Gå til innhold

Har vært singel hele livet, snart 40, hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært singel hele livet og blir snart 40. Er redd og ensom og alene. Tør ikke håpe på noe, men drømmer om å møte en snill, oppegående og renslig mann som kan bli min bauta. 

Har slitt med angst siden jeg var 10 år og begynte å få dårlig selvtillit og å se på meg selv som veldig stygg. Alt ble mye værre i tenårene og jeg var stille og usynlig og klarte nesten ikke prate. Det var mye angst, dårlig selvtillit og dårlig selvbilde. Alt fortsatte i samme bane i 20-årene og jeg ble sittende hjemme hos moren min og isolere meg. Jeg trodde virkelig livet mitt ville slutte da jeg ble 30, men alt forsatte i samme bane gjennom 30-årene. Nå er jeg snart 40 og veldig fortvilet over dårlig hjelp fra helsevesenet. Føler de alltid har ledd av meg når jeg har oppsøkt hjelp gjennom 20-og 30-årene, og de har heller ikke klart å hjelpe meg ut av dette uføret. De forstår meg ikke!!! 

Det hjelper heller ikke at jeg alltid har følt at ingen rundt meg liker at jeg skal få meg et liv. Studere, få venner, kjæreste, oppleve ting, være flink til ting, leve livet. Hjelp? 

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var trist å lese.

Men, litt mer info. Er du i jobb, har hobbyer, er du ute blant folk i dagliglivet nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr&Ro skrev (1 minutt siden):

Dette var trist å lese.

Men, litt mer info. Er du i jobb, har hobbyer, er du ute blant folk i dagliglivet nå?

 

Har vært av og på jobb, sykemelding og AAP. Nå er jeg sykmeldt og skal på AAP om et par mnd. Vet ikke om det blir uføretrygd. 

Har mange interesser, men har vært for deprimert til å holde på med de. Har ingen venner her jeg bor. Ingen omgangskrets. 

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en av interessene du kan prioritere og bli med på så du møter de samme personene over tid? Hvis du blir uføretrygdet bør du virkelig ha et fast sosialt treffpunkt. 
 

Skjønner det jeg skriver kan være vanskelig for deg å oppnå akkurat nå, men med små skritt kan du komme langt. 
 

Har du tidligere vært i forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr&Ro skrev (2 minutter siden):

Er det en av interessene du kan prioritere og bli med på så du møter de samme personene over tid? Hvis du blir uføretrygdet bør du virkelig ha et fast sosialt treffpunkt. 
 

Skjønner det jeg skriver kan være vanskelig for deg å oppnå akkurat nå, men med små skritt kan du komme langt. 
 

Har du tidligere vært i forhold?

Om jeg blir med på kurs innen ting jeg er interessert i så kan jeg møte andre, men det er vanskelig med dårlig selvtillit og sosial angst... 

Nei, jeg har aldri hatt noe forhold... Føler meg så dum, men jeg ser på meg selv som lite verdt og stygg... 

 

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser den med sosial angst. Anbefaler deg en interesse der du møter få personer på møtene. Det er da du kan bli kjent med andre. Det viktigste for deg nå er hverken å lete etter venner eller kjæreste, kom deg ut og møt andre som sier hei når du kommer og smiler til deg.

 

Beskriv deg selv om du kan, høyde, kroppsfasong, hårlengde osv. Beskriv hva som er positivt med deg som kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (2 minutter siden):

Er du mann eller kvinne? 
 

Leit å lese det du skriver. Du fortjener bedre

Kvinnd

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinnd

Anonymkode: 06b54...79d

Ok.

Du sier du er fortvilet over dårlig hjelp fra helsevesenet. Hva konkret er det du føler du ikke får hjelp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr&Ro skrev (Akkurat nå):

Ser den med sosial angst. Anbefaler deg en interesse der du møter få personer på møtene. Det er da du kan bli kjent med andre. Det viktigste for deg nå er hverken å lete etter venner eller kjæreste, kom deg ut og møt andre som sier hei når du kommer og smiler til deg.

 

Beskriv deg selv om du kan, høyde, kroppsfasong, hårlengde osv. Beskriv hva som er positivt med deg som kvinne.

Om jeg må møte andre er jeg litt sjenert og blir litt flau... Har litt problem med oppmerksomhet rundt meg selv. Går helt rundt i hodet mitt om jeg får mye oppmerksomhet. Sliter med presentasjonsangst og fødselsangst bl.a. Og er litt perfeksjonist... 

Er 177 høy, normal slank figur. Vet ikke om jeg er timeglass eller pære. Hadde langt hår, men fikk et innfall og klippet det kort til skuldrene. Hårfarge kan se mørkt ut, men tror det er mørkblond. 

Jeg er veldig empatisk... 

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (4 minutter siden):

Ok.

Du sier du er fortvilet over dårlig hjelp fra helsevesenet. Hva konkret er det du føler du ikke får hjelp med?

Jeg har ikke blitt forstått og har ikke fått den hjelpen eller behandlingen jeg trenger for å fungere normalt i livet. Klarer ikke ta styringen i mitt eget liv. 

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke blitt forstått og har ikke fått den hjelpen eller behandlingen jeg trenger for å fungere normalt i livet. Klarer ikke ta styringen i mitt eget liv. 

