Gå til innhold

Mangel på empati på KG, hjelpes..


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis man er et sted i livet hvor man trenger empati, så bør man ikke henvende seg hos KG. 

Anonymkode: fd99f...78f

Hvorfor? Jeg ser på meg selv som en meget empatisk person og det prøver jeg å gi til folk her på forumet. 

Anonymkode: 49f80...c0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uatskillelig skrev (6 minutter siden):

Jeg (og sikkert flere her inne) har også blitt mobbet, men jeg bruker det ikke som en unnskyldning for å være drittsekk av den grunn. Det er jo fortsatt ikke greit å mobbe tilbake? Om man har opplevd noe vondt så bør man jo skjønne at man ikke skal utsette andre for den samme smerten man har opplevd selv?

 

Helt riktig. Ikke mange som skjønner det. Folk bare projiserer sine traumer på andre...

Anonymkode: 49f80...c0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

SÅ enkelt er ikke menneskesinnet. Psykologi vet du vel. Hadde fornuften styrt oss, så hadde det ikke vært behov for psykologer osv  🙂

At folk er bitre, det kan jeg godt forstå, men det hjelper jo ingenting å ta det utover andre uskyldige mennesker som ikke har noe med det som har skjedd å gjøre? De blir jo sint på helt feil person. De må heller rette det mot den eller de som faktisk har gjort noe.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Du har sikkert sett hva mennesker her inne sliter med. Det er rusmisbruk og mobbeofre som ikke er healet. Det er folk som har psykiske problemer de ikke får hjelp med. Med andre ord er det en del skadde mennesker her inne. Og jeg tror ikke at det er så mange med antispsial personlighetsforstyrrelse egentlig. Folk har det for jævli. Og så tar de det ut på andre. Mer om de har promille i tillegg. 

Kanskje noen burde ha empati med dem? "Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør"  eller noe sånt 🙂 hm

Ja dette er jo noe å tenke over det også.
 

Jeg skal innrømme at jeg blir veldig provosert over oppførselen til folk, og tenker fort at de må jo seriøst ha noe sosiopat-tendenser eller andre ting som medfører nedsatt empati. 


Kanskje det hadde vært en interessant diskusjon, der man faktisk prøver å forstå disse folkene. Er sikkert folk med kompetanse her inne på sånt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes MASSEVIS (jeg vil si overflod) av empati her på KG (og bra er det), men det er også veldig mange her som alltid er ett "offer", og det vil selvsagt også legge en naturlig demper på  de "empatiske evnene" til mange.... Sånn er det bare.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

At folk er bitre, det kan jeg godt forstå, men det hjelper jo ingenting å ta det utover andre uskyldige mennesker som ikke har noe med det som har skjedd å gjøre? De blir jo sint på helt feil person. De må heller rette det mot den eller de som faktisk har gjort noe.

 

Det hjelper de som sliter der og da. Det er jo som mobbere. De har det ikke ok. Mennesker som har det bra, har ikke behov for å tråkke på andre. De er greie, eller de bryr seg ikke. Sånn er det jo. Men ikke tro at jeg syns det er ok at TS blir hudflettet. Jeg syns det er ille noen ganger. Men om en forstår at dritten kommer fra smerte hos andre... for det gjør det ofte. Så kan det hjelpe litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist.

At opplagte troll og idiotiske provokatører får så øra henger er én ting...

Men når en TS med et genuint og sårbart innlegg blir tråkket ned i søla....ja, får jeg oppriktig vondt inni meg. Det er ubegripelig mye stygt her.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (2 timer siden):

At folk er bitre, det kan jeg godt forstå, men det hjelper jo ingenting å ta det utover andre uskyldige mennesker som ikke har noe med det som har skjedd å gjøre? De blir jo sint på helt feil person. De må heller rette det mot den eller de som faktisk har gjort noe.

 

Jo, men det er enkelt å tenke sånn i ettertid. Når sinne blir overveldende kan den få personer til å reagere på destruktiv måte, og derfor skape problemer. 

Når det er sagt så er det ikke greit å angripe hverandre idet hele tatt. Det er mye som ikke burte ha vært her. 

Også skriver folk at man er anonym. Men disse som bruker denne funksjonen er ikke fullstendig anonyme. Vist riktig person bestemmer seg for å finne ut hvem det er kan det gjøres. Så dette som ble postet tidligere om at du er selv ansvarlig for alt du poster er en god ting å tenke på 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror en må huske på, når en deltar på KG, at dette er et helt åpent forum. Hvem som helst, i alle aldre, kan registrere seg her - hvor en attpåtil kan være anonym.

En vet ikke hvem som er bak andre nick, eller hva deres hensikter med å være her er.

Er en selv voksen og deltar på KG for å dele smått og stort om livets opp og nedturer, er det fort at en leser det meste med de brillene.

Dessverre så åpner de bra tingene med KG, at en kan lufte private tanker anonymt, også for de dårlige tingene med KG, at en kan slippe løs møkk på andre uten å risikere sosiale sanksjoner.

Det er nok langt fra bare voksne som skriver her.

Både barn og tenåringer finner veien til forumet.

Barn og tenåringer som finner det spennende med innblikk i voksenverden. Men også barn og tenåringer (eller andre) som finner det gøy å med vilje fokusere på å bølle med de som åpner seg her.

