Gå til innhold

Der gikk sommerferien i dass (tredje vaksinedose)


Krantz95

Anbefalte innlegg

Xstrella skrev (3 minutter siden):

Enig med deg, men vil ikke tro det verste. Det ser ikke bra ut nei. 

Jeg syntes vel egentlig offentlige myndigheter burde vært helt ærlige mtp. situasjonen slik at folk kan innrette sine liv uten å måtte basere livene sine på falske forhåpninger. Tror dette kan gjør det vondt verre og ender verste fall i mistillit mot myndigheter og voldelige opptøyer. I verste fall borgerkrig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Kitten skrev (Akkurat nå):

Noen av oss har faktisk familie i utlandet.

Men det er lov å reise. Det er bare den karantenen en må ha.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (Akkurat nå):

Jeg syntes vel egentlig offentlige myndigheter burde vært helt ærlige mtp. situasjonen slik at folk kan innrette sine liv uten å måtte basere livene sine på falske forhåpninger. Tror dette kan gjør det vondt verre og ender verste fall i mistillit mot myndigheter og voldelige opptøyer. I verste fall borgerkrig. 

Kommer ikke til å bli borgerkrig i Norge før oljefondet er brukt opp. Og det tar veeeeeldig lang tid 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 minutter siden):

Men det er lov å reise. Det er bare den karantenen en må ha.

Jeg vet det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (Akkurat nå):

Kommer ikke til å bli borgerkrig i Norge før oljefondet er brukt opp. Og det tar veeeeeldig lang tid 🙂 

Det skal man ikke være så sikker på. Akkurat nå går det bra, fordi deler av verdensøkonomien fungerer ennå og oljefondet fortsatt er stort. Men fortsetter nedstengningene over mange år, noe de ligger an til å gjøre, går det fort utfor. Ikke bare vil det tømmes i like stor fart som nå, men det vil også gå raskere og raskere. Grunnen er at stadig flere deler av næringslivet slutter og fungere over tid, og antallet som trenger tiltakspakker vil ha en raskere enn lineær stigning. Parallellt med dette vil også verdensøkonomien lide i stadig større grad, og som man vet er svært mye av oljefondet internasjonalt eksponert. Det betyr at verdien av oljefondet synker kraftig samtidig som man tømmer det for nominelle verdier. Så dette kan gå i dass raskere enn folk flest liker å tro. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sommerferien ødelagt".. Makan til overdriving og bortskjemt, selvopptatt sutring. :roll:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capt. Obvious skrev (6 minutter siden):

Så dette kan gå i dass raskere enn folk flest liker å tro. 

Det er ikke livsfarlig og heller prøve å være litt mer positiv. 
Det virker å være en overflod av pessimister her inne som skal bare se mørkt på det meste til enhver tid. 
Må være en utrolig slitsom måte å se verden på.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (7 minutter siden):

Det skal man ikke være så sikker på. Akkurat nå går det bra, fordi deler av verdensøkonomien fungerer ennå og oljefondet fortsatt er stort. Men fortsetter nedstengningene over mange år, noe de ligger an til å gjøre, går det fort utfor. Ikke bare vil det tømmes i like stor fart som nå, men det vil også gå raskere og raskere. Grunnen er at stadig flere deler av næringslivet slutter og fungere over tid, og antallet som trenger tiltakspakker vil ha en raskere enn lineær stigning. Parallellt med dette vil også verdensøkonomien lide i stadig større grad, og som man vet er svært mye av oljefondet internasjonalt eksponert. Det betyr at verdien av oljefondet synker kraftig samtidig som man tømmer det for nominelle verdier. Så dette kan gå i dass raskere enn folk flest liker å tro. 

Det blir ikke nedstengninger over mange år. Da vil man med vitende og vilje kræsje økonomien helt. Og siden økonomi=helse, så gir det ingen logisk mening.

På et tidspunkt vil man helt sikkert komme dit at nedstengninger skader mer enn nytten de evt. gir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (8 minutter siden):

"Sommerferien ødelagt".. Makan til overdriving og bortskjemt, selvopptatt sutring. :roll:

Synes det bør holde med godt over ett år med "frivillig" dugnad for å "flate ut kurven"...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at alle må (eller vil) vaksineres før sommerferien?

Lilli Bendriss har antakelig gode nyheter, om du er villig til å tro på henne :) 

https://sosialnytt.com/andenes-makt-lilli-med-spadommer-for-2021-bade-gode-og-darlige-nyheter-i-vente/?fbclid=IwAR2FXcWwob89myZKGryg_zYyK3As-km-M0vqgJidsUjnqS5ebW1s-T4mD1s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (18 minutter siden):

Er det bare utenlandsturer som betyr noe? Vi klarer da å vente. 

