Gå til innhold

Mangel på empati på KG, hjelpes..


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke noe nytt. Vet ikke om det er troll, prøve å "tøffe seg"... eller rett og slett at man ikke er empatisk. Trist. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, ts.
Det er litt av hvert her og man bør herde seg fort om man ikke skal ta skade av lesningen. Sånn er det nok. :sukk: 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er et sted i livet hvor man trenger empati, så bør man ikke henvende seg hos KG. 

Anonymkode: fd99f...78f

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Observerer at mange ikke egentlig leser hele hovedinnlegget. Men plukker ut et par ting som ts skriver. Tar det fullstendig ut av kontekst, og så er angrepene i gang. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange glemmer at de adresserer til mennesker av kjøtt og blod. Lett å glemme det når de sittet med telefonen sin/bak pc’en. 
Har hatt en lang pause fra dette forumet nå - var tilbake i forgårs. Fy f...har virkelig glemt hvor uempatiske enkelte kan være her i dette forumet. 
Tror ikke det er bra for noen å henge her for ofte! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Du har helt rett. Observerer at mange ikke egentlig leser hele hovedinnlegget. Men plukker ut et par ting som ts skriver. Tar det fullstendig ut av kontekst, og så er angrepene i gang. 

Nettopp. Eller kommentarer. Leser første linje for så å sette i gang - eller vri det til noe negativt. Haff. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (Akkurat nå):

Tror mange glemmer at de adresserer til mennesker av kjøtt og blod. Lett å glemme det når de sittet med telefonen sin/bak pc’en. 
Har hatt en lang pause fra dette forumet nå - var tilbake i forgårs. Fy f...har virkelig glemt hvor uempatiske enkelte kan være her i dette forumet. 
Tror ikke det er bra for noen å henge her for ofte! 

Det er ikke bra om man ikke tar det som blir skrevet med en klype salt. Man kan nok lett gå under om man tar til seg ting som sannhet. Det knekker nok selvtilliten for noen. Synd det skal være sånn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man er et sted i livet hvor man trenger empati, så bør man ikke henvende seg hos KG. 

Anonymkode: fd99f...78f

Hvorfor det? Man bør da kunne forvente et minimum av høflighet når man snakker med voksne mennesker? Det er ikke fritt frem å ture på slik man selv vil. Det er faktisk et menneske som sitter der på andre siden av skjermen.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bra om man ikke tar det som blir skrevet med en klype salt. Man kan nok lett gå under om man tar til seg ting som sannhet. Det knekker nok selvtilliten for noen. Synd det skal være sånn. 

Jeg kjenner at jeg bare blir irritert. Mange kverulanter på dette forumet. Her ville jeg ikke delt noe som var vanskelig for meg å dele (ikke en gang bak anonymknappen)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Man bør da kunne forvente et minimum av høflighet når man snakker med voksne mennesker? Det er ikke fritt frem å ture på slik man selv vil. Det er faktisk et menneske som sitter der på andre siden av skjermen.

 

Nei, det bør man ikke forvente. Dette er et anonymt forum, VOKSNE folk frekker seg og rett mobber og trakaserer andre på facebook under sine ekte navn, så hvorfor skal de være noe bedre på et anonymt forum? 
 

Forøvrig ER det mange som ikke har sympati i noen tilfeller og genuint mener ts er latterlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uatskillelig said:

Hvorfor det? Man bør da kunne forvente et minimum av høflighet når man snakker med voksne mennesker? Det er ikke fritt frem å ture på slik man selv vil. Det er faktisk et menneske som sitter der på andre siden av skjermen.

 

Man kan gjerne tenke det, men om man er på et forum på internet så vil man da ofte bli skuffet. Da er det bedre, spesielt om man er i en sårbar fase, å henvende seg til noen hvor man vet man vil få den støtte man trenger. 

Anonymkode: fd99f...78f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver alltid å være så snill jeg kan når jeg svarer på innlegg jeg er uenig i eller synes er litt «tafatt», men kommer med litt konstruktiv kritikk. De få gangene det går over til oppgitt aggressiv er når samme person kommer med samme problemstilling i 4. tråden og ikke har forsøkt noen av rådene i de første 3 (laaange) trådene. 

