AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #1 Del Skrevet 18. januar 2021 Hei! Jeg har nettopp begynt å strikke, og skal investere i et strikkepinnesett (rundpinner). Jeg er imidlertid veldig usikker på hvilke. Jeg har fått prøve knitpro i bjørketre, men tror jeg foretrekker metallpinner når jeg skal strikke rundt. Jeg har imidlertid sett at det også finnes firkanta pinner, som skal være mer ergonomiske. Jeg får fort vondt i fingre og skuldre når jeg strikker, mulig fordi musklene mine ikke er helt vant med det. Jeg lurer likevel på om jeg skal investere i firkanta pinner med det samme. Noen som har efaringer? Anonymkode: 912a9...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #2 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg er superfornøyd med Chiaogoo, anbefales! Veldig spisse og av metall. Anonymkode: 8f468...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #3 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er superfornøyd med Chiaogoo, anbefales! Veldig spisse og av metall. Anonymkode: 8f468...3c3 Ser på ulike strikkesider på facebook at mange er fornøyde med disse. Hadde i utgangspunktet tenkt knitpro siden det er litt rimeligere (jeg er student), og det er flere muligheter for å kjøpe ekstra wires og pinner (jeg eier ikke en eneste pinne, så må ha alt). Samtidig tenker jeg på det som en investering, så veldig godt mulig chiagoo er verdt det. Anonymkode: 912a9...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #4 Del Skrevet 18. januar 2021 Kjenner du noen som strikker, så du kanskje kan få prøve firkanta pinner? Det er litt sånn enten eller, mange sverger til dem - mens jeg syntes de var ubehagelige å strikke med. Og det vet en jo ikke før en har prøvd Anonymkode: 64527...868 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg anbefaler å heller kjøpe, gjerne brukt, eller låne litt ulike pinner og prøve før du investerer i et helt sett. Ofte finner du pinner på bruktbutikker og loppis, men jeg vil tro om du spør i strikkegrupper på fb er det sikkert noen som selger eller låner ut. Dumt å investere i et dyrt sett for så å innse man hater pinnene... 😆 Strikkeglede er viktig og halve gleden er godt utstyr og garn man liker å jobbe med. Anonymkode: c01c1...a0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #6 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner du noen som strikker, så du kanskje kan få prøve firkanta pinner? Det er litt sånn enten eller, mange sverger til dem - mens jeg syntes de var ubehagelige å strikke med. Og det vet en jo ikke før en har prøvd Anonymkode: 64527...868 Jeg kjenner ei, men da har jeg ikke mulighet til å teste dem før i påsken. Vil jo gjerne kjøpe pinner før den tid. Har tenkt på å kjøpe knitpro nova, da man kan kjøpe enkle pinner som påfyll med nova cubics. Da kan jeg kjøpe firkanta i størrelsene jeg bruker mest. Anonymkode: 912a9...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg anbefaler å heller kjøpe, gjerne brukt, eller låne litt ulike pinner og prøve før du investerer i et helt sett. Ofte finner du pinner på bruktbutikker og loppis, men jeg vil tro om du spør i strikkegrupper på fb er det sikkert noen som selger eller låner ut. Dumt å investere i et dyrt sett for så å innse man hater pinnene... 😆 Strikkeglede er viktig og halve gleden er godt utstyr og garn man liker å jobbe med. Anonymkode: c01c1...a0a Enig i dette. Også trenger en stort sett ikke alle pinner i alle størrelser når en nettopp har begynt å strikke. Å kjøpe pinne som passer til hvert prosjekt kan være smart i starten. Så får en både prøvd ut ulike merker, materialer og slikt - men finner også ut om en egentlig trenger hele spekteret med størrelser. Det blir stort sett kun en 2-3 pinnetykkelser jeg egentlig bruker. Anonymkode: 64527...868 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #8 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig i dette. Også trenger en stort sett ikke alle pinner i alle størrelser når en nettopp har begynt å strikke. Å kjøpe pinne som passer til hvert prosjekt kan være smart i starten. Så får en både prøvd ut ulike merker, materialer og slikt - men finner også ut om en egentlig trenger hele spekteret med størrelser. Det blir stort sett kun en 2-3 pinnetykkelser jeg egentlig bruker. Anonymkode: 64527...868 Jeg har fått prøvd ut litt forskjellig nå i jula. Jeg liker veldig godt addi sine pinner. De har også et sett, men finner ikke ekstra wires og pinner til settet, samt at mange påstår at de lugger i overgangen. Har prøvd strømpepinner i både bambus, metall og tre. Kan ikke fordra metall, og liker best knitpro sine - men har bestemt jeg for å investere i addi crasy trio i stedet for å ha strømpepinner. Akkurat nå strikker jeg en hals på knitpro sine pinner av bjørketre, og har funnet ut at på rundpinner liker jeg best metall. Liker ellers patenten til knitpro. Anonymkode: 912a9...