Gå til innhold

Mistet kontrollen på bilen og frontkolliderte med en politibil


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

DU er livsfarlig fordi du driter i lover og regler og tar sjanser (typisk menn). Alle kan ha uhell, men det du gjorde var med forsett.

Anonymkode: ebc5a...301

Det var det også med denne dama som lå altfor tett på bilen fremfor og ikke fulgte med på trafikken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er det en hel del nyanser. Politiet forstår at dette IKKE var uforsvarlig, men at hun var uheldig. Hun gjorde ikke noe ulovlig. 

Du var ikke uheldig. Du kunne skadet noen, hund, barn, deg selv kun fordi du ville leke en farlig og forbudt lek. 

Du har laget flere tråder, og du har et tydelig holdningsproblem. Du har uansett gjort noe ulovlig med vilje som du må stå til ansvar for. Hva per, Ola, Kari & co gjør er fullstendig irrelevant. Det går fort galt avsted om vi skal bruke " jeg kan gjøre ditten, fordi han der gjorde datten "- politikk. Vi lærer i barnehagen at det ikke funker. Hvordan skulle verden da blitt? Vi (selv de med mye trass i seg) må følge lovene og respektere politiet. Til beste for fellesskapet. 

Anonymkode: baa68...300

Uhell at politiet kom når vi holdt på, minst like uheldig som det denne "uskyldige" kvinnen gjorde... 

Hvordan kunne jeg skade dyr, barn eller mennesker? Jeg har kontroll på bilen, det var under kontrollerte former og flere kamerater var rundt og passet på mens vi 2 kjørte, slik byttet vi på å gjøre... Ingen ting kunne skje.. 

Det denne kvinnen gjorde var direkte livsfarlig! 

Tenk om ho hadde kollidert med en gammel liten bilde med en barnefamilie istedenfor en solid politibil? Hva da tro?? Eller om det hadde vært en motorsykkel, moped, syklist? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At han 'leker' seg på en parkeringsplass og får utløp for å teste kjøreferdighetene sine der er da langt mer naturlig og logisk, fremfor å vralte rundt i trafikken og krasje. 

Men det er ganske mange som blir sure på at andre har det gøy, når de ikke ser grunnen til det selv. Folk er såpass selvsentrerte og liker å forstyrre dem som fremdeles er såpass frie at de gjør på egne greier og ikke passer på andre. 

Anonymkode: 594e8...e24

Da bestiller man en bane. En bil er ikke et leketøy. Om det kommer en løs hund eller en unge inn på parkeringsplassen, kan det få fatale følger når en "unge" med bil er mest opptatt av å frese rundt for å føle seg fri og kul. 

Slutt å grin, ts. Du er gammel nok til å kjøre bil, da er du gammel nok til å ta følgende av det og. Makan til sutring. Har kompiser som har mista lappen jeg og, de sutrer ikke til et kvinneforum i tide og utide av den grunn. 

Anonymkode: 48348...94b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (48 minutter siden):

Jeg har kjøpt eiendommen, så hva jeg gjør på min tomt er helt opp til meg selv å avgjøre 👍

Du må gjerne avgjøre det selv, men det betyr ikke at det er innenfor lovens rammer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (9 minutter siden):

Har kjøpt eiendommen jeg, som det ikke skal være lov må jeg få mye tilbakebetalt av staten for ting jeg ikke kan benytte meg av. 

Må jeg spørre staten om jeg kan klippe gresset demmes også da på min tomt? Eller om jeg kan måke bort snøen? 

Du skjønner ikke hvorfor lovene er som de er?, hvis du er så umoden eller at kunnskapene om samfunnet er på dette nivået så skjønner jeg egentlig hvorfor du ikke lenger har førerkort.

Du kan jo alltids prøve å få tilbake penger fra staten, men problemet er at disse lovene har eksistert mange mange år før du kjøpte eiendommen så dette er noe du og alle andre oppegående mennesker burde være klar over før de kjøper seg eiendom.

Det samme gjelder for de som mister førerkortet, vegtrafikkloven og trafikkreglene er noe man lærer om på teorikurs før man kan kjøre opp. Hjelper ikke å komme etterkant å sutre over at man har mistet førerkortet fordi man har brutt en lov som man lærte om før man fikk førerkortet i første omgang.

Anonymkode: 8daab...02c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (1 minutt siden):

Du må gjerne avgjøre det selv, men det betyr ikke at det er innenfor lovens rammer.

Tror uansett ikke at politiet kommer oppom her for å se om jeg leker meg litt, bor langt fra offentlig vei og har en lang og egen privat vei fra privat vei, så sjansen er minimal 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner ikke hvorfor lovene er som de er?, hvis du er så umoden eller at kunnskapene om samfunnet er på dette nivået så skjønner jeg egentlig hvorfor du ikke lenger har førerkort.

Du kan jo alltids prøve å få tilbake penger fra staten, men problemet er at disse lovene har eksistert mange mange år før du kjøpte eiendommen så dette er noe du og alle andre oppegående mennesker burde være klar over før de kjøper seg eiendom.

