Gå til innhold

.


Gjest 2021

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sender deg masse kjærleik, for fin deling av ein vakker og trist livshending. ❤️❤️ 

Sjølv var eg i Oslo sentrum, men var heldigvis ikkje i Regjeringskvartalet. Dagen gjekk med til å komma seg ut av sentrum for så å vera klistra til tv-skjermen for oppdateringar. 

Anonymkode: 23806...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sender deg masse kjærleik, for fin deling av ein vakker og trist livshending. ❤️❤️ 

Sjølv var eg i Oslo sentrum, men var heldigvis ikkje i Regjeringskvartalet. Dagen gjekk med til å komma seg ut av sentrum for så å vera klistra til tv-skjermen for oppdateringar. 

Anonymkode: 23806...31a

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (48 minutter siden):

:dagens-rose:  :hjerte:

Gjorde ikke noe spesielt den dagen, var bare hjemme og fulgte med på nyhetene. 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var oppe på 4200 m i Himslayas på den tiden. Vi var en gruppe venner fra mange forskjellige nasjonaliteter. Den dagen gikk jeg på internett cafe for å sjekke fb. Der sto det noe om Norge på Google søkemonitor hovedside. Husker ike helt hvs det sto, men jeg freaka litt ut. Var bekymret for en venn hjemme. Kameraten på dataen ved  siden av så spørrende på meg, og jeg bare; "omg it's been a bomb in my country". Kompisen fra Israel holdt reagerte ikke like kraftig.. men det var stort samtaletema blant folk fra mange land i dagene etter. Det ga veldig perspektiv å høre fra mange nasjonaliteter i dagene som fulgte. Alle hadde hørt om det. 

 

Anonymkode: 3c9c8...c98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry har problemer m tastaturet men d gikk nesten ☝✌

Anonymkode: 3c9c8...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en trist, men spennende historie. Håper du ikke tar dette ille opp at jeg spør, men er det fiksjon eller selvopplevd? Hvis det er selvopplevd er det ikke meningen å trekke historien din i tvil, jeg bare fikk litt følelsen av at det var fiksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (1 minutt siden):

Det var en trist, men spennende historie. Håper du ikke tar dette ille opp at jeg spør, men er det fiksjon eller selvopplevd? Hvis det er selvopplevd er det ikke meningen å trekke historien din i tvil, jeg bare fikk litt følelsen av at det var fiksjon.

Alt er selvopplevd. Har skrevet om det her inne før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2021 skrev (Akkurat nå):

Alt er selvopplevd. Har skrevet om det her inne før. 

Ok. Takk for svar.

Hva var bakgrunnen for at du og din bror ble boende alene? Var det ikke familie dere kunne bo hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var oppe på 4200 m i Himslayas på den tiden. Vi var en gruppe venner fra mange forskjellige nasjonaliteter. Den dagen gikk jeg på internett cafe for å sjekke fb. Der sto det noe om Norge på Google søkemonitor hovedside. Husker ike helt hvs det sto, men jeg freaka litt ut. Var bekymret for en venn hjemme. Kameraten på dataen ved  siden av så spørrende på meg, og jeg bare; "omg it's been a bomb in my country". Kompisen fra Israel holdt reagerte ikke like kraftig.. men det var stort samtaletema blant folk fra mange land i dagene etter. Det ga veldig perspektiv å høre fra mange nasjonaliteter i dagene som fulgte. Alle hadde hørt om det. 

 

Anonymkode: 3c9c8...c98

-

Endret av 2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: 

Tøft å måtte igjennom  kreft med ingen utvei en døden , også så ung.  Selv opplevd det i nær familie, men var noen år eldre 1 gang. 

Husker vi kom hjem fra ferie. I det vi er i ferd med å lande på Gardemoen ser jeg blålys og lurer på hva som skjer.  Når vi har landet begynner folk å skru på tlf og får vite om bomben. Fikk høre at familie i Oslo var trygge. Så i bilen på vei hjem får vi høre om skytingen, så når vi kom hjem ble det å følge med på nyhetene

Anonymkode: 9a8f8...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (10 timer siden):

Ok. Takk for svar.

Hva var bakgrunnen for at du og din bror ble boende alene? Var det ikke familie dere kunne bo hos?

-

Endret av 2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

:klem: 

Tøft å måtte igjennom  kreft med ingen utvei en døden , også så ung.  Selv opplevd det i nær familie, men var noen år eldre 1 gang. 

Husker vi kom hjem fra ferie. I det vi er i ferd med å lande på Gardemoen ser jeg blålys og lurer på hva som skjer.  Når vi har landet begynner folk å skru på tlf og får vite om bomben. Fikk høre at familie i Oslo var trygge. Så i bilen på vei hjem får vi høre om skytingen, så når vi kom hjem ble det å følge med på nyhetene

Anonymkode: 9a8f8...f82

-

Endret av 2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2021 skrev (3 minutter siden):

Mamma var alltid veldig dårlig. Hun fikk kreft første gangen i 94,da broren min fortsatt lå i magen hennes. Så ble hun frisk,men etter 11 år fikk hun kreften tilbake,med spredning til hjernen. For hver uke og måned så vi hvordan hun forandret seg både fysisk og psykisk.Var vondt,men samtidig er jeg glad for at vi har hatt denne erfaringen i så ung alder. Det har gjort oss litt sterkere. Vi har allerede mistet alle vi trengte i livet vårt,så er jo ikke flere vi kan miste nå. Kreft er en sykdom som har kommet for å bli...dessverre.

💖💖

Må seia at historien din verkeleg gir sterkt inntrykk. At du og din bror har hatt det så tøft over så mange år, i tidleg alder, gjer vondt å lesa. Ikkje noko barn burde opplevd det, eller hatt så mykje ansvar i så ung alder. 

Samtidig er det fint å lesa at du skriv at du har gode erfaringar frå barnevernet. Det er mange som har fått god hjelp frå bv, men vi, resten av samfunnet, får sjeldan høyre slike historier. Det er berre dei dårlege erfaringane som kjem i media osv. 

Må også seia at du verkar som ein svært oppegåande person, veldig reflektert og intelligent. Og eg håper at det går bra med både deg og bror din. :) 

Anonymkode: 23806...31a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. juli har jeg bursdag og det var planlagt stort 30. årslag. Jeg brukte hele dagen på å stelle i stand og gjøre klart. Gjestene skulle komme kl 17.00. Vi oppdaget hva som hadde skjedd i 18.00 tiden, men bestemte oss at terror fikk være terror og at vi heller kunne oppdatere oss dagen etter. Vi var nok innom VG en gang eller to i løpet av kvelden, men akkurat der og da var det festen og feiringen av meg som stod i fokus. Det er jeg veldig takknemlig for, for jeg hadde gledet meg veldig til denne kvelden. Det ble en fantstisk fin kveld med mye god mat og drikke og mange flotte gaver. Dagen etter, da jeg fikk full oversikt over terroren ble jeg enda mer takknemlig over det flotte livet jeg har, og at vennene mine/ Breivik ikke ødela kvelden for meg ❤️

Anonymkode: bafc1...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

💖💖

Må seia at historien din verkeleg gir sterkt inntrykk. At du og din bror har hatt det så tøft over så mange år, i tidleg alder, gjer vondt å lesa. Ikkje noko barn burde opplevd det, eller hatt så mykje ansvar i så ung alder. 

Samtidig er det fint å lesa at du skriv at du har gode erfaringar frå barnevernet. Det er mange som har fått god hjelp frå bv, men vi, resten av samfunnet, får sjeldan høyre slike historier. Det er berre dei dårlege erfaringane som kjem i media osv. 

Må også seia at du verkar som ein svært oppegåande person, veldig reflektert og intelligent. Og eg håper at det går bra med både deg og bror din. :) 

Anonymkode: 23806...31a

-

Endret av 2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

:klem: 

Tøft å måtte igjennom  kreft med ingen utvei en døden , også så ung.  Selv opplevd det i nær familie, men var noen år eldre 1 gang. 

Husker vi kom hjem fra ferie. I det vi er i ferd med å lande på Gardemoen ser jeg blålys og lurer på hva som skjer.  Når vi har landet begynner folk å skru på tlf og får vite om bomben. Fikk høre at familie i Oslo var trygge. Så i bilen på vei hjem får vi høre om skytingen, så når vi kom hjem ble det å følge med på nyhetene

Anonymkode: 9a8f8...f82

Vi reiste på ferie den dagen, var fullt kaos husker jeg. Sykt at det allerede er gått så mange år. Jeg husker så mye fra den dagen. 

Anonymkode: e57af...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa sin bryllupsdag. Da jeg var liten var jeg alltid hos mommo og fikk med meg en rosebukett fra Hagen deres og hjem.

Bombingen fikk jeg med meg på tv, Utøy også,så kom det meldinger på ulike statuser der venner ble etterlyst.....satt lenge oppe og så nyheter, og sjokket da jeg slo på om morgenen 23. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amo skrev (1 minutt siden):

Mamma og pappa sin bryllupsdag. Da jeg var liten var jeg alltid hos mommo og fikk med meg en rosebukett fra Hagen deres og hjem.

Bombingen fikk jeg med meg på tv, Utøy også,så kom det meldinger på ulike statuser der venner ble etterlyst.....satt lenge oppe og så nyheter, og sjokket da jeg slo på om morgenen 23. juli.

♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...