Gå til innhold

Jeg har brukt alle sparepengene mine på huset. Han nekter å ta av sine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke skjønne at han ikke forstår det.. Men han mener at det ikke var penger jeg hadde spart men FIKK. 
Å nå når vi diskuterte møbler å jeg sa at jeg hadde betalt alt svarte han: det er ikke mitt problem at du har måttet kjøpe nye møbler fordi du vil ha den og den stilen og at du bruker DINE penger på ting til huset... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Vent nå, måtte ikke det kjøpes nytt fordi HAN ikke ville ha med gammalt drit etter ekser? Sa ikke du det på førre siden? Eeeh hva skulle du gjort da, ikke hatt møbler...

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vent nå, måtte ikke det kjøpes nytt fordi HAN ikke ville ha med gammalt drit etter ekser? Sa ikke du det på førre siden? Eeeh hva skulle du gjort da, ikke hatt møbler...

Anonymkode: 1bfe2...2de

Jo, sofa og seng osv måtte byttes ut fordi han ikke vikle at vi skulle ha «minner» om min x i nytt hus. 
Skal også sies at han kastet nesten alt av sine ting (selv om jeg sa han ikke måtte) fordi han mente det bare var gamle stygge møbler han hadde.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, sofa og seng osv måtte byttes ut fordi han ikke vikle at vi skulle ha «minner» om min x i nytt hus. 
Skal også sies at han kastet nesten alt av sine ting (selv om jeg sa han ikke måtte) fordi han mente det bare var gamle stygge møbler han hadde.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Vel den kan jeg skjønne, at han ikke vil ha det du og eksen din valgte ut, seng og sofa man bruker mye. Men da kjøper man og velger nytt SAMMEN. Og man bruker det ikke mot deg senere, og sine møbler kunne han beholdt. . Han høres ikke helt ut til å kunne forholde seg til. Først får han deg til å kvitte deg med dine ting, så bruker han det mot deg. 

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel den kan jeg skjønne, at han ikke vil ha det du og eksen din valgte ut, seng og sofa man bruker mye. Men da kjøper man og velger nytt SAMMEN. Og man bruker det ikke mot deg senere, og sine møbler kunne han beholdt. . Han høres ikke helt ut til å kunne forholde seg til. Først får han deg til å kvitte deg med dine ting, så bruker han det mot deg. 

Anonymkode: 1bfe2...2de

Er ikke uenig i det så gikk jo med på det... Men han hadde jo ingen penger da vi flyttet sammen (sa han hvertfall) så jeg som da hadde penger på konto måtte da kjøpe det...

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt kjenner dere hverandre? Han høres enten dum ut, ellers er han gjerrig/grådig, og du bør snarest få alt på "papiret" slik at du er sikret ved et brudd.

Anonymkode: 4745a...504

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pingeling skrev (Akkurat nå):

Ikke lett å vite om han virkelig er dum, eller om det er et spill for å lure deg. 

Nei.. Skal også sies at jeg oppdaget at det ble trukket billån på avtalegiro fra utgiftskontoen vår... Som var hans billån... Jeg har ikke lån på min. Så jeg tok opp det å sa at det ikke ble rettferdig. Først ble han sint men sa etterhvert at han skulle sette inn 2000,- ekstra på kontoen vår.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor godt kjenner dere hverandre? Han høres enten dum ut, ellers er han gjerrig/grådig, og du bør snarest få alt på "papiret" slik at du er sikret ved et brudd.

Anonymkode: 4745a...504

Nja... Kjente hverandre 2 år før vi flyttet sammen.... 
 

Ja... Jeg har tenkt den tanken selv.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke uenig i det så gikk jo med på det... Men han hadde jo ingen penger da vi flyttet sammen (sa han hvertfall) så jeg som da hadde penger på konto måtte da kjøpe det...

Anonymkode: 63ca5...a10

Ja, men da skulle han tilbudt seg å betale deg tilbake...! Jeg forventer at kjæresten min pælmer gammalt ræl han og eksen kjøpte sammen, jeg vil ikke ha det i mitt hjem og det er han enig i, men da har jeg selvsagt sagt at de nye tingene betaler vi sammen. 

Jeg forstår ikke hvordan han kan med god samvittighet sluntre unna her når du attpåtil har kjøpt ting til hans barn sine rom..