Anonymkode: 06b54...79d

Det er leit, men det er heldigvis ikke for sent. Tror du at du kunne forklart dette for fastlegen din? Det er faktisk slik at alle er selv ansvarlig for sin egen helse, også den psykiske helsen, så du må selv brette opp ermene og skaffe deg hjelp. Jeg skjønner det er vanskelig for deg, men mye kan være gjort bare du forteller fastlege at du sliter og trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om jeg må møte andre er jeg litt sjenert og blir litt flau... Har litt problem med oppmerksomhet rundt meg selv. Går helt rundt i hodet mitt om jeg får mye oppmerksomhet. Sliter med presentasjonsangst og fødselsangst bl.a. Og er litt perfeksjonist... 

Er 177 høy, normal slank figur. Vet ikke om jeg er timeglass eller pære. Hadde langt hår, men fikk et innfall og klippet det kort til skuldrene. Hårfarge kan se mørkt ut, men tror det er mørkblond. 

Jeg er veldig empatisk... 

Anonymkode: 06b54...79d

Som jeg trodde😊

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Du har møtt menn som har vært interessert i deg, mange også. Men angsten har forhindret deg å se det.

Har du aldri opplevd at menn oppfører seg litt rart når du er i nærheten og tilfeldig dukker opp i nærheten av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr&Ro skrev (12 minutter siden):

Som jeg trodde😊

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Du har møtt menn som har vært interessert i deg, mange også. Men angsten har forhindret deg å se det.

Har du aldri opplevd at menn oppfører seg litt rart når du er i nærheten og tilfeldig dukker opp i nærheten av deg? 

Huff ja... Husker jeg for 10-12 år siden var på tegnekurs og det var en jevnaldrende mann der. Han kom gående mot meg der jeg stod og tegnet, og jeg fikk panikk og lot som jeg måtte på do. Han stoppet opp da jeg forsvant... Han trodde vel at jeg ikke var interessert, men jeg var veldig interessert...

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (20 minutter siden):

Det er leit, men det er heldigvis ikke for sent. Tror du at du kunne forklart dette for fastlegen din? Det er faktisk slik at alle er selv ansvarlig for sin egen helse, også den psykiske helsen, så du må selv brette opp ermene og skaffe deg hjelp. Jeg skjønner det er vanskelig for deg, men mye kan være gjort bare du forteller fastlege at du sliter og trenger hjelp. 

Ja, jeg skal i behandling til en psykiater denne uka, men vet ikke om det blir noe bra.. Redd det skal bli som før at de ber meg ta meg sammen, at de sier at alle har det som meg, og at jeg ikke får noe hjelp.. 

Anonymkode: 06b54...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en side på Facebook, som heter Hey Girl ( + bynavn ,,f.eks Tønsberg). Den er opprettet for oss som er ensomme og har vanskelig for å ta kontakt med folk. 

Anonymkode: bf0df...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om jeg blir med på kurs innen ting jeg er interessert i så kan jeg møte andre, men det er vanskelig med dårlig selvtillit og sosial angst... 

Nei, jeg har aldri hatt noe forhold... Føler meg så dum, men jeg ser på meg selv som lite verdt og stygg... 

 

Anonymkode: 06b54...79d

Anbefaler dagsenter for mennesker som sliter psykisk! God sosial trening!

Anonymkode: e4c9a...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig personlighetsfortyrrelse? Du spiller en passiv rolle i eget liv..

Anonymkode: 36947...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Huff ja... Husker jeg for 10-12 år siden var på tegnekurs og det var en jevnaldrende mann der. Han kom gående mot meg der jeg stod og tegnet, og jeg fikk panikk og lot som jeg måtte på do. Han stoppet opp da jeg forsvant... Han trodde vel at jeg ikke var interessert, men jeg var veldig interessert...

Anonymkode: 06b54...79d

Og hva så? Ikke verdens undergang dette.

Dette er 12 år siden. Hvor mange menn tror du har gjort det samme og du har ikke merket det engang? Ganske mange kan jeg love deg. Og mennene er der ennå, de venter bare på at du skal se dem og begynne å prate👍
 

Kan du gjøre deg selv en tjeneste? Neste gang en mann ser på deg, uansett mann, hold blikket hans og gi et kort smil. Smiler han tilbake har dere en kontakt. 
Prøv dette en ukes tid, så kommer du tilbake hit og forteller oss hvordan det gikk. 
 

Så skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre for å hale i land drømmemannen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, jeg skal i behandling til en psykiater denne uka, men vet ikke om det blir noe bra.. Redd det skal bli som før at de ber meg ta meg sammen, at de sier at alle har det som meg, og at jeg ikke får noe hjelp.. 

Anonymkode: 06b54...79d

Det skumleste er å møte frykten i øynene. Når noe skjer så må du lære deg at istedenfor å flykte så bli du stående. Det du føler av følelser er kun følelser, la det bare bli flyktige tanker. De er der, de er i hodet, men ikke la dem ta over kroppen din. 

Du må utfordre deg selv. Istedenfor å flykte så gjør det motsatte. Ta et skritt om ganger. 

Anbefaler også søke opp ulike selvhjelps videoer på youtube på engelsk, er litt å lære der. kanskje du finner hjelp der. Søk på nettet også. Mange har det som deg, og et skritt videre er å forstå at du er ikke alene om det du opplever. 

Anonymkode: 313d2...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...