Gå til innhold

Hjelp, jeg blir ALLTID syk etter en treningsøkt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent i over ti år så forstår ikke hva dette handler om? Det har vært slik i et par måneder nå. 

Jeg blir syk i en uke, føler meg bedre, drar på trening - blir syk igjen i en uke, føler meg bedre, drar på trening - blir syk igjen..... Repeat! Det slår aaaaldri feil.

Blir gal! Det er vanskelig nok å avstå fra trening når det er ens store hobby... Men å bli syk igjen og igjen så fort jeg trener når jeg føler meg bedre... Hjelp.  Hva kan dette handle om?

Kan legge til at jeg er ung og sterk. Har gode kostholds og søvnvaner. Sunn bmi.

Anonymkode: 69a8c...196

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trener vel før du egentlig er blitt frisk, og får tilbakefall. Du er ikke frisk selv om du føler deg bedre. 

Hva slags sykdom, og hvor lenge etter at du føler deg frisk venter du før du trener? Hva, hvor mye og hvor hardt trener du?

Anonymkode: 28874...b56

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lar du helt være å trene 2 uker-1mnd tid eller så, da det tydelig ikke gjør deg godt akkurat nå. Virusinfeksjoner kan sitte godt i og ødelegge treninge i lang tid om man ikke gir kroppen tid til å bli helt frisk før man trener. 

Anonymkode: 37b6e...911

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må teste deg for kyssesyken - det er det første jeg tenkte :blomst:

Anonymkode: 11829...087

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg fri i minst en måned fra trening og gå til fastlegen. Forklar problemet. Det kan være alt fra vitaminmangel til noe mer, og jeg tenker det bør sjekkes :)

Anonymkode: 36357...681

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å Gud, en hel måned uten trening? Det høres ut som et mareritt.

Trener som sagt etter en uke når jeg føler sykdommen er på retur. Men da er det rett tilbake til scratch.  Er så frustrert. 

Det er forkjølelse med hodepine, rennende nese og nysing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trener som sagt etter en uke når jeg føler sykdommen er på retur. Men da er det rett tilbake til scratch.  Er så frustrert. 

Dette er ikke normalt. Du må komme deg til legen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kan det skyldes andre ting? F.eks allergi? 

Anonymkode: 5215f...b39

Det kan jo hende. Men er vel ikke noe å gjøre med siden jeg allerede tar allergitabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det kan jo hende. Men er vel ikke noe å gjøre med siden jeg allerede tar allergitabletter.

Jeg fikk påvist støvallergi for et par år siden. Hostet, nyste, konstant tett eller rennende nese, mye slim i hals og nese. Nå skifter jeg sengetøy hver uke, støvsuger soverommet flere ganger i uken, lufter ut soverommet hver dag og holder det kaldt der inne. Fikk tilbake luktesansen for første gang på 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk påvist støvallergi for et par år siden. Hostet, nyste, konstant tett eller rennende nese, mye slim i hals og nese. Nå skifter jeg sengetøy hver uke, støvsuger soverommet flere ganger i uken, lufter ut soverommet hver dag og holder det kaldt der inne. Fikk tilbake luktesansen for første gang på 3 år. 

Det skal jeg prøve på! Hadde du hodepine også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal jeg prøve på! Hadde du hodepine også?

Kan ikke huske det, men man kan jo bli tung i hodet hvis man har problemer med å puste. Bruker også nesespray med kortison som jeg fikk resept på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det slik i mange år jeg og. Har startet en tråd om dette i fjor.

Det jeg har funnet ut for min del er at jeg har autoimmun sykdom (har lavt stoffskifte, tarm problemer, hudproblemer osv). 

Har lest boken som Berit Nordstrand har utgitt og begynte på et slik kosthold 2 januar nå i år.

Etter at jeg kuttet ut sukker, melkeprodukter og gluten så er formen blitt mye bedre og jeg føler meg ikke syk etter trening lengre. Men jeg tar meg ikke helt ut. Jeg liker å jogge og jogger 1 mil men som lavintensitet.

Anonymkode: a5d53...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være me, kardinal symptome er pem, noe som betyr nøyaktig det du beskriver som din reaksjon på trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 14.22):

Ta deg saman, du dauer ikkje av å ha ein månad utan trening. Somme forkjølingar har såkalla langt forløp, det er som oftast nokre av dei virusa rundt omkring kvar sesong. Sjølv har eg hatt desse lange forløpa tre gonger, det var tre gonger seks veker utan skikkeleg trening, det. Eg sjekka meg hos legen for andre spennande saker kvar gong, og kvar gong var det berre forkjøling. Du må berre vere tolmodig, og vente. Dra til legen og sjekk deg for interessante ting, og elles: gå tur, tren styrke ved lav intensitet (type heimetrening) og tøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...