Barn og tenåringer som ser på det mer som en lek, og ikke tar samtalene her på alvor.

Da er det dessverre mer ‘morsomt’ dess mer sårbar en trådstart er 😕 

Anonymkode: 37b80...02b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Uatskillelig said:

Jeg (og sikkert flere her inne) har også blitt mobbet, men jeg bruker det ikke som en unnskyldning for å være drittsekk av den grunn. Det er jo fortsatt ikke greit å mobbe tilbake? Om man har opplevd noe vondt så bør man jo skjønne at man ikke skal utsette andre for den samme smerten man har opplevd selv?

 

Folk er skrudd sammen forskjellig og reagerer derfor på ulike måter samtidig som situasjonen folk har vært i er ulik andre sin. Konsekvensene slår mao ulikt ut.

Du kan jo spørre deg selv hvorfor noen bruker fight-respons når de egentlig burde brukt flight and freeze. De burde skjønne at de er mye snillere når de ikke "fight" og bruker egne opplevelser som en unnskyldning for å sloss.

 

Anonymkode: 992f0...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk slemme, sånn generelt? Stjeler, lyver, mishandler, mobber, dreper? Det er nå engang sånn verden er; alle er ikke snille og greie - noen har det vanskelig selv, noen er ruset, noen kjeder seg, noen er umodne, noen er bare litt skarpe i tonen og mener ikke noe vondt. Å forvente at alle på et anonymt forum (eller ethvert annet sted) skal være empatiske og forståelsesfulle og bare møte deg med godvilje er i beste fall naivt. Dette er et diskusjonsforum, ikke en støttegruppe for folk som sliter og har det vondt - de kan og bør søke støtte andre og tryggere steder.  Det er absolutt en del brukere og en del svar her som er over kanten drøye (men også en del tråder hvor TS både fortjener og trenger klare ord), men man har et ansvar selv også for hva man utlever og hvor sårbar man gjør seg.

Endret av Daria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykologen advarte meg faktisk mot kvinneguiden spesielt. Og han er MANN, og har fått med seg hva som skjer her. 

Anonymkode: 8e73c...892

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Psykologen advarte meg faktisk mot kvinneguiden spesielt. Og han er MANN, og har fått med seg hva som skjer her. 

Anonymkode: 8e73c...892

Dèt forstår jeg.

Kjæresten min sier det ikke er bra for meg. 

Anonymkode: 47d08...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (12 timer siden):

At folk er bitre, det kan jeg godt forstå, men det hjelper jo ingenting å ta det utover andre uskyldige mennesker som ikke har noe med det som har skjedd å gjøre? De blir jo sint på helt feil person. De må heller rette det mot den eller de som faktisk har gjort noe.

 

Nei dette har aldri jeg skjønt heller. 

 

Daria skrev (2 timer siden):

Hvorfor er folk slemme, sånn generelt? Stjeler, lyver, mishandler, mobber, dreper? Det er nå engang sånn verden er; alle er ikke snille og greie - noen har det vanskelig selv, noen er ruset, noen kjeder seg, noen er umodne, noen er bare litt skarpe i tonen og mener ikke noe vondt. Å forvente at alle på et anonymt forum (eller ethvert annet sted) skal være empatiske og forståelsesfulle og bare møte deg med godvilje er i beste fall naivt. Dette er et diskusjonsforum, ikke en støttegruppe for folk som sliter og har det vondt - de kan og bør søke støtte andre og tryggere steder.  Det er absolutt en del brukere og en del svar her som er over kanten drøye (men også en del tråder hvor TS både fortjener og trenger klare ord), men man har et ansvar selv også for hva man utlever og hvor sårbar man gjør seg.

Dette er et diskusjonsforum ja, men hvorfor er folk nesten aldri saklige her da? Det er jo bare sure oppstøt, personangrep og folk som trenger å roe seg hundre hakk ned. Er Selv ganske lei av at man ikke kan være uenig i noe før man får dritt og personangrep etter seg, jeg svarer frekt til de som fortjener det og ikke klarer å oppføre seg som en voksen og oppegående person. Dessverre er det ofte voksne som oppfører seg dårlig og verst. 

Anonymkode: e5f4c...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig. Bekymrer meg spesielt at flertallet her inne, slik jeg har forstått det, er godt voksne mennesker. Jeg er selv utrolig ung, men allikevel langt mer moden og empatisk enn mange her inne. 

Anonymkode: 87721...fd5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG representerer livet som det er og er realistisk for samfunnet generelt. Mennesker er forskjellige og samme er oppførselen. Du får ikke endret hverken verden eller KG. Er det for hardt å lese må du nesten bare holde deg unna.

Anonymkode: 57923...465

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

KG representerer livet som det er og er realistisk for samfunnet generelt. Mennesker er forskjellige og samme er oppførselen. Du får ikke endret hverken verden eller KG. Er det for hardt å lese må du nesten bare holde deg unna.

Anonymkode: 57923...465

Det tror jeg ikke, har aldri møtt folk som sakker til andre som det snakkes til folk her. 

Anonymkode: 8e73c...892

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg ikke, har aldri møtt folk som sakker til andre som det snakkes til folk her. 

Anonymkode: 8e73c...892

Da har du ikke vært mye utenfor egne vegger. Negativ oppførsel mot andre vises allerede i barnehagealder.

Anonymkode: 57923...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...