Gå til innhold

Jeg har brukt alle sparepengene mine på huset. Han nekter å ta av sine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til ts: gjort er gjort, men når du ikke engang vet hvor stor andel du eier av huset, virker det som du trenger å lære deg mer om økonomi. Du er jo et perfekt offer for din nåværende og eventuelle nye partnere når du har så lite kunnskap. Det er bare å brette opp ermene, og ikke bruk kvinneguiden som din primærkilde.

Anonymkode: 4d32b...869

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, tror jeg også hadde valgt å si nei eller funnet noe veldig billig brukt. 

 

En bør til en hver tid ha rundt 20k stående, i tilfelle det virkelig trengs i nød tilfelle. Hvis en må akutt til tannlege eller noe f eks. 

Anonymkode: a54ef...4fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til ts: gjort er gjort, men når du ikke engang vet hvor stor andel du eier av huset, virker det som du trenger å lære deg mer om økonomi. Du er jo et perfekt offer for din nåværende og eventuelle nye partnere når du har så lite kunnskap. Det er bare å brette opp ermene, og ikke bruk kvinneguiden som din primærkilde.

Anonymkode: 4d32b...869

De eier huset sammen, altså 1/2 hver ;) 

Anonymkode: a58bb...745

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt en heftig diskusjon nå... :( Han blei så sint... :( Han mener fortsatt bestemt at jeg skal betale halvparten. Å at vi må DELE på ting. 
Nettopp svarte jeg..... Å at hvis det da skulle blitt riktig så skulle jo i teorien han betalt meg halvparten av alt jeg har betalt. Da klikket han p mente jeg hadde et kjøpe problem mtp møbler og interiør. Han mente at han ikke hadde trengt noen av de møblene her. 

 

Å de pengene til kjøkkenet var ikke penger jeg hadde spart men FÅTT! 
 

Plutselig snudde alt å han mente at han skulle fakturere meg for alt snekkerarbeid han hadde utført i huset. Å at jeg ikke hadde gjort en dritt her. Jeg kjente jeg blei såå lei meg nå :( Jeg har stått på og pusset opp hver eneste dag i 2 måneder!!! Jeg har kanskje ikke snekret så mye men jeg har gjort ALT annet..... Nå er jeg så skuffet :( 
 

Han mente at jeg var kynisk, grisk og jævlig når det kom til penger så nå skulle han skaffe advokat... Bra sa jeg da! 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (22 minutter siden):

Helt konkret.. hva har dere snakket om rundt økonomi?

Og hvor kom barna i fra? 🤔

Han har to og jeg har to...

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har to og jeg har to...

Anonymkode: 63ca5...a10

Kanskje det eneste dere rettmessig har delt 50/50?

Men helt seriøst. Hvordan har dere organisert økonomien og hva har dere diskutert rundt dette før?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (2 minutter siden):

Kanskje det eneste dere rettmessig har delt 50/50?

Men helt seriøst. Hvordan har dere organisert økonomien og hva har dere diskutert rundt dette før?

Ja.

 

Nja... Vi tjener likt så setter inn samme sum hver på en utgiftskonto. 

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har akkurat hatt en heftig diskusjon nå... :( Han blei så sint... :( Han mener fortsatt bestemt at jeg skal betale halvparten. Å at vi må DELE på ting. 
Nettopp svarte jeg..... Å at hvis det da skulle blitt riktig så skulle jo i teorien han betalt meg halvparten av alt jeg har betalt. Da klikket han p mente jeg hadde et kjøpe problem mtp møbler og interiør. Han mente at han ikke hadde trengt noen av de møblene her. 

 

Å de pengene til kjøkkenet var ikke penger jeg hadde spart men FÅTT! 
 

Plutselig snudde alt å han mente at han skulle fakturere meg for alt snekkerarbeid han hadde utført i huset. Å at jeg ikke hadde gjort en dritt her. Jeg kjente jeg blei såå lei meg nå :( Jeg har stått på og pusset opp hver eneste dag i 2 måneder!!! Jeg har kanskje ikke snekret så mye men jeg har gjort ALT annet..... Nå er jeg så skuffet :( 
 

Han mente at jeg var kynisk, grisk og jævlig når det kom til penger så nå skulle han skaffe advokat... Bra sa jeg da! 

Anonymkode: 63ca5...a10

Ja nå vet du jo hva slags fyr han er. 

Ville faktisk bedt om hjelp av en økonom. Som en slags parterapi så dere kan finne ut av ting, og få svar på hvordan ting bør fordeles. Om ikke er det ikke liv laga over tid.. 

Anonymkode: 1a6b4...130

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja nå vet du jo hva slags fyr han er. 

Ville faktisk bedt om hjelp av en økonom. Som en slags parterapi så dere kan finne ut av ting, og få svar på hvordan ting bør fordeles. Om ikke er det ikke liv laga over tid.. 

Anonymkode: 1a6b4...130

En økonom? Ikke advokat? 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper du har kvitteringene og kjøpene av møblene og alt det der i ditt navn..! 

Anonymkode: 1bfe2...2de

Enig. Ts må dokumentere så mye hun kan her! 

Anonymkode: b0d74...e44

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (2 minutter siden):

Ok. Så dere har felles økonomi? Ditt er hans og hans er ditt?

Nesten.... De pengene jeg har igjen etter jeg har overført til felleskonto er mine. Samme med hans.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nesten.... De pengene jeg har igjen etter jeg har overført til felleskonto er mine. Samme med hans.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Men dere har diskutert dette og blitt enig om at det skal være sånn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en sånn mann,  kosta meg 500k... få ordnet opp eller avslutt før tapet blir enda større.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (3 minutter siden):

Men dere har diskutert dette og blitt enig om at det skal være sånn?

Ja.. 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dillan skrev (Akkurat nå):

Var sammen med en sånn mann,  kosta meg 500k... få ordnet opp eller avslutt før tapet blir enda større.

Ja... Han sier jo nå at for sin egen del må han koble inn advokat fordi jeg er så kynisk. Tror ikke han skjønner at det IKKE gagner han 🙄

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.. 

Anonymkode: 63ca5...a10

Vel. Da er jo saken klar.

Dere har ikke felles økonomi dere har separat økonomi. Nå er et felles gode ødelagt og felleskontoen er tom. Nå må dere bli enige om hvordan dere løser akkurat det og det er nå det begynner å bli interessant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja... Han sier jo nå at for sin egen del må han koble inn advokat fordi jeg er så kynisk. Tror ikke han skjønner at det IKKE gagner han 🙄

Anonymkode: 63ca5...a10

Du får samle på dine kvitteringer og la vær å kjøpe/investere mer alene..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja... Han sier jo nå at for sin egen del må han koble inn advokat fordi jeg er så kynisk. Tror ikke han skjønner at det IKKE gagner han 🙄

Anonymkode: 63ca5...a10

Om dere på bakgrunn av denne uenigheten nå på en lørdagskveld begynner å snakke om advokat så ønsker jeg dere lykke til. Håper du klarer å sannsynliggjøre at du har betalt alt av møbler og mer i egenkapital for pr nå står dere som eiere av like mye av huset.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...