Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?

Jente34

Anbefalte innlegg

Northli skrev (4 timer siden):

Tar det litt som det kommer, men når jeg merker på kroppen at EL nærmer seg prøver vi å time det litt mer:) Hva med deg? :)

Er nettopp ferdig med menstruasjon, men tenker å gjøre det "enkelt". Droppe å følge med på eggløsning og bare kjøre på med sex hver dag / annenhver dag fram til jeg er gravid. Misset forrige mulighet fordi eggløsning var over to uker senere enn antatt, så gidder ikke det igjen. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flamme skrev (8 timer siden):

Er nettopp ferdig med menstruasjon, men tenker å gjøre det "enkelt". Droppe å følge med på eggløsning og bare kjøre på med sex hver dag / annenhver dag fram til jeg er gravid. Misset forrige mulighet fordi eggløsning var over to uker senere enn antatt, så gidder ikke det igjen. 😅

Det er en god taktikk!🙌🏻 Da treffer man EL selv om man ikke vet når den er😁 lykke til🤞🏻😁

Annenhver dag blir for optimistisk for min del😂 men kroppen min pleier å gi noen signaler på at EL nærmer seg, så da slipper jeg å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Flamme said:

Dere som prøver aktivt, hvor ofte har dere sex? 🙂

Jeg får tydelig eggløsningsslim i dagene opp mot EL, vi prøver å få inn 2-3 runder i løpet av de fertile dagene. Vi har ikke sex sånn superofte til vanlig (kanskje en gang i uka i gjennomsnitt), så det er nødvendig å legge inn litt ekstra innsats for å treffe EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere andre fullvaksinerte? Er i dpo-land nå, med kun 1.dose. Angrer litt på at vi ikke utsatte prøvinga en måned. Men går sikkert ikke denne måneden heller uansett...

Anonymkode: 2f168...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dere andre fullvaksinerte? Er i dpo-land nå, med kun 1.dose. Angrer litt på at vi ikke utsatte prøvinga en måned. Men går sikkert ikke denne måneden heller uansett...

Har vært fullvaksinert siden slutten av februar (er sykepleier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenkte det samme forrige runde i dpo land, men det gikk som vanlig ikke. Kommer til å fortsette prøvingen rundt dose 2 også, det går jo ikke uansett 🙈

Anonymkode: a3463...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sannsynligvis 7 DPO (har ikke brukt tester, da jeg glemte kjøpe). Har målt temp. Den var synkende frem til antatt eggløsning, deretter steg den over to dager med 0,36 grader, for så å synke igjen over to dager med 0,29 grader. Så er den nå gått opp igjen over to dager med 0,29 grader. 

Hvorfor dette fallet i temperatur før stigning? På antatt eggløsningsdag hadde jeg et par dråper frisk blod på papiret. Dagen temp falt, hadde jeg svaaaaakt farge (mer gjennomsiktig mørkere rødt/nyanse mot brunlig) tilblandet med urin på papiret en gang. Kan egget ha løsnet? Eller kan jeg ha hatt eggløsning da i stedet og derfor er temp gått opp igjen?

Anonymkode: 0b30f...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 4.49):

Er sannsynligvis 7 DPO (har ikke brukt tester, da jeg glemte kjøpe). Har målt temp. Den var synkende frem til antatt eggløsning, deretter steg den over to dager med 0,36 grader, for så å synke igjen over to dager med 0,29 grader. Så er den nå gått opp igjen over to dager med 0,29 grader. 

Hvorfor dette fallet i temperatur før stigning? På antatt eggløsningsdag hadde jeg et par dråper frisk blod på papiret. Dagen temp falt, hadde jeg svaaaaakt farge (mer gjennomsiktig mørkere rødt/nyanse mot brunlig) tilblandet med urin på papiret en gang. Kan egget ha løsnet? Eller kan jeg ha hatt eggløsning da i stedet og derfor er temp gått opp igjen?

Har ingen anelse😅 Har ikke målt temperatur iht EL før. Pleier du ha en stabil syklus da? Ikke lenge igjen før du kan teste, for å se om det klaffet da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northli skrev (16 minutter siden):

Har ingen anelse😅 Har ikke målt temperatur iht EL før. Pleier du ha en stabil syklus da? Ikke lenge igjen før du kan teste, for å se om det klaffet da☺️

Det er første PP etter ppille slutt, så jeg aner ikke! Håper jo det klaffer, men skal vel være litt flaks første forsøk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er første PP etter ppille slutt, så jeg aner ikke! Håper jo det klaffer, men skal vel være litt flaks første forsøk 😊

Så spennende!:) Krysser fingrene for at det klaffer raskt🤞🏻😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne runden gadd jeg ikke el teste, men følte meg sprengkåt fra CD 11 til 15. Tok en test i dag som var negativ så regner med jeg hadde EL i går ish (på CD 15). Så er vel 1 eller 2 DPO nå. Aner ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk sjølvsagt tom for EL-tester lørdag, rett før det eg mistenker var EL. Etter smertene å dømme så var den søndag-tysdag. Men eg testa mandag, og da var den iallefall negativ. Konkluderer bare med at eg no er 3DPO 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Fame said:

