Gå til innhold

noen råd til dame som nærmer seg 50 og føler seg dvask og gusten....?

Anbefalte innlegg

Fnuggolina
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 10.20):

Takker for svar. Jeg er også i god fysisk form,trener fleire ganger i uka. Har lavt stoffskifte,så kan være det som gjør at jeg føler meg gusten...veit ikke. Føler spesielt huda i ansiktet har blitt verre, tørr og grå, og ser alltid sliten ut. TS

Anonymkode: b0ae0...27c

Grunnen til at man ser gusten ut er mangel på eksfoliering og fukt/fett.

Det, samt dagkrem med farge (jeg bruker nå Lumene skin glow tint og den er veldig fin på!) og litt blush og lett bronzer gjør MYE.

Velg heller en litt kremete blush enn matt. 

Ilia synes jeg har mye endel i kremprodukter. RMS også. 

Slutt med farging og gå heller over på striping. 

Grå hår er bare en farge - man må ikke dekke alt. Men litt spill er fint. 

Men altså: nok, men ikke for hyppig eksfoliering. Paulas Choice har godt utvalg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fnuggolina skrev (17 minutter siden):

Grunnen til at man ser gusten ut er mangel på eksfoliering og fukt/fett.

Det, samt dagkrem med farge (jeg bruker nå Lumene skin glow tint og den er veldig fin på!) og litt blush og lett bronzer gjør MYE.

Velg heller en litt kremete blush enn matt. 

Ilia synes jeg har mye endel i kremprodukter. RMS også. 

Slutt med farging og gå heller over på striping. 

Grå hår er bare en farge - man må ikke dekke alt. Men litt spill er fint. 

Men altså: nok, men ikke for hyppig eksfoliering. Paulas Choice har godt utvalg. 

Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden, men har Paula's Choice eksfolierings produkter for veldig tørr/ dehydrert voksen hud? 

Anonymkode: 4c15a...237

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 8.54):

VIl gjerne ha inspirasjon....føler meg grå og gusten. den grå etterveksten kommer etter to uker....huda er gusten selv om jeg prøver å leve sunt ( om enn litt mye sukker i jula) Føler det er vanskelig å finne de riktige klærne...alt blir liksom feil og jeg føler jeg snart blir ei "kjerring."

Det beste er jo å komme seg i aktivitet heller enn å satse på å dekke over med sminke etc. Legg opp til å trene 3-4 ganger i uka heller enn 2-3 og godta at med alder kommer økt behov for å ikke sitte i sofaen for å se ut som et sunt menneske. 

Det hjelper også lite med «rett» antrekk. Den «gammel dame» looken kommer ikke egentlig av klær. Det er gangen som skaper en gammel dame. Ta en titt på gangen til de veltrente damene på 60+ på ditt lokale treningssenter og sammenlign den med en ikke-trent 40-åring og du ser at alder er manglende vedlikehold mer enn år.

Anonymkode: 76479...ca3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hei!
Jeg vet ikke om du har noen interesse for sminke, og det kan hende at jeg høres litt forutinntatt nå, men det kommer fra et godt sted: har du sett på noe tutorials på f.eks. youtube? Jeg er 23 og har ingen erfaring med å stå i din situasjon - men jeg har en mor som har uttrykt noe av de samme følelsene. Jeg har sminket henne et par ganger med de teknikkene jeg har lært gjennom youtube de siste årene - det har skjedd så mye på informasjonsfronten der og jeg ser jo det at jeg har helt andre inngangsverdier enn henne, og mange av triksene som tidligere var forbeholdt makeupartister har nå blitt allmennkunnskap - og hun refererer fremdeles til de gangene jeg har sminket henne, selv år senere, fordi hun aldri har følt at hun har nettopp glødet så mye som da. Det er jo kun fordi jeg vet mer om hvor man skal legge solpudder, contour, blush, highlighter, øyeskygge, brynsprodukter osv for å fremheve de trekkene man har. Ser på produktene hun velger og hvordan hun påfører dem at hun har hatt en helt annen tilnæring til sminke enn vi som har vokst opp med f.eks. youtube.

