Gå til innhold

Mistet kontrollen på bilen og frontkolliderte med en politibil


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

En kvinne fra sør Odal frontkolliderte med en politibil, virker som ho beholder sertifikatet men ho får et forelegg. Kom ikke frem om ho mistet det, men står kun et forelegg, om ho ikke mistet lappen for en frontkollisjon når ho kom over i motgående kjørefelt, mens jeg som lekte litt på en øde parkeringsplass mistet lappen. Om så tilfelle, så er Norge blitt veldig urettferdig... 

Legger ved link selv om det er en pluss sak, usikker på om jeg har lov å legge ved skjermdump her, om det er lov kan jeg legge ved senere. 

https://www.ostlendingen.no/politi/sorfylket/ulykker/kvinne-krasjet-med-politibil-na-har-politiet-et-rad-har-man-ikke-det-kan-konsekvensene-bli-store/s/5-69-1077248

Endret av Galdhøpiggen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Din handling var med viten og vilje, det denne kvinnen gjorde, kan ha vært er uhell. Forskjell på å ta en feil bedømming, og dermed skape et uhell, eller å bevisst gjøre en ulovlig handling. 

Anonymkode: 48348...94b

Har du lest saken, kan du bekrefte om ho beholdt lappen? 

Ja ta førerkortet til de som ikke gjør skade, mens de som er direkte livsfarlige i trafikken får beholde den... 

Dette er en grunn for å teste bilen litt, hadde ho visst hvordan bilen reagerte og følge litt med så hadde ikke denne livsfarlige hendelsen skjedd... Flere alvorlige ting her, ho lå for tett opptil bilen foran, fulgte ikke med på trafikken, så ikke blålys, klarte ikke å ha kontroll på bilen... Førerkort beslag i minst 1 år dette... 

Ekstra jævlig er det å lese slike saker når jeg har mistet lappen for en mini bagatell i forhold og som ikke var til fare for noen..... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Har du lest saken, kan du bekrefte om ho beholdt lappen? 

Ja ta førerkortet til de som ikke gjør skade, mens de som er direkte livsfarlige i trafikken får beholde den... 

Dette er en grunn for å teste bilen litt, hadde ho visst hvordan bilen reagerte og følge litt med så hadde ikke denne livsfarlige hendelsen skjedd... Flere alvorlige ting her, ho lå for tett opptil bilen foran, fulgte ikke med på trafikken, så ikke blålys, klarte ikke å ha kontroll på bilen... Førerkort beslag i minst 1 år dette... 

Ekstra jævlig er det å lese slike saker når jeg har mistet lappen for en mini bagatell i forhold og som ikke var til fare for noen..... 

Er jo sånn det er da. Psykologen min kunne ikke hjelpe meg, men da jeg informerte henne om at jeg var rusfri i x antall dager før bilkjøring meldte hun meg og lappen ble tatt fra meg. Lols. Jeg holder faktisk minst 3 sekunder til bilen foran og jeg teller sekundene saakte. 🙄 

Har klart å rygge i full fart i snørike, trange veier, så synes liksom ikke det er noe kult å være flink på noe banalt som å kjøre rett frem. 

 

Anonymkode: 594e8...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Har du lest saken, kan du bekrefte om ho beholdt lappen? 

Ja ta førerkortet til de som ikke gjør skade, mens de som er direkte livsfarlige i trafikken får beholde den... 

Dette er en grunn for å teste bilen litt, hadde ho visst hvordan bilen reagerte og følge litt med så hadde ikke denne livsfarlige hendelsen skjedd... Flere alvorlige ting her, ho lå for tett opptil bilen foran, fulgte ikke med på trafikken, så ikke blålys, klarte ikke å ha kontroll på bilen... Førerkort beslag i minst 1 år dette... 

Ekstra jævlig er det å lese slike saker når jeg har mistet lappen for en mini bagatell i forhold og som ikke var til fare for noen..... 

At du ikke forstår hvorfor du mistet lappen, viser at det var en riktig avgjørelse. Hvis du er misfornøyd får du klage til politiet, hjelper ikke å klage her.

 

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo sånn det er da. Psykologen min kunne ikke hjelpe meg, men da jeg informerte henne om at jeg var rusfri i x antall dager før bilkjøring meldte hun meg og lappen ble tatt fra meg. Lols. Jeg holder faktisk minst 3 sekunder til bilen foran og jeg teller sekundene saakte. 🙄 

Har klart å rygge i full fart i snørike, trange veier, så synes liksom ikke det er noe kult å være flink på noe banalt som å kjøre rett frem. 

 

Anonymkode: 594e8...e24

Denne forsto jeg ikke helt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Kitten skrev (1 minutt siden):

At du ikke forstår hvorfor du mistet lappen, viser at det var en riktig avgjørelse. Hvis du er misfornøyd får du klage til politiet, hjelper ikke å klage her.

