Gå til innhold

Personalet i barnehagen kommenterer at barnet er skuffet over at det er jeg som henter 😥


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre ganger denne uken har personalet i barnehagen kommentert at barnet håper at det var pappa som skulle hente. Kjenner jeg blir litt lei meg og skjønner ikke helt hvorfor de må gi må si dette? Pappa'n er verdens beste og jeg skjønner at ungen vår gleder seg til han skal hente. Jeg henter 90 prosent av gangene og ungen virker alltid glad for å se meg. Så hvorfor er det nødvendig å gi meg denne informasjonen? 

Anonymkode: 98605...eea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det pappa som henter siden jeg sliter med skikkelig bekkenløsning og ikke klarer de tunge løftene lengre, og barnet har dager hvor han blir sur fordi han vil jeg skal hente. Samboer har blitt fortalt at barnet har gått rundt og sagt «mamma hente» hele dagen. Hvem som har gitt han ideen vet jeg ikke. Kan være barnet selv, kan være barnehagen. Blir jo da selvfølgelig veldig skuffa når det han har forestilt seg hele dagen ikke går i oppfyllelse, men det er som regel glemt når han kommer hjem. Hvorfor bhg opplyser om sånt vet jeg ikke. De bør ikke blande seg i hvordan foreldre løser logistikken med henting og levering. 

Anonymkode: 87cfa...921

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere skilt? Jeg husker da jeg var barn at jeg alltid håpet at det var faren min. Det er fordi jeg så han så sjeldent at det var stor stas annen hver fredag da han kom og hentet og jeg og min søster tilbrakte helgen der. Hvis dere ikke bor sammen, kan det jo være at det skaper forventninger og håp hvis hun uansett ikke får møtt han hver dag 

Anonymkode: 4801b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at barn har perioder der de blir sure når den ene forelderen henter. Men hvis du ikke vil høre noe om det, så bare gi beskjed om at du ikke trenger den informasjonen.

Anonymkode: 6919f...f19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj sorry,  ser jo nå at du skrev samboeren . Det var jeg som ikke leste grundig nok

Anonymkode: 4801b...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. På hvilken måte uttrykker de dette når du henter? Er det litt fleipete? Alvorlig?  

2. Neste gang det skjer sier du: "Hvorfor sier du/dere dette? Jeg blir rett og slett lei meg når jeg stadig blir møtt med at (barnet) håper på at pappa henter. Er det noe grunn?". Det burde enten gi noen svar eller sette en effektiv stopper.

Anonymkode: 63a87...127

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er samboeren din dødens kjekk? Kanskje det er personalet som håpet mannen skulle hente? 😜 

(det var egentlig en spøk altså) 

Si neste gang at det er du som henter og at dere sier ifra til både barn og personal hvem som henter når dere leverer, så kan de hjelpe til med å minne barnet på hvem av dere som kommer. 

Anonymkode: 5d462...73b

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig med sånne perioder for barn,  når pappa sjelden henter så er det jo ikke rart st barnet går rundt å ønsker det .

Anonymkode: 08d8b...a76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, men gjør det noe? Han er vel ikke mer glad i han?

Jeg kunne også ønske at pappaen hentet, hehe. Vinterdress og bilstolnekt er ikke noe særlig

Anonymkode: e9993...6de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de gir deg jo viktig informasjon om en følelse/skuffelse/håp som barnet har. Ønsker du ikke at de forteller deg om barnets følelser og tanker i løpet av dagen? Du kan jo snakke med personalet og barnet om at det er du som vanligvis henter. 

Anonymkode: 42e0d...928

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir såret, men jeg tenker kanskje at barnet gjerne vil ha pappaen litt ekstra i en periode. 

Vi var igjennom samme her. Det er alltid jeg som henter pga pappaen jobb, mens de fleste vennene blir hentet av fedre (som kommer i store lastebiler, traktorer og arbeidsbiler med lys) så han var rett å slett lei seg for at han ikke fikk oppleve det samme. Og at ingen av vennene fikk se den kule pappaen hans. Han ville og høre "wow" av de andre barna.  Løste det med at pappaen kom og hentet i uniform nå og da. 

Anonymkode: b7db5...665

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tre ganger denne uken har personalet i barnehagen kommentert at barnet håper at det var pappa som skulle hente. Kjenner jeg blir litt lei meg og skjønner ikke helt hvorfor de må gi må si dette? Pappa'n er verdens beste og jeg skjønner at ungen vår gleder seg til han skal hente. Jeg henter 90 prosent av gangene og ungen virker alltid glad for å se meg. Så hvorfor er det nødvendig å gi meg denne informasjonen? 

