Gå til innhold

Hva tenker dere om navnet Fridar?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Resignert skrev (27 minutter siden):

Min første innskytelse er at sjokoladefabrikkene Freia og Nidar har fusjonert. Beklager.

Det er min mening at "unike" navn kan bli til stor ulempe for barnet, og i verste fall gi grunnlag for mobbing. Det bør alle foreldre ta inn over seg. Man behøver ikke nødvendig  ta et av de aller mest populære navnene, men gjør nok lurt i å ikke være for kreativ og alternativ. Verden er et tøft nok sted å vokse opp i, om ikke foreldrene legger sten til byrden. 

Dagens.. Og spot on. Nå lo jeg godt 😂😂 

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 23.00):

Fridar er det vi sier til fridager her jeg bor. Nå blir det godt med noen fridar'. 

Fridar skaper gode følelser i meg, men da fordi det er fridager... Ikke bruk det som et navn. Det var ikke pent, og jeg ville ikke skjønt om det var gutt eller jente - det høres ut som en dårlig miks av jente- og guttenavn.

Anonymkode: a412c...a2d

Men det uttales jo med et annet tonelag. Man sier frida'r med samme tonelag som bønder, og Fridar med samme tonelag som bønner. 

Synes ikke navnet var så ille. Det går jo an å hete Idar, selv om Ida er et jentenavn, så ser ikke hvorfor Frida/Fridar er verre.

Skrevet

Liker du best Freia eller Nidar? Vet ikke, fridar.

• Liker 3
Skrevet
minister-mio skrev (30 minutter siden):

Jeg kobla den til :

Freia+Skeidar=sant. 

Men du er inne på noe du også :fnise:

• Liker 1
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Jeg har aldri hørt det navnet før. Syns det er veldig spesielt. Hva er grunnen til dette navneforslaget? 

Skrevet
CaramelDevil skrev (På 20.1.2021 den 21.01):

Fridar høres litt ut som navnet på et troll.

Ja det passer til lillebroren til Tambar 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 20.31):

Det er mandig og sterkt 

Anonymkode: c0fcd...a5d

Kan du begrunne den påstanden? Jeg synes ikke det høres spesielt mandig ut. Er bare Frida man har lagt til en R på. Betyr fred - vennskap - kjærlighet. Ikke typiske maskuline ord.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 19.18):

Jeg venter en liten gutt om noen måneder og ønsker å kalle han Fridar, men barnefaren mener dette er et grusomt stygt navn. Dette er et navn som bygger på navn som har stor betydning i familien og jeg liker det veldig godt, hva tenker dere?

Anonymkode: 16da5...9b1

Høres grusomt ut!!

• Liker 1
Skrevet
minister-mio skrev (8 timer siden):

😂😂

Anonymkode: 6131d...629

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes navnet var kult. Har aldri hørt det før. Men - jeg tror barnet vil oppleve hver dag "Hæ? Kan du gjenta navnet? Vidar? Frida? Fridag?? Fridar Har jeg aldri hørt om"

Skrevet

Kjenner en som heter Frei. Syns det var grusomt stygt også, men vendte meg til det. Fridar høres for meg ut som en blanding av Freia og Nidar.

Anonymkode: 759dc...01c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner en som heter Frei. Syns det var grusomt stygt også, men vendte meg til det. Fridar høres for meg ut som en blanding av Freia og Nidar.

Var visst noen som hadde kommet meg i forkjøpet med sjokoladeassosiasjonen lenger opp her😅

Skrevet

Fridar -> Nidar, Skeidar

Anonymkode: 360cb...ef7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner ei som heter Freya 😂😅👍🏻

Anonymkode: 360cb...ef7

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frei/Frøy er den mannlige norrøne fruktbarhetsguden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...