kavun2221 Skrevet 19. januar 2021 #1 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg har fått beskjed av kjørelærer om at jeg skal opp til trinn 4.1.3 nåkommende lørdag, men har ennå ikke fått vite hvilke ruter det er jeg skal innom slik at jeg kan planlegge til det. Lurte derfor på om noen har erfaring med hvordan dette fungerer eller kan deler erfaring om hvordan dere gikk fram for å planlegge kjøreturen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg møtte opp om morgenen, så fikk jeg beskjed om hvor vi skulle og hvilke punkter vi skulle innom, så skulle jeg planlegge selv og kjøre den ruta. Anonymkode: a2499...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kavun2221 Skrevet 19. januar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 19. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg møtte opp om morgenen, så fikk jeg beskjed om hvor vi skulle og hvilke punkter vi skulle innom, så skulle jeg planlegge selv og kjøre den ruta. Anonymkode: a2499...855 så du planla der og da også kjørte du ruten? Klarte du da å følge ruten du hadde planlagt eller hjalp kjørelæreren deg hvis du begynnte å kjøre i feil rute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Del Skrevet 19. januar 2021 kavun2221 skrev (1 time siden): så du planla der og da også kjørte du ruten? Klarte du da å følge ruten du hadde planlagt eller hjalp kjørelæreren deg hvis du begynnte å kjøre i feil rute? Ja, hadde ikke peiling på hvor vi skulle før jeg møtte opp. Klarte helt fint å følge ruten, det går nok bra Anonymkode: a2499...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Live88 Skrevet 19. januar 2021 #5 Del Skrevet 19. januar 2021 Vi fikk ruten utlevert på forhånd slik at den kunne planlegges. I første del av kurset satt jeg og tre andre elever og diskuterte rutevalgene vår samt at vi så på ruten på Google maps. Jeg hadde vært og kjørt hele ruten kvelden før med en venninne, så jeg kunne fortelle de andre ganske mye siden de ikke hadde kjørt ruten. Vi ble oppfordret til å ta turen dersom vi hadde anledning til det. Turen tok to timer ca. Vi hadde lov å bruke notater og utskrift av kart på turen i tilfelle vi trengte det, men ikke GPS. Når vi var tilbake diskuterte vi turen med kjørelæreren som hadde kurset, der måtte vi fortelle positive og negative ting som hadde skjedd og så avsluttet vi kurset med å se en film fra en dødsulykke pga alkoholpåvirket sjåfør. Der var sjåføren som var skyld i ulykken intervjuet samt vennene til personen som døde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 19. januar 2021 #6 Del Skrevet 19. januar 2021 planlegg best rute,du får en liste over alle gatene du skal gjennom MEN her er det som folk blir lurt: Du skal planlegge sånn at du får gjort alt på kortest tur. Så om du skal et stykke bort, kjør gjennom alle plassene som er nærmest og så må du også svinge av til den plassen du skal til. Da jeg gjorde det tok jeg litt hulter til bulter og da fikk jeg beskjed at det hadde vært lettere om vi dro innom f.eks, "Havna, og så til den andre addressen som ligger på samme vei ditt" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Del Skrevet 19. januar 2021 Vi planla i klasserom på Google Maps i grupper på tre, kjørte ikke ruta. Anonymkode: 32c70...88d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Del Skrevet 19. januar 2021 ryzorwarlock skrev (40 minutter siden): planlegg best rute,du får en liste over alle gatene du skal gjennom MEN her er det som folk blir lurt: Du skal planlegge sånn at du får gjort alt på kortest tur. Så om du skal et stykke bort, kjør gjennom alle plassene som er nærmest og så må du også svinge av til den plassen du skal til. Da jeg gjorde det tok jeg litt hulter til bulter og da fikk jeg beskjed at det hadde vært lettere om vi dro innom f.eks, "Havna, og så til den andre addressen som ligger på samme vei ditt" Jeg fikk beskjed om å unngå motorvei, og heller ta litt varierte veier, så det er nok forskjellig Anonymkode: a2499...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kavun2221 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 20. januar 2021 Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå