Gå til innhold

Jeg har brukt alle sparepengene mine på huset. Han nekter å ta av sine...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står ikke noe om hvem som eier hva i det dokumentet? 

Anonymkode: 63ca5...a10

Jo, det står prosentandelen. 

Anonymkode: d43b8...9cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har kvitteringene og kjøpene av møblene og alt det der i ditt navn..! 

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men du må logge inn med bankID.

Det gjelder da bare dusjen og vaskemaskinen? Hva med alt annet i huset som du har betalt for så langt?

Det greie med at man betaler hver sitt, er at da blir det mindre bråk når forholdet avsluttes. Betalt=eier.

Anonymkode: 34d62...da8

Jeg logget inn med bankID... Står en tekst på hver side av navnet vårt hvor det står ideel 1/2... Men vet ikke hva det betyr...

 

Ja, kun dusj og vaskemaskin. ALT annet har jeg kjøpt... Inkl møbler til hans barn...

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Riktig... 

 

Jo... Men jeg trodde jo ikke at jeg skulle betale alt... 
Ja, har tatt vare på alt av kvitteringer. 
 

Han mener at vi skal ta fra lønna vår å betale halvparten hver... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Ville tatt en tur i banken og fått orden i sysakene på eiersiden her. 

Det gjelder ALT du må kjøpe inn. 

Anonymkode: 77cd3...efa

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Kan fyren regne? 

Om dere eier akkurat like mye har han jo mer eller mindre allerede svindlet seg til 75000 kr i at du har betalt 150000 kr mer i egenkapital og kjøkken. Så har du også betalt alle møbler... 

Smart, men ikke så grei fyr kanskje. Og du litt for velvillig. Iallefall i forhold til hva han bidra. 

Kanskje ikke velvillig men kan ikke så mye om dette så har stolt på han... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg logget inn med bankID... Står en tekst på hver side av navnet vårt hvor det står ideel 1/2... Men vet ikke hva det betyr...

 

Ja, kun dusj og vaskemaskin. ALT annet har jeg kjøpt... Inkl møbler til hans barn...

Anonymkode: 63ca5...a10

Hvorfor i all veden har du gått med på dette?

Anonymkode: 7072e...742

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Men TS dette er jo totalt misvisende: Det eneste dere er uenig om er om dere skal ta det fra sparekonto eller fra lønnskonto. 

Mitt forslag er at dere gjør som mannen sier: dekker det av hver deres lønnskonto - halvparten hver.

Og så, når denne akutte situasjonen er løst, setter dere dere ned og lager et regnskap av hvem som har skutt inn hva og hvordan eierandel skal fordeles i forhold til dette. Det er også "hull i hodet" at dere ikke har satt av penger til at slike ting kan ryke - men det er ingen vits i å bruke tid på snøen som falt i fjor. Dere må nå bli enig om hvordan dere skal komme til en slik bufferkonto og hvor mye den skal være på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Står ikke noe om hvem som eier hva i det dokumentet? 

Anonymkode: 63ca5...a10

Om du går inn på linken over og legger inn adr. og velger grunnboka. Så logger du deg inn med bank id. Da kommer det opp et dokument hvor navnene deres står. Ved siden av de står det ideell andel. Står det 1/2 på dere. Eier dere halvparten hver. 
 

Mest sannsynlig gjør dere det om ikke annet er avtalt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper du har kvitteringene og kjøpene av møblene og alt det der i ditt navn..! 

Anonymkode: 1bfe2...2de

Ja, det har jeg.

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Men TS dette er jo totalt misvisende: Det eneste dere er uenig om er om dere skal ta det fra sparekonto eller fra lønnskonto. 

Mitt forslag er at dere gjør som mannen sier: dekker det av hver deres lønnskonto - halvparten hver.

Og så, når denne akutte situasjonen er løst, setter dere dere ned og lager et regnskap av hvem som har skutt inn hva og hvordan eierandel skal fordeles i forhold til dette. Det er også "hull i hodet" at dere ikke har satt av penger til at slike ting kan ryke - men det er ingen vits i å bruke tid på snøen som falt i fjor. Dere må nå bli enig om hvordan dere skal komme til en slik bufferkonto og hvor mye den skal være på. 

