Gå til innhold

Innpåsliten kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske dumsnill person som aldri vil noen vondt.


Problemet er at jeg aldri sier ifra når "nok er nok".


Ene på jobben skal alltid snakke om "superhelter", marvel, og ting som jeg egentlig ikke har så mye interesse av. Eller ting som jeg egentlig ikke bryr meg om. 

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal si ifra, tips?

Jeg har gjerne lyst og bli litt mere tøff, da mener jeg ikke sånn "fy fan så kul jeg er, gud du er dum etc".. Det jeg mener er og klare og gi beskjed om ting som jeg ikke synes er ok, si nei til folk eller andre diverse ting.

Anonymkode: c2c61...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bare avbryter ørten ganger og sier : å, nå fikk jeg ikke med meg hva du sa.

Gjenta dette hver gang personen snakker. 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den gode gamle: hei, du, jeg har ikke tid til skravle akkurat nå, (evt kan vi ta det om en stund, om det er aktuelt). Jeg er opptatt kan jeg også si, om noen stikker hodet inn på kontoret mens jeg holder på med noe. 

Anonymkode: a1552...f95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med den gode gamle: hei, du, jeg har ikke tid til skravle akkurat nå, (evt kan vi ta det om en stund, om det er aktuelt). Jeg er opptatt kan jeg også si, om noen stikker hodet inn på kontoret mens jeg holder på med noe. 

Anonymkode: a1552...f95

Unngåelig.

Jeg er sjåfør og har han mye med meg ute, så det blir vanskeligt.

Anonymkode: c2c61...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er  personen litt spesiell da eller? Litt rart å være veldig opphengt i marvel og x-men. Er han veldig nerd kansje? 

Bare si:  jeg liker ikke å snakke om ex men jeg. Synes ikke det er interessant. 

Faren der er at da vil hun eller han forsøke overbevise deg. 

Da må du nok si, nei jeg orker faktisk ikke snakke om ex men mer. Sorry. Er det greit for deg?

Anonymkode: 6cd53...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør om vedkommende har andre interesser eller start og snakk om noe du syntes er interessant 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er  personen litt spesiell da eller? Litt rart å være veldig opphengt i marvel og x-men. Er han veldig nerd kansje? 

Bare si:  jeg liker ikke å snakke om ex men jeg. Synes ikke det er interessant. 

Faren der er at da vil hun eller han forsøke overbevise deg. 

Da må du nok si, nei jeg orker faktisk ikke snakke om ex men mer. Sorry. Er det greit for deg?

Anonymkode: 6cd53...ee2

Jeg føler meg så slem da det er det som er problemet, får så sykt dårlig samvitighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk? Klarer ikke  folk som er i arbeidslivet å si ifra om noe som helst?  Jeg blir litt overasket faktisk, dette er liksom så grunnleggende i sosial omgang med andre. 

Det mest effektive er å vise tydelig at du ikke synes det er interessant, og begynn å snakk om jobb. Du har ingen plikt til å følge opp et tema bare fordi han vil snakke om det, du er der for å gjøre en jobb. 

Anonymkode: 6f17f...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er det med folk? Klarer ikke  folk som er i arbeidslivet å si ifra om noe som helst?  Jeg blir litt overasket faktisk, dette er liksom så grunnleggende i sosial omgang med andre. 

Det mest effektive er å vise tydelig at du ikke synes det er interessant, og begynn å snakk om jobb. Du har ingen plikt til å følge opp et tema bare fordi han vil snakke om det, du er der for å gjøre en jobb. 

Anonymkode: 6f17f...81b

Blir jo så jævlig mongis å fortelle voksne mennesker hva de skal gjøre. Ser på dem som et barn da.

Anonymkode: 2689e...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ryzorwarlock skrev (8 timer siden):

Jeg føler meg så slem da det er det som er problemet, får så sykt dårlig samvitighet

Jeg tror jeg forstår, de er spesielt interessert i x men mao?

Du kan jo si at x en din digga xmen og at du ikke liker xmen fordi det minner deg om han.

Anonymkode: 6cd53...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...