Anonymkode: 959cb...cfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uatskillelig skrev (6 minutter siden):

Hvorfor det? Man bør da kunne forvente et minimum av høflighet når man snakker med voksne mennesker? Det er ikke fritt frem å ture på slik man selv vil. Det er faktisk et menneske som sitter der på andre siden av skjermen.

 

Man bør kunne forvente det ja, men desverre ser en ofte i praksis at det ikke skjer her inne. 

Helt lov å ikke være enige, men måten noen angriper ts på i enkelte tråder, er rett og slett trist å se. 

Endret av Namine
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøyamor skrev (1 minutt siden):

Nei, det bør man ikke forvente. Dette er et anonymt forum, VOKSNE folk frekker seg og rett mobber og trakaserer andre på facebook under sine ekte navn, så hvorfor skal de være noe bedre på et anonymt forum? 
 

Forøvrig ER det mange som ikke har sympati i noen tilfeller og genuint mener ts er latterlig. 

Jo. Det bør man forvente av voksne folk. At de kan vise respekt og diskutere saklig.

Før man poster kommer dette opp: "Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. "

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Uatskillelig said:

Jo. Det bør man forvente av voksne folk. At de kan vise respekt og diskutere saklig.

Før man poster kommer dette opp: "Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. "

 

Men det hjelper jo ingenting hva man forventer om det ikke er hva man før.

Jeg vet i hvert fall at hvis jeg er i en fase av livet hvor jeg er ekstra sårbar og trenger støtte, så vil jeg ikke henvende meg til KG.

Anonymkode: fd99f...78f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøyamor skrev (2 minutter siden):

Nei, det bør man ikke forvente. Dette er et anonymt forum, VOKSNE folk frekker seg og rett mobber og trakaserer andre på facebook under sine ekte navn, så hvorfor skal de være noe bedre på et anonymt forum? 
 

Forøvrig ER det mange som ikke har sympati i noen tilfeller og genuint mener ts er latterlig. 

Svært mange nettroll her på kk

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? Man bør da kunne forvente et minimum av høflighet når man snakker med voksne mennesker? Det er ikke fritt frem å ture på slik man selv vil. Det er faktisk et menneske som sitter der på andre siden av skjermen.

 

Du har sikkert sett hva mennesker her inne sliter med. Det er rusmisbruk og mobbeofre som ikke er healet. Det er folk som har psykiske problemer de ikke får hjelp med. Med andre ord er det en del skadde mennesker her inne. Og jeg tror ikke at det er så mange med antispsial personlighetsforstyrrelse egentlig. Folk har det for jævli. Og så tar de det ut på andre. Mer om de har promille i tillegg. 

Kanskje noen burde ha empati med dem? "Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør"  eller noe sånt 🙂 hm

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (På 16.1.2021 den 1.07):

Du har sikkert sett hva mennesker her inne sliter med. Det er rusmisbruk og mobbeofre som ikke er healet. Det er folk som har psykiske problemer de ikke får hjelp med. Med andre ord er det en del skadde mennesker her inne. Og jeg tror ikke at det er så mange med antispsial personlighetsforstyrrelse egentlig. Folk har det for jævli. Og så tar de det ut på andre. Mer om de har promille i tillegg. 

Kanskje noen burde ha empati med dem? "Tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør"  eller noe sånt 🙂 hm

Det er jo fortsatt ikke greit å mobbe tilbake? Om man har opplevd noe vondt så bør man jo skjønne at man ikke skal utsette andre for den samme smerten man har opplevd selv?

 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

Jeg (og sikkert flere her inne) har også blitt mobbet, men jeg bruker det ikke som en unnskyldning for å være drittsekk av den grunn. Det er jo fortsatt ikke greit å mobbe tilbake? Om man har opplevd noe vondt så bør man jo skjønne at man ikke skal utsette andre for den samme smerten man har opplevd selv?

 

SÅ enkelt er ikke menneskesinnet. Psykologi vet du vel. Hadde fornuften styrt oss, så hadde det ikke vært behov for psykologer osv  🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...