Gå til innhold

Jeg har brukt alle sparepengene mine på huset. Han nekter å ta av sine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi var enig om dette. Å det har vi vitner på. Helt enig at jeg har betalt for alt av møbler å at det er min del, disse får jeg jo uansett med meg igjen iom jeg har kvitteringer og han har skrevet under på kontrakten hvor jeg har skrevet ned ALLE mine eiendeler. 
 

Vi deler på alle de andre utgiftene. 
 

Jeg vet... Advokaten sa at jeg skulle ha igjen mer enn han ved salg men jeg orker faktisk ikke styre med det. Skrev i kontrakten at overskuddet etter alt av megler og omkostninger er betalt deles 50/50. Jeg er ikke ute etter å ødelegge all fremtid for hans barn så de må stå igjen med noe de også... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Var det ikke med i kontrakten at du har lagt inn mer egenkapital og betalt for kjøkkenet, så dette får du tilbake før resten av overskuddet deles? 

Det er jo 150000 kr, og en sum som betyr en del for din egenkapital når du må kjøpe annen bolig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han kommer ikke til å godta det... Han vet at da vil jeg tjene penger på et salg.... Å det kommer han ikke til å godta... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Uff, dette fyren minner bare mer og mer om eksen min. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han kommer ikke til å godta det... Han vet at da vil jeg tjene penger på et salg.... Å det kommer han ikke til å godta... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Nei, men han må jo da ta et aktivt valg for å bidra til at boligen blir solgt. Som nevnt, du skal ikke gjøre dette før du er mentalt klar for resten - inkludert en eventuelt skattesmell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
NewStart87 skrev (2 timer siden):

Dette skjedde meg. Eksen nektet å la meg forlate leiligheten før jeg ga han nøklene mine, han stilte seg rett og slett foran døren. En mann på over 60 kg mer enn meg og i tillegg ikke helt «i vater». Jeg ga han nøklene for å komme meg ut. Fikk aldri sette mine føtter i leiligheten igjen ( til og med før papirer om overtagelse var skrevet under på, så han nektet meg rett og slett adgang til min egen leilighet ) og møblene mine kjøpte han for gi bort sum. 

I min bekjentes tilfelle - uten at jeg har tenkt å utbrodere det - ordnet det seg da denne oppførselen og et par 1000 andre ting virket mot eks'en i retten. Det endte faktisk med at min bekjente vant frem på alt som hadde med det økonomiske å gjøre. Men min bekjente skaffet advokat lenge før det ble signert på urimelige avtaler. Den eneste tabben var å flytte før de hadde blitt enige om hvordan ting skulle deles. Vedkommende sørget også for å ha vitner på at man var utestengt fra bolig osv.  Men det tok lang tid. I dette tilfellet var min bekjente heldig som hadde andre som så hvordan idioten oppførte seg og kunne bevitne at ikke alle skruer og mutre møttes i toppetasjen på eks'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg ts, hvordan har du det i dag? Han typen din er syk, han lever dessverre for å bruke og utnytte, sånn som min eks og Newstart sin EKLE jæveleks, vi kan ikke forstå det fordi de har et utgangspunkt som mangler medfølelse og omsorg og omtanke. De skal ALLTID være offeret, ALLTID. 

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Han kommer ikke til å godta det... Han vet at da vil jeg tjene penger på et salg.... Å det kommer han ikke til å godta... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Og i hans hode er jo dette penger du på magisk vis bare "får". 

Anonymkode: c2225...86f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og i hans hode er jo dette penger du på magisk vis bare "får". 

Anonymkode: c2225...86f

Ja, og det unner han ikke ts! Er det en som skal tjene penger her så er det han. Det er hans tankegang. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (22 timer siden):

Var det ikke med i kontrakten at du har lagt inn mer egenkapital og betalt for kjøkkenet, så dette får du tilbake før resten av overskuddet deles? 

Det er jo 150000 kr, og en sum som betyr en del for din egenkapital når du må kjøpe annen bolig. 

Jo... Det står i kontrakten 😀

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker på deg ts, hvordan har du det i dag? Han typen din er syk, han lever dessverre for å bruke og utnytte, sånn som min eks og Newstart sin EKLE jæveleks, vi kan ikke forstå det fordi de har et utgangspunkt som mangler medfølelse og omsorg og omtanke. De skal ALLTID være offeret, ALLTID. 

Anonymkode: 1bfe2...2de

Takk ❤️ Joda... Jeg har sånn smått hibtet til han om at dette ikke går lenger... Å han ble så klart veldig lei seg... Men i følge han mente han at han gikk på eggeskall ift meg.. Så da er det ikke liv laga dessverre... 😔

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og i hans hode er jo dette penger du på magisk vis bare "får". 

