Gå til innhold

Noen som har prøvd løgndetektor-test mtp utroskap?


sabrine

Anbefalte innlegg

https://www.kk.no/samliv/orjan-bruker-logndetektor-for-a-avslore-utroskap/72033368

Mitt problem: for ett år siden fant jeg noen meldinger mellom min samboer og en annen jente. Dette var meldinger som var laaangt over streken, og de var sendt etter de møttes på byen. Samboer sier han fikk oppmerksomhet av henne på et utested, likte det litt for godt  og det var upassende flørting mellom dem. De hadde også en telefonsamtale etter de dro hver til sitt etter byen, hvor det var snakk om å ha sex, men det ble ikke.

Han var veldig full, men sier han har fortalt det han husker. Det var flørting og snakk om sex, men ingenting fysisk skjedde. Må nevnes at hans siste melding var (dagen etterpå, så edru) "si ifra neste gang du skal ut du" ;)

I tillegg skurrer det for meg at den første gangen jeg konfronterte han med dette kom han med en kommentar om at han traff henne første gang for seks måneder siden. Senere gikk han tilbake på dette og sa dette var første gang de møttes. Det som skrives i meldingene synes jeg også indikerer at de kjenner hverandre fra før, uten at det kan sies 100%.

Vi har gått i parterapi og jobbet masse med både dette og de andre tingene som gjorde at vi hadde det kjipt. Vi hadde det veldig dårlig i perioden rett før jeg oppdaget dette, av andre årsaker. Nå er vi på et helt annet sted og vi har det fint, men likevel så henger dette igjen hos meg. Vanskelig å komme helt over og er av og til redd for at jeg blir lurt og at han ikke har fortalt alt. Så kom jeg over denne artikkelen om løgndetektor. Selv om det er drastisk å gå til det steget, tenker jeg på at det kanskje kunne blitt en siste avklaring som gjør at jeg klarer å legge tankene helt bort om dette temaet. (Evt får jeg vite at han ikke har fortalt sannheten...) 

Noen som har erfaringer med løgndetektortest? Hva tenker dere om situasjonen? Må nevnes at jeg dessverre har erfaring med at han har lett for å lyge, i alle fall i starten av forholdet ble det løyet om mindre ting, og dette er nok mye av grunnen til at jeg ikke klarer å legge det fra meg 😥

Når jeg har nevnt test til han, så sier han at det vil han ikke. Han dynes det blir veldig drøyt å gjennomføre noe sånt og håper at jeg bare kan bruke tiden til å legge det helt bak meg og at han har sagt alt han husker om det som skjedde. Han skjemmes over hele greia og har tatt et oppgjør med seg selv om hvilken kjærest han vil være. 

Jeg er på en måte enig i det, men blir jo også redd for at han ikke vil gå med på en sånn test fordi han har noe å skjule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse testene er ikke helt sikre, de er derfor heller ikke gyldige i rettssaker. Du kan heller ta kontakt med en etterforsker som jobber med slike ting.

Anonymkode: 89564...e4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at om han har snakket ærlig så ville han gjort det for å renvaske seg selv helt og trygge deg, og at han skylder deg å gjøre det fordi han gikk over streken.

Men sånn personlig så hadde det vært kroken på døra for meg om jeg hadde blitt spurt om noe sånt, tror jeg. Spesielt hvis jeg hadde fortalt sannheten, og man har jobbet masse med det i parterapi. Det er egentlig litt rart han ikke ble forbanna av spørsmålet. 

Nå gjør jeg deg på ingen måte tryggere her, men ut fra det du skriver så får jeg følelsen av at alt ikke er fortalt.

Anonymkode: 2722f...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo sagt rett ut at han traff henne seks måneder tidligere. Da er det klart dét er sannheten, men at han endret dette senere da han så at det var ugunstig å la deg vite dette. 

Anonymkode: 8a848...6a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. 

Litt som å lese om meg og min mann dette. Bortsett fra at jeg oppdaget meldinger han skjulte, var ingenting sexuelt eller flørtende sånn sett. Men noe som gjorde at jeg fikk en vond magefølelse. Vi har gått i parterapi den siste tiden ang dette. Å han sier jeg bare må stole på han. Har selv tenkt tanken om løgndetektor. Men vet samtidig at det ville gjort mannen min vondt, bare å få det spørsmålet. Men du hvor "gøy" det hadde vært å få tatt en test. Jeg håper jeg bare klarer å stole på mannen min 110% igjen. Lykke til!

Anonymkode: b4444...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva en løgntest skal bidra med i denne situasjonen? Å være i et forhold handler vel om å bestemme seg for at man tror på den andre, og så holde seg til det, uten at man trenger beviser. Når du ikke lenger klarer å tro på den andre må man vurdere forholdet. Hva vil en test bidra med - vil du gå fra mannen dersom testen viser at han lyver? 

Anonymkode: c93e8...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan og hvor får man tilgang til slike tester ???

Anonymkode: d5e65...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgndetektortest = du viser du ikke har tillit til ham, samt at en slik test ikke er sikker så hva er da poenget? Få et feil svar og så går du fra ham når han kanskje sier sannheten?

Du må lese om hva som ligger i tilgivelse. Dersom du ikke greier dette på sikt, er løpet kjørt. 

Anonymkode: dcdbc...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at du vil stole på han hvis han kommer seg gjennom en test?

For slik det er nå, så har dere gjort mange forsøk, men du klarer ikke å få tilbake tilliten. Og jeg tror at du kommer til å slå deg til ro med dette litt, og så kommer tvilen tilbake igjen likevel.

Problemet her er jo at du ikke stoler på han mer. Og dette kommer til å drepe dette forholdet. Han kommer aldri til å kunne gjøre noe som er bra nok til å få deg til å stole på han igjen.
 

I mine øyne er det uakseptabelt å avkreve kjæresten en løgndetektortest. Enten stoler du nok på han til å fortsette forholdet, eller så gjør du det ikke. Å be om en test betyr jo at "jeg stoler ikke på at du forteller meg sannheten".
Slik det er nå, så seigpiner du dere begge to.

Anonymkode: e82c8...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær naiv sier jeg bare. Kan nesten garantere at han har gjort mer enn å bare snakke med denne jenta. 

Uansett om han har gjort mer enn det han sier så har han jo vært utro. Hadde aldri kunnet vært sammen med en sånn fjott som i tillegg lyger om flere ting. 

Husk, du lever bare en gang. Skal du virkelig være sammen med en som ikke har mer respekt for deg en dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at slike tester ikke er 100% sikre? Finnes mange som er bra løgnere eller reagerer ulikt i ulike sitiasjoner så ikke alltid en slik test er til å stole på. 

 

Anonymkode: cbd09...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde finnes et norsk uttrykk for "trickle truth".

Vi møttes bare en gang ingenting skjedde. Vi møtte kanskje 3ganger og det var bare 1 kyss. Det var bare berøring utenfor klærne ingen sex. Det var bare onaring. Ikke samleie eller oral.

Etter 1 år. Sex flere ganger. Kommunikasjon på hemmelig app, brukte ikke beskyttelse. Oral og anal.

Dag 1 med avsløringen blir til avsløring 2 , 3 og 4. Hele tiden nye ting.

Den utro er aldri åpen, minimerer for å beskytte seg selv og nekter for alt som ikke kan bevises.

Jeg er mann og er gift. Slike ting er et helvete.

Anonymkode: 20aa4...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...