 

Nei, politiet nytter det ikke snakke med, har fått nok av de og skal ikkeha noe med de å gjøre fremover... Klager ikke, men sier Norge og med Erna i spissen er ekstremt urettferdige... Jeg gjorde ikke noe galt, mens denne kvinnen gjorde masse alvorlige feil som kunne gått fryktelig galt.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (7 minutter siden):

Har du lest saken, kan du bekrefte om ho beholdt lappen? 

Ja ta førerkortet til de som ikke gjør skade, mens de som er direkte livsfarlige i trafikken får beholde den... 

Dette er en grunn for å teste bilen litt, hadde ho visst hvordan bilen reagerte og følge litt med så hadde ikke denne livsfarlige hendelsen skjedd... Flere alvorlige ting her, ho lå for tett opptil bilen foran, fulgte ikke med på trafikken, så ikke blålys, klarte ikke å ha kontroll på bilen... Førerkort beslag i minst 1 år dette... 

Ekstra jævlig er det å lese slike saker når jeg har mistet lappen for en mini bagatell i forhold og som ikke var til fare for noen..... 

teste bilen litt? 
Jeg bor i Oslo, og i går skulle jeg ut å kjøre. Testa hvor glatt det var, men to gater bort var det mye glattere, og jeg holdt på å havne midt i snøhaugen. 
Uhell kan skje den beste.

 

Det å ruse motoren og kjøre i 70 på parkeringsplasser gjør jeg ikke, det sluttet jeg med når jeg ikke lengre hadde en L i vinduet.

Husk å alltid vaske egne hender før man begynner å peke. 

Anonymkode: 54e4a...207

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Nei, politiet nytter det ikke snakke med, har fått nok av de og skal ikkeha noe med de å gjøre fremover... Klager ikke, men sier Norge og med Erna i spissen er ekstremt urettferdige... Jeg gjorde ikke noe galt, mens denne kvinnen gjorde masse alvorlige feil som kunne gått fryktelig galt.... 

Jeg ser for meg at hun har skreket og vært relativt slitsom, akket og oiet seg. De fleste har bare lyst å komme seg unna situasjonen da. Hvis hun hadde vært rolig og forstått alvoret hadde hun blitt fratatt lappen. Ironisk nok. Er bare sånn det er. Ingen som gidder dem som er barnsligere enn dem selv, med mindre de er deilige. 

Anonymkode: 594e8...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

teste bilen litt? 
Jeg bor i Oslo, og i går skulle jeg ut å kjøre. Testa hvor glatt det var, men to gater bort var det mye glattere, og jeg holdt på å havne midt i snøhaugen. 
Uhell kan skje den beste.

 

Det å ruse motoren og kjøre i 70 på parkeringsplasser gjør jeg ikke, det sluttet jeg med når jeg ikke lengre hadde en L i vinduet.

Husk å alltid vaske egne hender før man begynner å peke. 

Anonymkode: 54e4a...207

Å havne i snøhaug kontra å fronten på en annen bil er 2 vidt forskjellige ting, den med deg hadde da vært et lite uhell mens dette var både uansvarlig og et stort uhell som kunne fått fatale følger. 

Hvor så du at jeg kjørte i 70 på parkeringsplassen?? 

Om jeg gjorde det er hvertfall speedometeret mitt helt ødelagt, i såfall har jeg også kjørt i 400 kmt.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (7 minutter siden):

Nei, politiet nytter det ikke snakke med, har fått nok av de og skal ikkeha noe med de å gjøre fremover... Klager ikke, men sier Norge og med Erna i spissen er ekstremt urettferdige... Jeg gjorde ikke noe galt, mens denne kvinnen gjorde masse alvorlige feil som kunne gått fryktelig galt.... 

seriøst? Med Erna i spissen?

Det du driver med er totalt ansvarsfraskrivelse.

Anonymkode: 54e4a...207

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser for meg at hun har skreket og vært relativt slitsom, akket og oiet seg. De fleste har bare lyst å komme seg unna situasjonen da. Hvis hun hadde vært rolig og forstått alvoret hadde hun blitt fratatt lappen. Ironisk nok. Er bare sånn det er. Ingen som gidder dem som er barnsligere enn dem selv, med mindre de er deilige. 

Anonymkode: 594e8...e24

Dessverre er det nok slik ja.. Tragisk. 

Snuten skal hvertfall få høre det om jeg kommer i kontakt med de igjen, kommer aldri til å gi de lappen heller, da får de ta den med makt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Å havne i snøhaug kontra å fronten på en annen bil er 2 vidt forskjellige ting, den med deg hadde da vært et lite uhell mens dette var både uansvarlig og et stort uhell som kunne fått fatale følger. 