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg har nå egentlig bestemt meg for å kjøpe sett av merket knitpro. Chiaogoo synes å være bedre, men det blir rett og slett for dyrt. Noen som har erfaring fra om knitpro nova eller knitpro zing er det beste? Anonymkode: 912a9...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nå egentlig bestemt meg for å kjøpe sett av merket knitpro. Chiaogoo synes å være bedre, men det blir rett og slett for dyrt. Noen som har erfaring fra om knitpro nova eller knitpro zing er det beste? Anonymkode: 912a9...48d Jeg ELSKER zing. Jeg syns de er passe glatte og spisse. Har to rundpinner i zing og bruker de når jeg kan 😛 Anonymkode: 69801...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser på ulike strikkesider på facebook at mange er fornøyde med disse. Hadde i utgangspunktet tenkt knitpro siden det er litt rimeligere (jeg er student), og det er flere muligheter for å kjøpe ekstra wires og pinner (jeg eier ikke en eneste pinne, så må ha alt). Samtidig tenker jeg på det som en investering, så veldig godt mulig chiagoo er verdt det. Anonymkode: 912a9...48d Ja, de er litt pricy. Beklager, fikk bare med meg "investere" så da tenkte jeg på de Ønsket meg til jul for noen år siden. Men finnes mange solide valg som ikke er så dyre👍 Anonymkode: 8f468...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har imidlertid sett at det også finnes firkanta pinner, som skal være mer ergonomiske. Jeg får fort vondt i fingre og skuldre når jeg strikker, mulig fordi musklene mine ikke er helt vant med det. Jeg lurer likevel på om jeg skal investere i firkanta pinner med det samme. Mamma sliter med hender og skuldre og hun elsker firkanta pinner. Sier KnitPro Cubics er bedre enn noen andre pinner hun har brukt. Selv har jeg Marblz fra KnitPro og er veldig fornøyd. Anonymkode: 8c4db...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 19. januar 2021 #13 Del Skrevet 19. januar 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ELSKER zing. Jeg syns de er passe glatte og spisse. Har to rundpinner i zing og bruker de når jeg kan 😛 Anonymkode: 69801...bcb Jeg elsker også ZIng, men forestrekker helt klart faste pinner og ikke slike med utskiftbare vaiere. Synes det er alt for mye styr med så mange løse deler som kan forsvinne og det blir faktisk ganske dyrt når man uansett må ha ekstra av alt hvis man faktisk jobber med flere prosjekter i samme pinnestørrelse samtidig (og det gjør jeg ofte, har tvillinger..). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. januar 2021 #14 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg elsker Zing, de er knallgode! Synes de er bedre enn Nova, som har en tendens til å være altfor glatte for meg, i tillegg til at jeg synes det er vanskelig å feste dem skikkelig til vaieren. Er også forøvrig veldig glad i Trendz fra Knitpro. Angående det å teste ut flere typer, så går det fint an å kjøpe et par pinner i ulike typer, og så heller kjøpe et sett etter det. Eventuelt kjøpe de størrelsene du bruker mest, og så fylle på etterhvert. Det blir kanskje dyrere, men da får du ihvertfall fordelt kostnaden i forhold til å kjøpe hele settet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 19. januar 2021 #15 Del Skrevet 19. januar 2021 Jeg har strikket lenge og mye, og liker for det meste å strikke på trepinner. Har brukt KnitPro Symfonie i årevis og er veldig fornøyd med dem, spesielt at det er så lett å bytte pinner mellom prosjekt for sånne som meg som har 3-4-5 prosjekt på gang samtidig. Har også noen i Nova Metall, men vender alltid tilbake til trepinnene. Når det gjelder strømpepinner veksler jeg mellom Symfonie og Bamboo fra KnitPro, liker godt begge deler. Firkantpinner har jeg forsøkt, men det var ikke noe for meg. Ser mange nybegynnere holder veldig hardt i strikkepinnene, jeg tror hvis du klarer å holde litt løsere etterhvert som du blir mer erfaren, så får du ikke vondt i hendene når du strikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå