Gå til innhold

Jeg lever veldig isolert - er det egoistisk å få seg et kjæledyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at det er så mye vekt på å sosialisere dem er jo fordi de skal kunne fungere godt ute i samfunnet. Hvis dine dyr ikke har det behovet i stor grad, er det vel ikke like viktig. Men de må jo fortsatt kunne fungere hos dyrlege, når du har bruk for at andre passer dem (hvis du f.eks. blir syk), når dere skal ut og gå osv. 

Jeg synes en voksen omplasseringshund høres ut som et godt valg.

 

Anonymkode: 93991...356

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg tenker er lurt i forhold til sosialisering er at dyrene er vandt til å bli tatt på, klempt på, og sånne ting. Hos hunder er dette spesielt viktig, tenner er ofte noe som mange hunder synes er skummelt.

Anonymkode: b7abf...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker komme litt mer ut av isolasjonen så kan jo en hund være en fin "ice-breaker" ovenfor andre mennesker.  Kanskje du også kan vurdere å delta i hundeklubb for å sosialisere og trene hunden.

Anonymkode: ab2d0...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS! Du bør absolutt skaffe deg dyr!

Gå for en voksen omplasseringshund, så kan du jo se etterhvert.:)

DU høres meget egnet ut !❤, MYE mer enn de  som lar dyrene sine være alene time etter timer, masete barnefamilier  etc

Anonymkode: 19b87...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 21.58):

Positivt overrasket over at folk er så omsorgsfulle ang. dette :Nikke: 

Jeg lever et nesten tilsvarende liv og har vurdert hund i mange år, men følt meg uegnet pga tilværelsen. 

Men hadde aldri gått for mer enn èn om gangen. Det er viktig for dyrets fysiske og psykiske helse at det blir fulgt opp, før man utvider flokken :Nikke: 

 

 

Anonymkode: 361be...446

Om man skaffer seg katt, ville jeg anbefalt to samtidig. Da vet man at de hår godt overens. 

Så lenge man har råd til det selvsagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...