Hvor så du at jeg kjørte i 70 på parkeringsplassen?? 

Om jeg gjorde det er hvertfall speedometeret mitt helt ødelagt, i såfall har jeg også kjørt i 400 kmt.... 

det kunne jo like gjerne vært en bil jeg kolliderte med? Helt tilfeldig.

Det var en helt åpenbar overdrivelse, for å vise deg forskjellen på uhell og viten.

 

Anonymkode: 54e4a...207

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

seriøst? Med Erna i spissen?

Det du driver med er totalt ansvarsfraskrivelse.

Anonymkode: 54e4a...207

Ja, jeg er ikke for dagens regjering, men det får vi ta en annen plass ellers blir dette slettet... Jeg er ikke på blå side... 

På hvilken måte? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det kunne jo like gjerne vært en bil jeg kolliderte med? Helt tilfeldig.

Det var en helt åpenbar overdrivelse, for å vise deg forskjellen på uhell og viten.

 

Anonymkode: 54e4a...207

Om det var det så hadde det vært en annen sak, du sa nemlig snøhaug, men med en bil så er jo saken en helt annen, da kommer det mer an på om det var et direkte uhell mens du kjørte hensynsfull og varsomt eller om du hadde for høy fart i det føret

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er ikke for dagens regjering, men det får vi ta en annen plass ellers blir dette slettet... Jeg er ikke på blå side... 

På hvilken måte? 

Snart valg vet du. 
 

Det du gjorde var å «leke» med bilen, det hun gjorde var å havne i et uheldig situasjon, hun opprinnelig ikke oppsøkte/ønsket. Klarer du å forstå det? 
 

Jeg mener du skriver fra deg alt ansvar, og plasserer det hos myndighetene, når du faktisk brøt loven med vilje.

Anonymkode: 54e4a...207

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snart valg vet du. 
 

Det du gjorde var å «leke» med bilen, det hun gjorde var å havne i et uheldig situasjon, hun opprinnelig ikke oppsøkte/ønsket. Klarer du å forstå det? 
 

Jeg mener du skriver fra deg alt ansvar, og plasserer det hos myndighetene, når du faktisk brøt loven med vilje.

Anonymkode: 54e4a...207

At han 'leker' seg på en parkeringsplass og får utløp for å teste kjøreferdighetene sine der er da langt mer naturlig og logisk, fremfor å vralte rundt i trafikken og krasje. 

Men det er ganske mange som blir sure på at andre har det gøy, når de ikke ser grunnen til det selv. Folk er såpass selvsentrerte og liker å forstyrre dem som fremdeles er såpass frie at de gjør på egne greier og ikke passer på andre. 

Anonymkode: 594e8...e24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (8 minutter siden):

Dessverre er det nok slik ja.. Tragisk. 

Snuten skal hvertfall få høre det om jeg kommer i kontakt med de igjen, kommer aldri til å gi de lappen heller, da får de ta den med makt

Å hisse seg opp over politiet hjelper sjeldent. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At han 'leker' seg på en parkeringsplass og får utløp for å teste kjøreferdighetene sine der er da langt mer naturlig og logisk, fremfor å vralte rundt i trafikken og krasje. 

Men det er ganske mange som blir sure på at andre har det gøy, når de ikke ser grunnen til det selv. Folk er såpass selvsentrerte og liker å forstyrre dem som fremdeles er såpass frie at de gjør på egne greier og ikke passer på andre. 

Anonymkode: 594e8...e24

Men det er lov å prøve bilen og «leke», på PRIVAT vei, ikke parkeringsplass. 

Anonymkode: 54e4a...207

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snart valg vet du. 
 

Det du gjorde var å «leke» med bilen, det hun gjorde var å havne i et uheldig situasjon, hun opprinnelig ikke oppsøkte/ønsket. Klarer du å forstå det? 
 

Jeg mener du skriver fra deg alt ansvar, og plasserer det hos myndighetene, når du faktisk brøt loven med vilje.

Anonymkode: 54e4a...207

Ja, takk og pris for det. Det må gå riktig vei i Norge når amerika nå har gått feil vei og fått en tosk til å styre... 

Kan si det som at jeg lekte, men det er en uhyre viktig lek, det ser man på denne saken... Hvor var dette såkalte systemet i bilen som skulle ta over for de som ikke klarer å temme en bil?

Ho brøt mye alvorlig, for tett på bilen fremfor, fulgte ikke med på trafikken, så ikke blålys, klarte ikke å ha kontroll på bilen+++

Brøt ikke noen lov, det kom tydelig frem i tråden, mange som gjør dette og ikke blir straffet, politiet sa selv at man skulle oppsøke parkering og la seg lære bilen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...