Denne runden gadd jeg ikke el teste, men følte meg sprengkåt fra CD 11 til 15. Tok en test i dag som var negativ så regner med jeg hadde EL i går ish (på CD 15). Så er vel 1 eller 2 DPO nå. Aner ikke :ler:

Krysser fingrene og heier på deg Fame! Det må da hjelpe på aksjene å være sprengkåt 😉

Anonymkode: a3463...7a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss_pancake skrev (15 timer siden):

Gjekk sjølvsagt tom for EL-tester lørdag, rett før det eg mistenker var EL. Etter smertene å dømme så var den søndag-tysdag. Men eg testa mandag, og da var den iallefall negativ. Konkluderer bare med at eg no er 3DPO 🤷‍♀️

Du og? :ler: Bra vi er flere uten kontroll. Jeg testa meg bare tilfeldigvis i går fordi jeg hadde ømme brystvorter, som bare kommer etter EL. Er vel sånn ca 2-3 DPO her og  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo idag. 

Første syklus etter SA, så usikker på om jeg i det hele tatt skal håpe på positiv test denne mnd 🤔

Anonymkode: cbbbb...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Litt usikker på hva som skjer her nå. Siden jeg har så uregelmessig mens har jeg bare måttet gjette på eggløsning (har ikke så mye å si, siden vi har sex annenhver dag eller hver dag nå uansett).. MEN. Det er dette eggløsningsslimet. Har liksom aldri sett noe til det i hele mitt liv, men har forstått det sånn at så lenge utfloden er hvit og klissete så er man ikke fruktbar? Hadde noen dager den var blankere og løsere, men fortsatt ikke noe slim, typ våt flekk i trusa. I dag var den hvit igjen og ligger "oppå". Kan det da være sånn at jeg ikke er fruktbar nå? Og at eggløsning har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Flamme skrev (19 minutter siden):

Hm. Litt usikker på hva som skjer her nå. Siden jeg har så uregelmessig mens har jeg bare måttet gjette på eggløsning (har ikke så mye å si, siden vi har sex annenhver dag eller hver dag nå uansett).. MEN. Det er dette eggløsningsslimet. Har liksom aldri sett noe til det i hele mitt liv, men har forstått det sånn at så lenge utfloden er hvit og klissete så er man ikke fruktbar? Hadde noen dager den var blankere og løsere, men fortsatt ikke noe slim, typ våt flekk i trusa. I dag var den hvit igjen og ligger "oppå". Kan det da være sånn at jeg ikke er fruktbar nå? Og at eggløsning har vært?

Har lest at våt/vannaktig utflod også betyr man er fertil (lettere for sædcellene å svømme gjenom). Men det betyr gjerne at eggløsning snart kommer eller nettopp har vært? Jeg så heller ikke til slim rundt antatt eggløsning. Men hørt det varierer mye hvor mye eller lite man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lest at våt/vannaktig utflod også betyr man er fertil (lettere for sædcellene å svømme gjenom). Men det betyr gjerne at eggløsning snart kommer eller nettopp har vært? Jeg så heller ikke til slim rundt antatt eggløsning. Men hørt det varierer mye hvor mye eller lite man har.

Ja, har lest det samme. Har også lest at når utfoden er hvit, tykk og kremete så er man ikke særlig fruktbar. Aldri sett dette slimet, nei. Har jo lagt merke til at utfloden forandrer seg litt i løpet av ukene, feks en dag kan det være våt flekk i trusa, andre dag ligger det oppå 😅👌 Litt flau over at jeg bretter ut om utfloden min under fullt nick, men yeh, sikkert ikke det værste jeg har gjort her i livet. 😂 Har forøvrig aldri noen som helst tegn på eggløsning, så hele prøvegreia er bare gjettelek deluxe nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (3 timer siden):

Ja, har lest det samme. Har også lest at når utfoden er hvit, tykk og kremete så er man ikke særlig fruktbar. Aldri sett dette slimet, nei. Har jo lagt merke til at utfloden forandrer seg litt i løpet av ukene, feks en dag kan det være våt flekk i trusa, andre dag ligger det oppå 😅👌 Litt flau over at jeg bretter ut om utfloden min under fullt nick, men yeh, sikkert ikke det værste jeg har gjort her i livet. 😂 Har forøvrig aldri noen som helst tegn på eggløsning, så hele prøvegreia er bare gjettelek deluxe nå. 

Ikke alle som merker noe til dette slimet selv om det er der  😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (3 timer siden):

Samme her. Første PP etter p-piller som jeg har brukt i mange år. Har tatt tester, tempet, sett på utflod, kjent på tappen... Har egentlig ikke gjort det fordi jeg er desperat etter første forsøk, men er jo litt ok å bli kjent med kroppen igjen og vite sånn ca når eggløsning er. Er jo ikke alltid man har sjans å legge inn aksjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...