Det samme gjelder for de som mister førerkortet, vegtrafikkloven og trafikkreglene er noe man lærer om på teorikurs før man kan kjøre opp. Hjelper ikke å komme etterkant å sutre over at man har mistet førerkortet fordi man har brutt en lov som man lærte om før man fikk førerkortet i første omgang.

Anonymkode: 8daab...02c

Nei, gidder ikke å rote med staten, de vinner uansett om de har rett eller ei, jeg gjør bare hva jeg selv vil på egen tomt, ingen som ser det her hvor jeg bor uansett. Kan jeg starte snøfreseren når jeg ikke har lappen og det er tydeligvis staten sin snø? Skal jeg sende regning til de for snørydding? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tror man har lest alt så dukker det opp folk som påstår de kan gjøre akkurat som de vil så lenge de eier tomten 😂. Nei norsk lov gjelder uansett og mye er regulert også på egen eiendom. Man kan ikke drepe noen eller banke opp naboen selv om det gjøres på egen eiendom, eller ha elefantfarm uten tillatelse, brenne hjemmebrent eller bygge skyskraper. Ei heller leke som man vil med bilen sin. Er man uenig med regelsettet som gjelder i Norge får man jobbe for å forandre det politisk - eller flytte utenlands. 

Anonymkode: 96f4b...02d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (4 timer siden):

En kvinne fra sør Odal frontkolliderte med en politibil, virker som ho beholder sertifikatet men ho får et forelegg. Kom ikke frem om ho mistet det, men står kun et forelegg, om ho ikke mistet lappen for en frontkollisjon når ho kom over i motgående kjørefelt, mens jeg som lekte litt på en øde parkeringsplass mistet lappen. Om så tilfelle, så er Norge blitt veldig urettferdig... 

Legger ved link selv om det er en pluss sak, usikker på om jeg har lov å legge ved skjermdump her, om det er lov kan jeg legge ved senere. 

https://www.ostlendingen.no/politi/sorfylket/ulykker/kvinne-krasjet-med-politibil-na-har-politiet-et-rad-har-man-ikke-det-kan-konsekvensene-bli-store/s/5-69-1077248

Når skal det gå inn hos deg at din handling er total meningsløs og uansvarlig? Du fikk som fortjent!

Anonymkode: 0ac23...564

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (3 timer siden):

Jeg bestemmer over mitt liv samtlideg som jeg bestemmer over min eiendom. Vil jeg ha en sau inne bestemmer jeg det selv, vil jeg leke med bilen på min tomt gjør jeg det, vil jeg ha bibel i mitt hus så har jeg det, vil jeg ha Koranen i hus så har jeg det, ønsker jeg ikke religiøs bok i mitt hus kan jeg nekte det

Bestemmer du over andres liv? Om de skal leve eller dø?

Jeg fatter ikke at du vil leve som en lovbryter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Galdhøpiggen said:

En kvinne fra sør Odal frontkolliderte med en politibil, virker som ho beholder sertifikatet men ho får et forelegg. Kom ikke frem om ho mistet det, men står kun et forelegg, om ho ikke mistet lappen for en frontkollisjon når ho kom over i motgående kjørefelt, mens jeg som lekte litt på en øde parkeringsplass mistet lappen. Om så tilfelle, så er Norge blitt veldig urettferdig... 

Legger ved link selv om det er en pluss sak, usikker på om jeg har lov å legge ved skjermdump her, om det er lov kan jeg legge ved senere. 

https://www.ostlendingen.no/politi/sorfylket/ulykker/kvinne-krasjet-med-politibil-na-har-politiet-et-rad-har-man-ikke-det-kan-konsekvensene-bli-store/s/5-69-1077248

Det er 2 forskjellige ting å miste kontrollen på en bil og drive å leke seg med vilje........

Du kjørte på parkeringsplassen og lekte deg med vilje, du kommer uansett til å ha mere kontroll da du er viten på hva som blir og skje. 

Det hun gjorde var et uhell, og hun mistet kontrollen fordi at det enten var for glatt eller at noe oppsto i trafikken. (får ikke lest men mest sannsynlig en av disse)

Det er ganske åpenbart at du er en veldig fersk sjåfør som prøver og fremstå som en veldig erfaren sjåfør.

Og jeg kan si med en gang at du virker ikke som du er en erfaren sjåfør, på den måten du forklarer ting på og hvordan du oppførte deg i den andre tråden da du mistet lappen.

Bare fordi du kan sladde, så er du ikke en god sjåfør. 

En god sjåfør vil være varsom og aktpågivende og vise hensyn i trafikken, og kjøre etter forholdene.

Og leke seg er ikke å være aktpågivende, dette kunne du ha gjort på en bane der dette er tilatt.

Om en unge hadde sprunget rett foran deg på parkeringsplassen mens du holdte på og sladde eller at en bil kommer i din blindesone, hva gjør du da? 