Ja. Av mange grunner. En ting er venner og familie i utlandet, en annen er klima. For en som har det godt fysisk og psykisk i 30-35+ er livet i Norge kun holdbart med enten et langt eller flere kortere opphold i varmen årlig. Vi har ventet lenge. Er ikke nesten halvannet år (som det blir til sommeren) nok? Å kalle noen utålmodig etter så lang tid er å gå langt. Hytte, båt, hage og lignende er heller ikke noe alle nordmenn har.

For oss er reise det viktigste i livet, utenom familie. Dette tærer voldsomt på. Ikke restriksjonene eller det å leve isolert her hjemme. Kun det å ikke kunne reise.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det tempoet vaksineringen i Norge har skjedd hittil, så er det over 6 år til vi oppnår flokkimmunitet.... 

Endret av RunM
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krantz95 skrev (Akkurat nå):

Synes det bør holde med godt over ett år med "frivillig" dugnad for å "flate ut kurven"...

Et like gjennomtenkt utsagn som personen som etter å ha brekt begge beina sier "synes det bør holde med to dager i sykesenga, legen kan ta seg en bolle".

Viruset bryr seg ikke om hva du synes.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålin skrev (3 minutter siden):

Ja. Av mange grunner. En ting er venner og familie i utlandet, en annen er klima. For en som har det godt fysisk og psykisk i 30-35+ er livet i Norge kun holdbart med enten et langt eller flere kortere opphold i varmen årlig. Vi har ventet lenge. Er ikke nesten halvannet år (som det blir til sommeren) nok? Å kalle noen utålmodig etter så lang tid er å gå langt. Hytte, båt, hage og lignende er heller ikke noe alle nordmenn har.

For oss er reise det viktigste i livet, utenom familie. Dette tærer voldsomt på. Ikke restriksjonene eller det å leve isolert her hjemme. Kun det å ikke kunne reise.

Du kan reise. Reis i vei, er ikke forbudt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (24 minutter siden):

Noen av oss har faktisk familie i utlandet.

Ja, det er skikkelig kjipt for de som ikke har fått sett nær familie på ett halvår/års tid. En person svært nær meg er i den situasjonen, og jeg har medfølelse for dem - i motsetning til sutrekopper som klager over at de ikke får dra på utenlandsferier.

Allikevel er det ikke spesielt vanskelig for verken meg eller min nære å skjønne hvorfor det er nødvendig med tiltakene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nicathv skrev (2 minutter siden):

Et like gjennomtenkt utsagn som personen som etter å ha brekt begge beina sier "synes det bør holde med to dager i sykesenga, legen kan ta seg en bolle".

Viruset bryr seg ikke om hva du synes.

Det du mente å skrive var vel at jeg som brakk beinet må holde sykesenga til alle de andre med brukne bein over et helt år har blitt leget... Vil tro jeg kan gå ut av sykesenga etter noen dager/uker og ikke et helt år...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RunM skrev (4 minutter siden):

Med det tempoet vaksineringen i Norge har skjedd hittil, så er det ovee 6 år til vi oppnår flokkimmunitet.... 

Erna Solberg innførte en gang de strengeste tiltak siden andre verdenskrig. Den varte i fem år, og nå må vi slite enda lenger enn det for å bli ferdig med pandemien. Stakkars oss. Ja, stakkars oss. For det er synd på oss, at det skal være sånn. Men vaksineringen bør være utprøvd godt nok før man går i gang med massevaksinering av alle som vil la seg vaksinere. De som var "med" da svineinfluensaen herjet, husker hva den vaksinen hadde med seg av bivirkninger. Det kan fint gå fortere enn seks år bare prøve-periodene er overstått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saph skrev (1 minutt siden):

Du kan reise. Reis i vei, er ikke forbudt det. 

Ja, og noen i familien har gjort det. De bor i to land på hver side av jordkloden. Men det har søren meg vært komplisert, både med forsikring, karanteneregler, jobb m.m.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (2 minutter siden):

Det du mente å skrive var vel at jeg som brakk beinet må holde sykesenga til alle de andre med brukne bein over et helt år har blitt leget... Vil tro jeg kan gå ut av sykesenga etter noen dager/uker og ikke et helt år...

Nei. Virus fungerer litt annerledes enn beinbrudd, da beinbrudd ikke er smittsomt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...