykt press i magen. Virkelig vondt oppblåst og vonde murringer. Aldri opplevd det så ekstremt før. Alt med denne eggløsningen har vært rart! Har ikke hatt noe slim i dag så regner med at el var overstått senest i dag da. Mulig den var før også, og at dette er noe «post-eggløsning» symptomer😅 finner ut av det om 2 ukers tid. Lutealfasen min er på 14 dager ca. takk og i like så, krysser for deg og🤞🏻 Den beste tiden å teste er egentlig ettermiddagen og tidlig kvelden. Har lest at om man tester med morgenurin, så tester man egentlig hormonnivået fra dagen før. Tar visst litt tid fra kroppen produserer hormonet til det vil bli målbart i urinen. Egentlig pleier jeg bare å teste på ettermiddagen, men når det blir skikkelig spennende så tester jeg om morgenen også. 😅 Jeg har også hatt en rar EL denne gangen! Fikk plutselig positiv test på CD13, og skjønte ingenting. Har aldri fått så tidlig EL før! Ingen av de vanlig symptomene har dukket opp heller, så føles jo ikke ut som jeg har hatt EL i det hele tatt egentlig. Annet enn at slimet tørket opp i går, så holder en liten knapp på at EL faktisk var i går. Håper dagens test blir negativ her også, for nå har den vært positiv i to dager allerede. 🙈 Vet du? Det skulle vært et like tittevindu inn til eggstokkene, så vi kunne se om egget har sluppet eller ikke. Blir jo helt tullete av å ikke vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 2. november 2021 #1700 Del Skrevet 2. november 2021 Lykkefrø skrev (1 time siden): Den beste tiden å teste er egentlig ettermiddagen og tidlig kvelden. Har lest at om man tester med morgenurin, så tester man egentlig hormonnivået fra dagen før. Tar visst litt tid fra kroppen produserer hormonet til det vil bli målbart i urinen. Egentlig pleier jeg bare å teste på ettermiddagen, men når det blir skikkelig spennende så tester jeg om morgenen også. 😅 Jeg har også hatt en rar EL denne gangen! Fikk plutselig positiv test på CD13, og skjønte ingenting. Har aldri fått så tidlig EL før! Ingen av de vanlig symptomene har dukket opp heller, så føles jo ikke ut som jeg har hatt EL i det hele tatt egentlig. Annet enn at slimet tørket opp i går, så holder en liten knapp på at EL faktisk var i går. Håper dagens test blir negativ her også, for nå har den vært positiv i to dager allerede. 🙈 Vet du? Det skulle vært et like tittevindu inn til eggstokkene, så vi kunne se om egget har sluppet eller ikke. Blir jo helt tullete av å ikke vite! I know. Når jeg startet å teste så testet jeg kun på ettermiddagen i 16 tiden (og av og til kvelden pga turnusjobbing). Syns det var et styr å måtte passe på å huske å ikke drikke noe og ikke gå på do på minst 3 timer. Det ble rett og slett alt for mye styr for meg og en kilde til stress😂 etter 2 sykluser startet jeg å teste på morgenen. Oppdaget at det gikk ganske greit for meg, for når jeg fikk en litt sterkere test enn vanlig så testet jeg igjen på ettermiddag/kveld og da var den alltid helt positiv🤩 fortsatte å teste morgen/kveld helt til testen var negativ igjen. Så for meg har det gått greit å teste på morgen. Fram til nå da med denne rare eggløsningen..🙄 leste om den positive testen i dagboken din. Så gøy med tidlig EL 🎉 liker kortere ventetid altså. du temper også, eller? Da får du vel snart svaret på når EL faktisk var?🤩 enig med tittevindu… blir helt skrullete av å tenke å tolke hele tiden😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå