Gå til innhold

Mangel på empati på KG, hjelpes..


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

loveli skrev (3 minutter siden):

Sikker?

Helt seriøst, jeg ble helt sjokkert over hvilke brukere som synes det er helt ok å voldta andre mennesker mens de sover. Både eldre og yngre brukere som har vært her i mange år og som ellers virker både empatiske, omsorgsfulle og med god moral.

Kanskje dem enda er empatiske, omsorgsfulle og har god moral, bare ser ting litt annerledes enn deg i den saken? 

Alle saker kan løses på forskjellige måter, uansett hvor fæl dem er. Trenger ikke dra ting lengre enn nødvendig her heller. 

Anonymkode: b85c0...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror vi har litt ulikt syn på hvem som har vett og forstand. Det er mange som har forsvunnet herfra i løpet av siste årene, forumet blir stadig mer tømt for oppegående mennesker. Det er bare å lese gamle tråder, så ser man lett at ting var mer rolig og interessant før.

Innser at jeg inkriminerer meg selv her :P 

Driver du med snikskryt her? ;) 

Joda, men det finnes enda flust med oppgående og genuint snille mennesker her. Ikke la dere påvirke av EN tråd. Det må gå an å trø litt feil i blant. Det er ikke alle som er like edrue her heller til tider. 

Har for øvrig ikke vært her så lenge selv, kun knappe to år, så jeg har enda ikke kartlagt eller fulgt brukere på tvers av tråder for å gjøre meg opp inntrykk på generelt grunnlag. OK, kanskje et par brukere. Eller 4. Jada. 8. Maks 10 ;) 

Anonymkode: b85c0...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje dem enda er empatiske, omsorgsfulle og har god moral, bare ser ting litt annerledes enn deg i den saken? 

Alle saker kan løses på forskjellige måter, uansett hvor fæl dem er. Trenger ikke dra ting lengre enn nødvendig her heller. 

Anonymkode: b85c0...425

Ja, jeg burde sikkert bedt om konkret bevis på at noen synes det er helt ok å voldta mennesker mens de sover 😳

Vet at enkelte har en avtale om å ha sex i søvne, men de som ikke har det synes sjelden det er greit. Og det har jeg aldri hørt noen si noe på, annet enn at de ikke ville vært sammen med vedkommende (som er helt fair).

Anonymkode: 9c409...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kanskje dem enda er empatiske, omsorgsfulle og har god moral, bare ser ting litt annerledes enn deg i den saken? 

Alle saker kan løses på forskjellige måter, uansett hvor fæl dem er. Trenger ikke dra ting lengre enn nødvendig her heller. 

Anonymkode: b85c0...425

Handler ikke om forskjellige meninger når loven er klar. Jeg kan ikke stjele i butikken og så si til politiet at jeg mener jeg ikke har begått et lovbrudd. Meningen min er null verdt, jeg hadde blitt dømt for tyveri.

I tillegg, ettersom denne tråden handler om mangel på empati, i den aktuelle tråden så får et voldtektsoffer beskjed om at hun får skylde på seg selv, hun får beskjed om å skjerpe seg og hun får beskjed om at hun fortjente det. Det er ikke greit uansett hva du måtte mene.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts- kunne ikke vært mer enig, dette har jeg og tenkt over mange ganger. Uansett hva man skriver, klarer noen å finne spydigheter å lire av seg 🤦‍♀️

Anonymkode: 07e9b...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg burde sikkert bedt om konkret bevis på at noen synes det er helt ok å voldta mennesker mens de sover 😳

Vet at enkelte har en avtale om å ha sex i søvne, men de som ikke har det synes sjelden det er greit. Og det har jeg aldri hørt noen si noe på, annet enn at de ikke ville vært sammen med vedkommende (som er helt fair).

Anonymkode: 9c409...674

Her snakker du nok om en tråd jeg ikke vet noe særlig om. Mistenker at det er den samme som loveli prater om.

loveli skrev (Akkurat nå):

Handler ikke om forskjellige meninger når loven er klar. Jeg kan ikke stjele i butikken og så si til politiet at jeg mener jeg ikke har begått et lovbrudd. Meningen min er null verdt, jeg hadde blitt dømt for tyveri.

Du har et lovverk, ja, men alt er ikke svart/hvitt. Det finnes mange nyanser på hvordan ting skal håndteres. Alt trengs ikke løses med politi, selv om det er lovbrudd. 

Du kan stjele i butikken, bli tatt for det, men ikke bli anmeldt av butikken. Fordi butikken løser det på andre måter. F.eks vaske ansattbadet. Ikke sant? 

Uansett, man trenger ikke gi opp menneskeheten eller folk her inne bare fordi man ser på ting forskjellig. Jeg og du loveli har vært både svært enig og veldig uenige i flere tråder, men jeg må si at selv om jeg har vært uenig med deg og ment at du har tatt veldig feil så liker jeg deg jo likevel :) 

Anonymkode: b85c0...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Driver du med snikskryt her? ;) 

Haha, ja det var kanskje det det var! :laugh:

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda, men det finnes enda flust med oppgående og genuint snille mennesker her. Ikke la dere påvirke av EN tråd. Det må gå an å trø litt feil i blant. Det er ikke alle som er like edrue her heller til tider. 

Anonymkode: b85c0...425

Helt enig!

Anonymkode: 9c409...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (4 minutter siden):

I tillegg, ettersom denne tråden handler om mangel på empati, i den aktuelle tråden så får et voldtektsoffer beskjed om at hun får skylde på seg selv, hun får beskjed om å skjerpe seg og hun får beskjed om at hun fortjente det. Det er ikke greit uansett hva du måtte mene.

Ja enig. Det er ikke greit. Men la nå ikke meningene til forskjellige brukere prege dem videre for lenge basert på den tråden. Mener jeg. 

Anonymkode: b85c0...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her snakker du nok om en tråd jeg ikke vet noe særlig om. Mistenker at det er den samme som loveli prater om.

Jeg har nok ikke lest den tråden flere snakker om. Så jeg tenkte det kunne være fint å se hva konkret de mener. 

Anonymkode: 9c409...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har et lovverk, ja, men alt er ikke svart/hvitt. Det finnes mange nyanser på hvordan ting skal håndteres. Alt trengs ikke løses med politi, selv om det er lovbrudd. 

Du kan stjele i butikken, bli tatt for det, men ikke bli anmeldt av butikken. Fordi butikken løser det på andre måter. F.eks vaske ansattbadet. Ikke sant? 

Uansett, man trenger ikke gi opp menneskeheten eller folk her inne bare fordi man ser på ting forskjellig. Jeg og du loveli har vært både svært enig og veldig uenige i flere tråder, men jeg må si at selv om jeg har vært uenig med deg og ment at du har tatt veldig feil så liker jeg deg jo likevel :) 

Anonymkode: b85c0...425

Det er jeg helt enig i. Som jeg skriver i den aktuelle tråden så finnes det ingen rett eller galt måte å håndtere situasjonen på. Jeg har aldri bedt TS om å anmelde, men jeg prøver å få folk til å forstå at det som skjedde faktisk er overgrep og voldtekt fordi det var det. Leser man lovteksten så er det klinkende klart, det blir ikke mer tydelig.

Jeg har aldri tatt stilling til om TS skal anmelde, det får hun bestemme selv. Helt ærlig hadde jeg ikke gjort det selv, men jeg synes TS er tøff som toget hvis hun gjør det.

Ok, jeg aner jo ikke hvem du er eller hva vi har vært uenige om ettersom du skriver under AB, men det er jo fint at man ikke trenger å hate hverandre bare fordi man er uenige. Jeg liker å diskutere, så jeg liker sikkert deg også. :) Lurer på hvem du er når du sier slik da, men men. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja enig. Det er ikke greit. Men la nå ikke meningene til forskjellige brukere prege dem videre for lenge basert på den tråden. Mener jeg. 

Anonymkode: b85c0...425

De to jeg snakker om har jeg dessverre mistet all respekt for og jeg får ikke gjort noe med det akkurat nå i alle fall. Er ikke brukere jeg har noe forhold til uansett så det spiller ingen rolle, jeg trodde bare så godt om dem og ble veldig sjokkert. Kanskje det går seg til, men det skal mye til. Tror ikke de vet hvem jeg er engang, så ingen skade skjedd. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (2 minutter siden):

Det er jeg helt enig i. Som jeg skriver i den aktuelle tråden så finnes det ingen rett eller galt måte å håndtere situasjonen på. Jeg har aldri bedt TS om å anmelde, men jeg prøver å få folk til å forstå at det som skjedde faktisk er overgrep og voldtekt fordi det var det. Leser man lovteksten så er det klinkende klart, det blir ikke mer tydelig.

Jeg har aldri tatt stilling til om TS skal anmelde, det får hun bestemme selv. Helt ærlig hadde jeg ikke gjort det selv, men jeg synes TS er tøff som toget hvis hun gjør det.

Ok, jeg aner jo ikke hvem du er eller hva vi har vært uenige om ettersom du skriver under AB, men det er jo fint at man ikke trenger å hate hverandre bare fordi man er uenige. Jeg liker å diskutere, så jeg liker sikkert deg også. :) Lurer på hvem du er når du sier slik da, men men. 🤣

Okei, bra du er enig i at ting kan løses på flere måter selv om det er lovbrudd. Herav er folk uenige. 

For øvrig vet jeg ikke hvilken tråd du snakker om, men antar det har gått for seg i den 😏 

Jeg vet forresten at du "liker" meg, så ikke tenk på det 😁👍 

Anonymkode: b85c0...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Okei, bra du er enig i at ting kan løses på flere måter selv om det er lovbrudd. Herav er folk uenige. 

For øvrig vet jeg ikke hvilken tråd du snakker om, men antar det har gått for seg i den 😏 

Jeg vet forresten at du "liker" meg, så ikke tenk på det 😁👍 

Anonymkode: b85c0...425

Folk må få bestemme over egne liv, skulle bare mangle. Ingen andre har fasiten på mitt liv, ikke jeg selv engang.

Du kan se hvilken tråd jeg mener inne på Samliv og kjærlighetsrelasjoner, en jente som ble utsatt for overgrep av kjæresten sin i søvne. Jeg er i overkant engasjert men det er så mange fucked folk der som angriper TS. Tråden er ryddet tusenvis av ganger. Burde vært slettet som mye annet søppel her inne.

Haha, okei? Da har jeg heldigvis ikke vært for grusom mot deg selv om vi har vært uenige da. Hvis du vil stå frem med hvem du er så er det helt greit for meg. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (12 minutter siden):

De to jeg snakker om har jeg dessverre mistet all respekt for og jeg får ikke gjort noe med det akkurat nå i alle fall. Er ikke brukere jeg har noe forhold til uansett så det spiller ingen rolle, jeg trodde bare så godt om dem og ble veldig sjokkert. Kanskje det går seg til, men det skal mye til. Tror ikke de vet hvem jeg er engang, så ingen skade skjedd. 🤣

Skjønner. Men så er ikke du særlig langsint, så det går vel over. 😉 Kanskje blir dere venner i neste tråd. 

loveli skrev (Akkurat nå):

Folk må få bestemme over egne liv, skulle bare mangle. Ingen andre har fasiten på mitt liv, ikke jeg selv engang.

Du kan se hvilken tråd jeg mener inne på Samliv og kjærlighetsrelasjoner, en jente som ble utsatt for overgrep av kjæresten sin i søvne. Jeg er i overkant engasjert men det er så mange fucked folk der som angriper TS. Tråden er ryddet tusenvis av ganger. Burde vært slettet som mye annet søppel her inne.

Haha, okei? Da har jeg heldigvis ikke vært for grusom mot deg selv om vi har vært uenige da. Hvis du vil stå frem med hvem du er så er det helt greit for meg. 😛

Trodde du hadde fasiten over ditt liv? Det har du indirekte skrevet tidligere. 😅 Herregud nå hørtes jeg ut som tidenes stalker.

Ser den. Ikke greit at slike tråden får eskalere til oppkok. 

Du har aldri vært grusom mot mitt nick ihvertfall. 😉 Du har attpåtil "nylig" vært å snoket på profilen min, som den stalkeren du er... 😄 

Anonymkode: b85c0...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Men så er ikke du særlig langsint, så det går vel over. 😉 Kanskje blir dere venner i neste tråd. 

Trodde du hadde fasiten over ditt liv? Det har du indirekte skrevet tidligere. 😅 Herregud nå hørtes jeg ut som tidenes stalker.

Ser den. Ikke greit at slike tråden får eskalere til oppkok. 

Du har aldri vært grusom mot mitt nick ihvertfall. 😉 Du har attpåtil "nylig" vært å snoket på profilen min, som den stalkeren du er... 😄 

Anonymkode: b85c0...425

Nei, jeg er ganske ikke-langsint. Jeg legger vanligvis aldri merke til hvilke nick jeg snakker med. Men i den tråden ble jeg så sjokkert fordi jeg ikke kunne tro det som ble sagt og måtte sjekke flere ganger om det faktisk stemte at den brukeren skrev den søpla den gjorde. Grunnen til at jeg visste hvem brukerne var var fordi den ene skriver så mye over alt mens den andre trøster folk på seksualforumet og har en lett gjenkjennelig avatar. Skal sies at har jeg først blitt så negativt påvirket av noe(n) så skal det mye til for å snu det. ☠

Hæ? Hvilken tråd? Hva skrev jeg? Hva var saken? Hm..... har jeg virkelig noen gang følt at jeg visste noe om livet mitt? Kult! 😅

Nå avsporer jeg vel tråden her, så fint om du enten sier hvilket nick du har 😇, kanskje første og eller annen bokstav, jeg aner ikke hvem du er. Stort sett går jeg inn på profiler fordi jeg kommer borti skjermen på telefonen når jeg scroller liksom... Husker ikke at jeg har snoket. 🤣 Fader as, hater at jeg er så nysgjerrig!!! 

Men TS, jeg er helt enig i at det er mye grums. Problemet når man samler masse folk er jo at hvis én har en drittdag så er det lett å behandle andre dårlig. Ting som blir skrevet på et forum blir stående der og da går ikke det negative bort slik det gjør IRL. Problemet mitt er når jeg vil forsvare TS og alt jeg kan gjøre er å prøve å argumentere mot brukere som har en dårlig dag og da får man ikke akkurat beskyttet TS mot all hatet den får. Av og til er det vondt å føle at man ikke kan hjelpe en som trenger det. Man kan rapportere innlegg, men når det tar 12 timer før en mod går inn for å rydde opp så er skaden skjedd. Ikke kritikk mot moddene som jeg forstår er frivillige, det er bare kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med trådstarter.

Er forholdsvis ny på forumet, men var snikleser her en stund før jeg lagde meg egen bruker.

Jeg ser at enkelte i denne tråden skriver at man ikke kan forvente noe annet på et slikt forum, og at man ikke må ta seg nær av det som skrives. Jeg mener derimot at det hovedsakelig er avsenders ansvar å kontrollere hvordan eget innlegg kan tolkes, og ikke omvendt. I tillegg må vi huske at alle er forskjellige, og har ulik "smerteterskel". Noen er inne i tyngre perioder, og da stikker vonde ord fra ukjente mer enn man skulle tro. Det er ikke på seg selv at man kjenner andre.

Så vær snill å være rause. Har du en dårlig dag - ta deg en pause fra tastaturet. Ikke gjem deg bak anonymknappen for dra andre brukere ned. Hvis det du skriver ikke er noe du ville sagt til en venn du er glad i, så bør du revurdere innholdet. 

Ha en god uke alle sammen!

PS: Jeg har sansen for deg TS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig i at man må tåle både positive og negative tilbakemeldinger, men det jeg reagerer på er de som er ute etter å være ekle og driver med hersketeknikker. Det er forresten en bruker som stadig skriver "Deg igjen" eller "Dette har ikke skjedd, du bare lyver" i ulike tråder. Jeg syns det er så frekt! Hvorfor ikke bare la vær å svare om man ikke har noe fornuftig å bidra med. Med mindre man kjenner ts så vet man ikke hva som er saken, og kan heller svare ut fra ts sitt innlegg. Hva er galt med sånne folk? 

Ser folk skrive om overgrep og andre ting som de har opplevd, de er i en sårbar situasjon og trenger ikke høre "du bare lyver" eller "du er psyk". Det er ufin oppførsel. Jeg rapporterer så klart de gangene jeg ser det. Møkkafolk uten folkeskikk rett og slett! 

Anonymkode: b2f04...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...