Anonymkode: c2225...86f

Ja 🙄 Akkurat som jeg bare "fikk" overskuddet fra salg av forrige bolig 🙄

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk ❤️ Joda... Jeg har sånn smått hibtet til han om at dette ikke går lenger... Å han ble så klart veldig lei seg... Men i følge han mente han at han gikk på eggeskall ift meg.. Så da er det ikke liv laga dessverre... 😔

Anonymkode: 63ca5...a10

HAN går på eggeskall ja. Han klarer jammen å snu om på situasjonen! Han inntar en offer rolle. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk ❤️ Joda... Jeg har sånn smått hibtet til han om at dette ikke går lenger... Å han ble så klart veldig lei seg... Men i følge han mente han at han gikk på eggeskall ift meg.. Så da er det ikke liv laga dessverre... 😔

Anonymkode: 63ca5...a10

Nei, sånn kan vi jo ikke ha det kan du si da, og at det beste er at dere går hver deres vei. Men det er vel heller du som på en måte går på eggeskall ts

 

Anonymkode: 8fea9...857

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, sånn kan vi jo ikke ha det kan du si da, og at det beste er at dere går hver deres vei. Men det er vel heller du som på en måte går på eggeskall ts

 

Anonymkode: 8fea9...857

Ja... Det sa jeg å.... 

ja, det har jeg gjort i snart 2 år.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maser igjen, jeg. Hvordan går det? Er han like giftig å være i hus med?❤️

Anonymkode: ca72b...289

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 22.21):

Jeg maser igjen, jeg. Hvordan går det? Er han like giftig å være i hus med?❤️

Anonymkode: ca72b...289

Koselig det ❤️ Har vært noen rolige dager... Men det er jo sånn det er.. Stille før stormen... Han hadde en ufyselig oppførsel til morgen i dag men sendte melding å sa unnskyld... Men det betyr ikke noe lenger.... 😔

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Koselig det ❤️ Har vært noen rolige dager... Men det er jo sånn det er.. Stille før stormen... Han hadde en ufyselig oppførsel til morgen i dag men sendte melding å sa unnskyld... Men det betyr ikke noe lenger.... 😔

Anonymkode: 63ca5...a10

Det er ikke verdt noe med unnskyldninger i sånn oppførsel, fuck off med unnskyldninger hvis han ikke har tenkt å forandre seg, han må bli en bedre person! Å si unnskyld, ta ansvar og skyld er å jobbe for at det ikke skjer igjen, ikke at man kan holde på som man vil, feige svin. Klem kjære deg! 

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Koselig det ❤️ Har vært noen rolige dager... Men det er jo sånn det er.. Stille før stormen... Han hadde en ufyselig oppførsel til morgen i dag men sendte melding å sa unnskyld... Men det betyr ikke noe lenger.... 😔

Anonymkode: 63ca5...a10

Det virker mer som at han vil forsikre seg om at han fortsatt har kloa i deg, enn en unnskyldning, kanskje? At det er en del av den kontrollerende adferden hans.

Anonymkode: ca72b...289

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei en ny diskusjon i dag... Han blir jo så forbanna så fort vi snakker om noe. Han spurte om å ha gutta på besøk til lørdag, boe jeg så klart sa ja til. Jeg kan stikke til en vennine. Så spurte han om jeg skulle drikke, svarte at jeg ikke vet. Så sa han at jeg kunne ko bare være her i stua nede. Så svarte jeg at neida, jeg drar til vennina mi. Så sa han bare: du kan jo hilse på folk? "Ja, akkurat sånn du gjorde da jeg var hjemme hos "Åse"(vennine) for 3 måneder siden?" Å da klikka det! 
 

dere skjønner det, jeg drikker en gang i halvåret max, å sist da så blei jeg ganske full. Men  eldog glad! Å når han skulle hente meg ville så gjerne vennina mi at han skulle komme innom å hilse på mannen hennes å se hvordan de bor. Nor han sa tvert nei til. Noe min vennine faktisk ble litt såret over å iom at hun nesten ikke har sett han før. 
 

Svaret på hvorfor han ikke gadd kom i stad. Nei faen heller, han gadd vel for faen ikke det når kjærringa hans var søple drita...... 

Så sa jeg at det var jeg ikke, men om så så kunne du vel ofra det å sett på det som litt humor å brukt 10 minutter av livet ditt på å møte mine venner? Noe som resulterte i at han heiv stekespaden ved matlaginga avgårde å gikk..... 
 

Mulig jeg er hårsår men hjelpe meg. Jeg hadde LETT ofret det for han, samme hvor full han var! Men det er tydelig at vi tenker helt forskjellig.... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke vits i å diskutere med han, eller møte vennene hans hvis det er over mellom dere. Du bestemmer selv, og ble nok sint fordi du ikke gjør som han vil. Dra til venninna di, kos deg og ikke la deg kontrollere av den kontrollfriken. Hva skjer videre? Skal han flytte ut? Begge flytte? 

Anonymkode: 8fea9...857

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...