Gå til innhold

Mistet kontrollen på bilen og frontkolliderte med en politibil


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

Sommarfuggel skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke forsvart noen. Jeg kom med en simpel påstand. Selv UP-sjefen har i sin tid sagt at å sladde litt på tom parkeringsplass er uproblematisk, likevel blir folk fortsatt bøtelagt og fratatt førerkortet for det.

Det sagt så har jeg aldri drevet med sladding selv; synes bare det er rart å bruke ressurser på å straffe disse.

Den uttalelsen er 13 år gammel. Og up sjefen kan si han er uenig i den delen av loven, men det endrer ikke det faktum at det ikke er lov. Og om man skal ta den diskusjonen var tidligere up - sjefen politiutannet, han var ikke jurist. Om dagens up-sjef mener noe annet, er det vel 1-1 da?

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Nav var planen ja, men sjefen var grei og ga meg andre oppgaver så jeg beholdt jobben. 

Kan ikke dele video eller bilder, da blir det moderert bort pga opphavsrett... 

Isåfall send en pm så skal jeg vurdere å sende en video eller 2 om det går

Google maps bilde av plassen holder vel. Og eieren kan jo legge ut på youtube så er jo det problemet løst. 

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For deg. 

Les deg opp på forskjellen på forsett og uaktsomhet. 

Anonymkode: b3726...87c

Kan det, jeg mener forsett er myyye mindre alvorlig enn uaktsomhet så lenge det var trygt og ufarlig som i mitt og vennene sin situasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den uttalelsen er 13 år gammel. Og up sjefen kan si han er uenig i den delen av loven, men det endrer ikke det faktum at det ikke er lov. Og om man skal ta den diskusjonen var tidligere up - sjefen politiutannet, han var ikke jurist. Om dagens up-sjef mener noe annet, er det vel 1-1 da?

Anonymkode: b3726...87c

2013 er bare 8 år siden. Vegtrafikkloven har ikke endret seg siden den tid.

Dagens UP-sjef har jo vist seg lite troverdig, så han skal man ikke høre på vedrørende noe som helst.

Det står forøvrig intet sted i vegtrafikkloven om at sladding ikke er lov, det er skjønn. Og politiet velger å straffe dette, for det er enkelt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, du er vrang når du argumenterer mot et faktum som er hjemlet i lov. Si at du ikke liker det, si at du skulle ønske, si hva du vil. 

Men ikke prøv å tolke loven annerledes enn det som står svart på hvitt. Vegtrafikkloven gjelder på privat grunn. Ferdig. 

Anonymkode: b3726...87c

Privat vei er jeg helt enig i og forstår, men fatter ikke privag gårdsplass milevis unna nærmeste by... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommarfuggel skrev (1 minutt siden):

2013 er bare 8 år siden. Vegtrafikkloven har ikke endret seg siden den tid.

Dagens UP-sjef har jo vist seg lite troverdig, så han skal man ikke høre på vedrørende noe som helst.

Det står forøvrig intet sted i vegtrafikkloven om at sladding ikke er lov, det er skjønn. Og politiet velger å straffe dette, for det er enkelt for dem.

Ah, 8 år ja. Poenget består. Men i artikkelen står det også

"Hovedpoenget til Karlsen er at om du sladder utenfor nærbutikken, eller «tester» ut sladding i en sving, så er dette noe helt annet enn å gjøre ting innenfor forsvarlige rammer."

Nøkkelen er forsvarlige rammer. Som det ikke virker som det var med TS all den tid han ikke var alene og plassen var offentlig. 

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Privat vei er jeg helt enig i og forstår, men fatter ikke privag gårdsplass milevis unna nærmeste by... 

Hva tenker du om å kjøre rundt på eiendommen sin med 2 i promille da? Lov? 

For dette rammes av samme lov som det du er anmeldt for. 

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (10 minutter siden):

Igjen: Det er forskjell på et uhell og bevisst leke seg med et dødelig våpen. Parkeringsplasser er ikke lekeplasser. Hvis du vil leke deg med kjøretøyet, gjør du dette på bane, som er laget for formålet. 

Kan ikke forstå at dette skal være så vanskelig å forstå. Dere kan være så uenige som dere bare vil, men loven er loven og den kan du ikke endre på. Hvis du vil endre den, får du gå inn i politikken.

En bil er et dødelig våpen om man sitter som mehe bak rattet og ikke vet hvordan man skal svinge, bremse og akselerere når det uforutsette skjer for å unngå en alvorlig situasjon. 

Tror du jeg hadde svingt mot motgående kjørefelt om jeg mistet kontrollen?? 