Hvordan vet jeg at du ikke er en erfaren og sikker sjåfør? 

Du driver og tøffer deg som en normal ungdom ville gjort når han har fått lappen, er alt vitende og plutselig den mest erfarene sjåføren på veien fordi du har leket deg litt.

Og du driver og sier "Trenger ikke å vite alt fordi jeg har lappen nå", med en sånn holdning, så er det ganske soleklart at du blir og miste lappen igjen om du får den tilbake.

 

Endret av Ryzorman
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som flere ganger kjørte i fjellveggen. De visste ikke hva som skjedde, om det var et uhell eller dårlige ferdigheter. Han fikk alltid lappen tilbake. Synes det er litt trist jeg da, for slike bilister er garantert farligere enn TS, selv om han burde holdt seg til loven han også.

Anonymkode: fa924...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste kontrollen på bilen 1 gang pga et uhell er en ting. Å miste kontrollen fordi man er dårlig sjåfør er noe helt annet. Alle kan gjøre feil, men å være dårlig sjåfør eller har sykdom som gjør at man er farlig i trafikken, så burde det straffes mye hardere enn TS sin lille ulovlighet med å leke seg litt der det ikke er folk.

Anonymkode: fa924...6f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegrafikklovens § 6b 2. kapittel:

"Det er ikke under noen omstendigheter tillatt å sladde, gjøre håndbrekksvinger, ta piruetter eller på annen måte føre motorkjøretøyet rundt sin egen akse på offentlig veg, i vegkryss, på parkeringsplasser som har samband med offentlig veg eller andre steder som omfattes av vegtrafikkloven. Det kan i enkelte tilfeller gis dispensasjon ved Statens Vegesens testbaner, glattkjøringsbaner eller andre steder der motorkjøretøy opereres under Vegvesenets oppsyn."

Jfr. Straffelovens § 33,35 - 37b.

Anonymkode: a1413...806

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (18 timer siden):

Nei, politiet nytter det ikke snakke med, har fått nok av de og skal ikkeha noe med de å gjøre fremover... Klager ikke, men sier Norge og med Erna i spissen er ekstremt urettferdige... Jeg gjorde ikke noe galt, mens denne kvinnen gjorde masse alvorlige feil som kunne gått fryktelig galt.... 

Er det noen andre enn deg selv du vil skylde på? Kanskje vaktmesteren på barneskolen du gikk på? Eller fetteren til naboen din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (17 timer siden):

Har kjøpt eiendommen jeg, som det ikke skal være lov må jeg få mye tilbakebetalt av staten for ting jeg ikke kan benytte meg av. 

Må jeg spørre staten om jeg kan klippe gresset demmes også da på min tomt? Eller om jeg kan måke bort snøen? 

Dette har folk forklart til deg før. Så enten forsto du det ikke, eller så er du bare vrang. 

Vegtrafikkloven gjelder på privat grunn. 

At du sammenligner å bryte loven med å klippe gresset sier endel om hvordan du tenker. Ikke flatterende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og nettopp der er den største feilen ved deg. Lykke til videre i livet - du kommer til å trenge det. Kanskje du klarer å gå inn i deg selv den dagen du sitter uten lappen, jobb, hus og økonomisk stønad og lære litt av dine feil. Skulle ikke trodd du var en dag over 14.

Anonymkode: ebc5a...301

Jeg takker for det, men ender nok ikke slik, har veldig god kontroll på det du nevner bortsett fra utørettferdig sertifikatmisting... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (22 timer siden):

En kvinne fra sør Odal frontkolliderte med en politibil, virker som ho beholder sertifikatet men ho får et forelegg. Kom ikke frem om ho mistet det, men står kun et forelegg, om ho ikke mistet lappen for en frontkollisjon når ho kom over i motgående kjørefelt, mens jeg som lekte litt på en øde parkeringsplass mistet lappen. Om så tilfelle, så er Norge blitt veldig urettferdig... 

Legger ved link selv om det er en pluss sak, usikker på om jeg har lov å legge ved skjermdump her, om det er lov kan jeg legge ved senere. 

https://www.ostlendingen.no/politi/sorfylket/ulykker/kvinne-krasjet-med-politibil-na-har-politiet-et-rad-har-man-ikke-det-kan-konsekvensene-bli-store/s/5-69-1077248

Dette er jo ikke noe nytt; kvinner straffes langt mildere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når skal det gå inn hos deg at din handling er total meningsløs og uansvarlig? Du fikk som fortjent!

Anonymkode: 0ac23...564

Hva er meningsløst med å øve seg på uforutsette ting i trafikken? Alle vet jo det at om man mister kontrollen og må krisestyre så styrer man mot grøften og ikke mot motgående kjørefelt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (17 timer siden):

Bestemmer du over andres liv? Om de skal leve eller dø?

Jeg fatter ikke at du vil leve som en lovbryter.

Hvor har jeg sakt det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...