Anonymkode: 98605...eea

Sier aldri noe sånt til foreldrene.. Som oftest sier barna i garderoben at de vil at den andre foreldreren skal hente, men det er mest fordi barn liker å få bestemme og styre, noe de selvfølgelig ikke kan alltid. Er det sjelden at en forelder henter kan det være litt med «stas» når den andre henter for det er veldig kjekt for barna å få vise frem barnehagen sin litt. Uansett, dette er ikke noe jeg tenker foreldrene trenger å vite, for det kan være sårt for noen.

Anonymkode: 02106...a65

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tre ganger denne uken har personalet i barnehagen kommentert at barnet håper at det var pappa som skulle hente. Kjenner jeg blir litt lei meg og skjønner ikke helt hvorfor de må gi må si dette? Pappa'n er verdens beste og jeg skjønner at ungen vår gleder seg til han skal hente. Jeg henter 90 prosent av gangene og ungen virker alltid glad for å se meg. Så hvorfor er det nødvendig å gi meg denne informasjonen? 

Anonymkode: 98605...eea

Får det samme og vi har 50/50.

Anonymkode: cca89...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ifra til personalet ved levering om hvem som henter sånn at de også er med på å forberede barnet før henting. Veldig viktig! Om det blir sånn «nei, kanskje mamma eller kanskje pappa kommer - vi får bare vente å se!» så vil jo barnet antagelig håpe på den som henter sjeldent. Det er jo mer stas enn «kjeeeedelige mamma» 😂 iallfall i vårt hus 😆

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Den som henter barnet sjeldnest, blir ofte ekstra stas. I hvert fall her i hus. Det er ingenting personlig fra barnets side. Du sier også at barnet er glad når du henter, så det er viiiiirkelig ingenting personlig. Synes det er rart at barnehagen nevner dette, men skjønner heller ikke hvorfor du tar deg nær. Kan du ikke bare svare "jeg skjønner godt barnet vil at far skal hente, det skjer jo ikke så ofte. Det blir jo så stas når han først henter". For det er det som er sannheten.

Det du kan gjøre, er å forberede både barnet og personalet i barnehagen hvem som skal hente, eventuelt også levere om morgenen. Vi forbereder både henting og levering med barnet senest dagen i forveien, men ofte har vi uka klar foran oss, hvem det passer at henter og leverer. Barnet vet veldig godt hvem som skal levere og hente i dagene som kommer. Om det vil hjelpe i deres situasjon, vet jeg ikke, da far henter såpass sjeldent og jeg tror nok det vil være ekstra stas uansett, og mulig vil barnet fremdeles formidle dette i barnehagen.

Anonymkode: 050e9...bae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det ekstra stas når den som sjelden henter henter. Det er SUPERSTAS om begge hentet. Betyr bare at det er det som er mest spesielt/sjelden her. 
 

jeg ville ikke tatt meg nær av det - og bare sett på det som nøytral informasjon. Det er jo greit å vite liksom. Men ikke noe man gjør noe med.

Anonymkode: ea23a...f5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at du blir såret, men jeg tenker kanskje at barnet gjerne vil ha pappaen litt ekstra i en periode. 

Vi var igjennom samme her. Det er alltid jeg som henter pga pappaen jobb, mens de fleste vennene blir hentet av fedre (som kommer i store lastebiler, traktorer og arbeidsbiler med lys) så han var rett å slett lei seg for at han ikke fikk oppleve det samme. Og at ingen av vennene fikk se den kule pappaen hans. Han ville og høre "wow" av de andre barna.  Løste det med at pappaen kom og hentet i uniform nå og da. 

Anonymkode: b7db5...665

Nå ble jeg litt varm om hjertet 🥰

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår hulkegråt en dag da jeg hentet ham, han hadde nemlig bestemt at det var farmor som skulle hente. Det var selvfølgelig midt i besøksstoppen, så det gikk jo ikke. Barna har heldigvis ofte flere voksne enn mamma som de er glade i, og ønsker jo da å bli hentet av disse også. Det betyr ikke at de er mindre glade i mamma. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maridubedåre skrev (1 minutt siden):

Sønnen vår hulkegråt en dag da jeg hentet ham, han hadde nemlig bestemt at det var farmor som skulle hente. Det var selvfølgelig midt i besøksstoppen, så det gikk jo ikke. Barna har heldigvis ofte flere voksne enn mamma som de er glade i, og ønsker jo da å bli hentet av disse også. Det betyr ikke at de er mindre glade i mamma. 

Akkurat samme her. Måtte ta ham med hylende. Tenkte ikke så mye over d for skjønner forsåvidt at han håpte at mormor hentet..:p er jo ekstra stas med dem. Personalet bemerket det da husker jeg. Tenkte ikke noe over d. Det var jo sant:p

men skjønner du reagerer altså. Du må nesten bare gi beskjed. Er antagelig så vanlig for de i bhg at de ikke tenker over d

Anonymkode: 72889...673

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...