Nei orker ikke å se de andre politikerne hver dag, de andre er, mdg, høyre, venstre, KrF og de kristne. Det hadde rablet for meg og jeg hadde havnet på psykiatrisk avdeling.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da har du kanskje lært noe. 

Kanskje du bør huke av på at du ikke er villig til forelegg. Da går saken til retten så kan du argumentere foran en dommer. 

Anonymkode: b3726...87c

Ville ta fengselsstraff men det går ikke, må betale den jævla bora, Norge er ikke lenger et fritt land... 

Nei, hvordan skal jeg komme meg dit uten bil? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ah, 8 år ja. Poenget består. Men i artikkelen står det også

"Hovedpoenget til Karlsen er at om du sladder utenfor nærbutikken, eller «tester» ut sladding i en sving, så er dette noe helt annet enn å gjøre ting innenfor forsvarlige rammer."

Nøkkelen er forsvarlige rammer. Som det ikke virker som det var med TS all den tid han ikke var alene og plassen var offentlig. 

Anonymkode: b3726...87c

Jeg har ikke sagt noe spesifikt om TS sin situasjon. Jeg har referert til tom parkeringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (3 minutter siden):

Ville ta fengselsstraff men det går ikke, må betale den jævla bora, Norge er ikke lenger et fritt land... 

Nei, hvordan skal jeg komme meg dit uten bil? 

Huk av på "ikke skyldig" så går saken til retten. 

Anonymkode: b3726...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men ikke deg selv 😂

Anonymkode: b3726...87c

Nei, hverken jeg eller noen av kameratene mine gjorde noe farlig. Meg går det ganske greit med, men han andre som mistet lappen er helt knust og har på en måte mistet livet sitt i et halvt år, han har fått psykiske plager av hendelsen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommarfuggel skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt noe spesifikt om TS sin situasjon. Jeg har referert til tom parkeringsplass.

Så det du skriver har ikke betydning for problemstillingen som TS løftet.. Skjønner :)

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Nei, hverken jeg eller noen av kameratene mine gjorde noe farlig. Meg går det ganske greit med, men han andre som mistet lappen er helt knust og har på en måte mistet livet sitt i et halvt år, han har fått psykiske plager av hendelsen... 

Men kjørte han og da? Han mister jo ikke lappen av å stå stille. Så skjønner at dere var flere som rattet rundt på plassen.

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (18 minutter siden):

Kan det, jeg mener forsett er myyye mindre alvorlig enn uaktsomhet så lenge det var trygt og ufarlig som i mitt og vennene sin situasjon

Det var ikke trygt og ufarlig.

Hjelpes altså. Hva skal til for at du forstår dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva tenker du om å kjøre rundt på eiendommen sin med 2 i promille da? Lov? 

For dette rammes av samme lov som det du er anmeldt for. 

Anonymkode: b3726...87c

Som tidligere nevnt så er jeg totalt imot promillekjøring, har faktisk meldt en tidligere kamerat pga det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så det du skriver har ikke betydning for problemstillingen som TS løftet.. Skjønner :)

Anonymkode: b3726...87c

Problemstillingen TS har løftet er at noen fikk beholde lappen for til tross for å være ansvarlig for en frontkollisjon, mens TS mistet det for å sladde på en parkeringsplass. Hvorvidt TS var alene på parkeringsplassen eller ei er ikke selve problemstillingen, jeg kom bare med mitt synspunkt på deler av diskusjonen.

Moralsk høres ikke det rettferdig ut. Hun som kolliderte skulle også mistet førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Som tidligere nevnt så er jeg totalt imot promillekjøring, har faktisk meldt en tidligere kamerat pga det

Men om han hadde kjørt rundt på egen tomt? Ok? 

Anonymkode: b3726...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men kjørte han og da? Han mister jo ikke lappen av å stå stille. Så skjønner at dere var flere som rattet rundt på plassen.

Anonymkode: b3726...87c

Vi var 2 biler som kjørte ja, vi kjørte til siden når de andre ville kjøre, slik byttet vi på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommarfuggel skrev (1 minutt siden):

Problemstillingen TS har løftet er at noen fikk beholde lappen for til tross for å være ansvarlig for en frontkollisjon, mens TS mistet det for å sladde på en parkeringsplass. Hvorvidt TS var alene på parkeringsplassen eller ei er ikke selve problemstillingen, jeg kom bare med mitt synspunkt på deler av diskusjonen.

Moralsk høres ikke det rettferdig ut. Hun som kolliderte skulle også mistet førerkortet.

Vi kjenner ikke saken til kvinnen. Bare at hun var uheldig. Det kan fort ha vært noen faktorer der vi ikke kjenner til. 

 

Anonymkode: b3726...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...