Gå til innhold

Der gikk sommerferien i dass (tredje vaksinedose)


Krantz95

Anbefalte innlegg

FHI tror nå at man trenger en tredje vaksinedose senere i år.

Regner da med at det ikke åpnes opp for turisme ut/inn av Norge i sommer likevel? Alle må vel bli vaksinert minst tre ganger først? Og det rekker man ikke før sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krantz95 skrev (2 minutter siden):

FHI tror nå at man trenger en tredje vaksinedose senere i år.

Regner da med at det ikke åpnes opp for turisme ut/inn av Norge i sommer likevel? Alle må vel bli vaksinert minst tre ganger først? Og det rekker man ikke før sommeren...

Hvordor det? Var suverent langs middelhavet sommer 2020 blir like deilig i år;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (14 minutter siden):

FHI tror nå at man trenger en tredje vaksinedose senere i år.

Regner da med at det ikke åpnes opp for turisme ut/inn av Norge i sommer likevel? Alle må vel bli vaksinert minst tre ganger først? Og det rekker man ikke før sommeren...

Sitat

Det kan være slik at vi må gi en slags «booster-vaksine» etter noen måneder. Men det vet vi jo ikke akkurat nå. Det er en situasjon som vi er forberedt på. Vaksineprodusentene er også forberedt på det i tilfelle det er nødvendig, sier Geir Bukholm, smitteverndirektør i FHI.

Tipper heller tvilsomt at det blir nødvendig, ellers hadde man vel hørt endel om det også fra utenlandsk presse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerferien har allerede gått i dass for mange, for de rekker neppe å vaksinere alle med to doser uansett. Dette vil vare mange år til. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss vil ikke engang ha fått første vaksine før juni kommer. Jeg tror vi gjør lurt i å planlegge Norgesferie denne sommeren også. 

Endret av L'amie
Rettet skrivefeil
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grensene er åpne, du må bare testes før reise og etter ankomst, med mulig karantene. 

Sannsynligvis holder det med to doser vaksine, de bare åpner for muligheten av at de vil gi en tredje "booster". Og dette blåses opp av mediene. 

Ikke sitt pal foran nyhetene. Folk vil begynne å leve mer normalt fremover.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har avskrevet utenlandsferie i år. Ikke bare skal jeg rekke å få vaksine, men landet jeg skal reise til skal også bli grønt. Det tror jeg ikke på for å si det enkelt. 2022 regner jeg med blir det første året der dette kan vurderes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kan vi ikke bare teste oss da? Man skulle tro vaksinetvang bryter menneskerettighetene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (Akkurat nå):

Er det bare utenlandsturer som betyr noe? Vi klarer da å vente. 

Nei, ikke så mye i seg selv, men det er jo en indikator for hvordan det går i verden med dette. Og nå går det slett ikke bra, og vil neppe gjøre det på mange år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (Akkurat nå):

Er det bare utenlandsturer som betyr noe? Vi klarer da å vente. 

Ja, selvfølgelig. Billig mat og drikke i Spania er høydepunktet i livet mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krantz95 skrev (Akkurat nå):

Ja, selvfølgelig. Billig mat og drikke i Spania er høydepunktet i livet mitt.

Deg om det. Godt vi bor i Norge med all den praktfulle naturen. En dag kan vi nok alle reise igjen, men tviler på det er så lurt i år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (Akkurat nå):

Deg om det. Godt vi bor i Norge med all den praktfulle naturen. En dag kan vi nok alle reise igjen, men tviler på det er så lurt i år.

Det sa de i fjor også, og de vil si det samme neste år også. Så nei, de fleste vil ikke ha samme muligheter på mange år. 

Endret av Capt. Obvious
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke så mye i seg selv, men det er jo en indikator for hvordan det går i verden med dette. Og nå går det slett ikke bra, og vil neppe gjøre det på mange år. 

Enig med deg, men vil ikke tro det verste. Det ser ikke bra ut nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg planlegger norgesferie med familien. To uker på fjellet og to uker ved sjøen. Koronavennlig og vanlig prosedyre for oss. Utenlandsferie er oppskrytt. Sommeren i Norge er jo så fin! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (Akkurat nå):

Deg om det. Godt vi bor i Norge med all den praktfulle naturen. En dag kan vi nok alle reise igjen, men tviler på det er så lurt i år.

Enig i at vi har fin natur i Norge, men  været er ganske ustabilt og prisene på hotell, mat og drikke er for høye for mange. Dessuten synes jeg ofte at maten man får i utlandet er mye bedre enn i turist-Norge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (8 minutter siden):

Er det bare utenlandsturer som betyr noe? Vi klarer da å vente. 

Noen av oss har faktisk familie i utlandet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Enig i at vi har fin natur i Norge, men  været er ganske ustabilt og prisene på hotell, mat og drikke er for høye for mange. Dessuten synes jeg ofte at maten man får i utlandet er mye bedre enn i turist-Norge.

Tenker prisene vil stige temmelig høyt når verden åpnes igjen. Konkurser og oppsigelser gir ikke penger i kassa. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...