Helt enig det siste du skriver. Men har ikke rukket å lage en buffer enda da vi bare har bodd her i 2 måneder... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pingeling skrev (2 minutter siden):

Om du går inn på linken over og legger inn adr. og velger grunnboka. Så logger du deg inn med bank id. Da kommer det opp et dokument hvor navnene deres står. Ved siden av de står det ideell andel. Står det 1/2 på dere. Eier dere halvparten hver. 
 

Mest sannsynlig gjør dere det om ikke annet er avtalt. 

Åkei... Det står ideel 1/2 bak begge navna våre....

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Riktig... 

 

Jo... Men jeg trodde jo ikke at jeg skulle betale alt... 
Ja, har tatt vare på alt av kvitteringer. 
 

Han mener at vi skal ta fra lønna vår å betale halvparten hver... 

Anonymkode: 63ca5...a10

Da skylder han deg halvparten for kjøkkenet og halvparten av alt av møbler da? Siden dere skal betale halvparten hver? Om dere har nedbetalingsplan på dette ser jeg ikke problemet med å dele kostnad for dusj ol. 

Anonymkode: 1a6b4...130

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du finner ut av dette nå, før dere har fått barn sammen! 😃👍 Du har for øyeblikket betalt 150.000 mer enn han. Kom møbelkjøp i tillegg? Hvis ikke han er villig til å betale noe mer enn deg i nødvendige utgifter videre kan du jo bare gjøre det slutt og tenke at det var dyrekjøpt lærdom. For hvis han ikke er enig i at du har betalt mer enn han er han en dust som har det best alene...

Anonymkode: c63f1...d25

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så flott at du finner ut av dette nå, før dere har fått barn sammen! 😃👍 Du har for øyeblikket betalt 150.000 mer enn han. Kom møbelkjøp i tillegg? Hvis ikke han er villig til å betale noe mer enn deg i nødvendige utgifter videre kan du jo bare gjøre det slutt og tenke at det var dyrekjøpt lærdom. For hvis han ikke er enig i at du har betalt mer enn han er han en dust som har det best alene...

Anonymkode: c63f1...d25

Møbler kom i tillegg ja... 100k gikk til kjøkken og 50k mer enn han hadde gikk til egenkapital... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sa faktisk det i stad. At om vi skal dele på det så skulle han betalt meg halvparten av aøt jeg har betalt. Å da svarte han at: herregud. Du har jo ikke brukt DINE penger på kjøkken! Det var jo overskuddet fra boligen din! 
Eh... Mener han da at det ikke er MINE penger? 

Anonymkode: 63ca5...a10

Da må du tydeligvis forklare han hva kapital fra bolig er. Det er jo penger, og de er jo dine. Er han litt dum? 

Om overskudd fra bolig ikke har verdi så kan du jo be han overføre sitt til deg siden det bare er overskudd og tydelig ikke gjør noe om det skjev fordeles mellom dere. 

Anonymkode: 1a6b4...130

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sa faktisk det i stad. At om vi skal dele på det så skulle han betalt meg halvparten av aøt jeg har betalt. Å da svarte han at: herregud. Du har jo ikke brukt DINE penger på kjøkken! Det var jo overskuddet fra boligen din! 
Eh... Mener han da at det ikke er MINE penger? 

Anonymkode: 63ca5...a10

Hvem sine penger var det da, banken? Tannfeen? De ramlet gratis inn vinduet? Fy faen.. griske jævel.

Anonymkode: 1bfe2...2de

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke skjønne at han ikke forstår det.. Men han mener at det ikke var penger jeg hadde spart men FIKK. 
Å nå når vi diskuterte møbler å jeg sa at jeg hadde betalt alt svarte han: det er ikke mitt problem at du har måttet kjøpe nye møbler fordi du vil ha den og den stilen og at du bruker DINE penger på ting til huset... 

Anonymkode: 63ca5...a10

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...