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg klarer ikke skjønne at han ikke forstår det.. Men han mener at det ikke var penger jeg hadde spart men FIKK. 
Å nå når vi diskuterte møbler å jeg sa at jeg hadde betalt alt svarte han: det er ikke mitt problem at du har måttet kjøpe nye møbler fordi du vil ha den og den stilen og at du bruker DINE penger på ting til huset... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Da selger du/leverer tilbake møblene. Så kan han finne ut om han vil være med å spleise på nye møbler når han ikke har en seng å sove i og en sofa å sitte i. 

Anonymkode: cc6e3...a52

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi kjøpte hus sammen. Jeg hadde spart en del penger fra før, hvor ALT gikk til møbler i huset. Han solgte sin gamle bolig og satt med 250k, jeg solgte og satt med 400k (fortjeneste på boliger kun). Han spyttet 250k inn i nytt egenkapital og jeg 300k pluss 100k i nytt kjøkken. 
 

Utenom dette brukte jeg mine sparepenger på møbler (vi kjøpte en stort hus så trengte mer møbler enn vi hadde. Dessuten mente han at han ville starte på nytt uten minner fra noen av xene derfor ville han ikke ha med seg eller la meg ha med en del av de gamle møblene). 
 

Nå røyk dusj og vaskemaskin. Vi har ikke fler penger på felleskonto til å kjøpe noe av dette nå. Men så forteller han plutselig at han har 20k på en sparekonto. 
Jeg mener da at han burde betale dusjeb og vaskemaskinen. Noen han er helt uenig i. Skal sies at jeg kjøpte nytt fryseskap til 8500,- og kjøkkenkran til 4500,-. 
 
Er jeg så urimelig? 

Anonymkode: 63ca5...a10

Hvordan er lånet fordelt. Eier du og gjerrigknarken 50/50 ? 

Anonymkode: d0013...f14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men da skulle han tilbudt seg å betale deg tilbake...! Jeg forventer at kjæresten min pælmer gammalt ræl han og eksen kjøpte sammen, jeg vil ikke ha det i mitt hjem og det er han enig i, men da har jeg selvsagt sagt at de nye tingene betaler vi sammen. 

Jeg forstår ikke hvordan han kan med god samvittighet sluntre unna her når du attpåtil har kjøpt ting til hans barn sine rom..

Anonymkode: 1bfe2...2de

Nei.... :( Han blir såå sint når jeg tar det opp.... Å denne måneden har jeg ikke råd til å betale halvparten av en dusj og vaskemaskin... Å da jeg sa det ble han sint.... Mens han selv har 20 k på sparekonto....

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da selger du/leverer tilbake møblene. Så kan han finne ut om han vil være med å spleise på nye møbler når han ikke har en seng å sove i og en sofa å sitte i. 

Anonymkode: cc6e3...a52

Ja... Problemet er bare at det går jo utover meg og barna også...

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da selger du/leverer tilbake møblene. Så kan han finne ut om han vil være med å spleise på nye møbler når han ikke har en seng å sove i og en sofa å sitte i. 

Anonymkode: cc6e3...a52

Dette ville jeg også gjort. Det handler om å lære han hvor skoa står, sånn at dere kan ha en fremtid sammen. 

Om du lar dette gå ts, så vil du angre i fremtiden det kan jeg garantere. For dette er langt fra eneste lignende episode du vil oppleve om du ikke setter han på plass 

Anonymkode: 1a6b4...130

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.... :( Han blir såå sint når jeg tar det opp.... Å denne måneden har jeg ikke råd til å betale halvparten av en dusj og vaskemaskin... Å da jeg sa det ble han sint.... Mens han selv har 20 k på sparekonto....

Anonymkode: 63ca5...a10

Han blir sint fordi han håper du skal la det gå. Typisk snik oppførsel. Dette ville jeg aldri godtatt. 

Anonymkode: 1a6b4...130

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja... Problemet er bare at det går jo utover meg og barna også...

Anonymkode: 63ca5...a10

Dere må gjøre noe morro ut av det, lat som dere skal leke camping eller fikk bugs i møblene, barna kan ligge på madrasser og dere kan sitte på madrasser i stua osv en LITEN stund. For om han ikke gir seg og bidrar på lik linje så må dette revurderes...

Det virker som det for ham er et tap om dere er likverdige, at han må ha en fordel og det er ikke normalt.

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det at dette bare kommer til å bli verre? Du må bli sint tilbake, ikke la han tråkke sånn på deg, da vet han hvor han deg.

Anonymkode: 4745a...504

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...