Tenker på videoer som det her: 

Sminke er jo en forholdsvis enkel måte å føle at man får litt mer glød på, og det var kanskje ikke helt det du var ute etter, men jeg ble litt trist over å høre at du føler deg litt gusten og dette er det eneste jeg kan godt nok til å kunne gjøre et forsøk på å bidra. Håper ikke dette høres ut som "jeg er flink med sminke" eller "ingen som er eldre enn meg kan noe om dette" fordi det er virkelig ikke det jeg mener.

Forøvrig synes jeg grått/hvitt hår er nydelig! Synes virkelig at det har et elegant preg over seg. 

Anonymkode: 3e9d6...fbd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 10.20):

Takker for svar. Jeg er også i god fysisk form,trener fleire ganger i uka. Har lavt stoffskifte,så kan være det som gjør at jeg føler meg gusten...veit ikke. Føler spesielt huda i ansiktet har blitt verre, tørr og grå, og ser alltid sliten ut. TS

Mye fuktighet og litt kremrouge i kinnene 😘

Anonymkode: cc95b...c7f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fnuggolina
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager at jeg blander meg inn i denne tråden, men har Paula's Choice eksfolierings produkter for veldig tørr/ dehydrert voksen hud? 

Ja, Skincity har generelt godt utvalg av syrer. 

Hadde ikke begynt på Retinol - det er ganske hardt for huden.

Jeg liker selv best lotionvariantene av aha og bha. Jeg velger laveste konsentrasjon (2% og 5%). 

Medik8 har en litt mildere syrevariant for de som ikke liker aha/bha.

Jeg liker også veldig godt Emma S sin enzympeeling som har både aha og bha, maske som brukes i bare 1 min 1-2 ganger i uka. Denne selges bl.a på Kicks. Den får jeg instant babymyk hud av.

Har du veldig tørr OG dehydrert må du pøse på med fukt og fett også. Jeg foretrekker å ta på hyaluronsyre og tykk krem etter rens og eventuell syre.

Du kan nok med hell blande litt olje sammen med krem. Synes Lyko har greit utvalg ansiktsoljer til grei pris. Selv bruker jeg jojoba, men endel liker rosehip eller annet. Bare Google olje for tørr hud. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Brisinga

Gusten i huden er vi vel alle som ikke er 20 nå midtvinters 😄

Jeg fikk mye friskere hud etter at jeg begynte med syrepeeling. Har prøvd litt ulike produkter, nå en fra Kicks (utgått vare).

Serum må jeg ha, ellers ser huden ut som bark. Og så bruker jeg solkrem og selvbruning.

For litt sminketips anbefaler jeg å sjekke ut Beauty101Lisa på YouTube. Hun har jo fantastisk hud til å være 52-ish, men jeg har lært mye av tipsene hennes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Solkrem, hver dag året rundt i ansiktet. Eneste tiltak som har bevist effekt mot rynker😊

Anonymkode: 38df5...f67

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 13.11):

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/daily-smoothing-treatment-5-aha-50ml

Anonymkode: 11c38...0c6

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 9.40):

Jamie Lee Curtis rocka kort, grått hår i begynnelsen av 50-årene!😎👍

Anonymkode: 06544...681

Planen min er å omfavne de grå hårene senest når jeg fyller 50 år. Kanskje før. 😊

Når man får grått hår, grå øyebryn så kan det være en ide å se om man bør begynne å bruke andre farger. Det man kledde før kan plutselig bli litt feil mtp farge. 

Ville også satset på vippefarge og løft, en fresh lepestift, kule briller (med eller uten styrke), drikke masse vann og spise masse ferske grønnsaker. Og tatt en sjekk hos lege for å se hvordan det er med vitaminer, mineraler og hormoner. 

Fysisk aktivitet. Lagsport, dans, gåtur, svømme, ri, golf?

Og kjære ts, husk at du helt sikkert ser bedre ut enn du selv synes😊

Anonymkode: 1feeb...15b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er 50 år og ønsker å holde meg så godt som mulig. Er nøye med hudpleie og bruker syrer. Har forsøkt både dyre og rimelige merker. Har vel ikke merket noen stor forskjell. Sminker meg hver dag, men prøver å være forsiktig så det ikke blir hardt. Jeg bruker litt foundationen, rouge, gloss, brynpudder og mascara. Har fått tatovert en tynn strek (eyeliner) helt ned mot vippekanten. Det ble veldig fint og naturlig. Ikke lett å tegne så smal strek selv. 

Jeg striper håret mitt med tynne lyse striper, slik at det blir spill i håret. Viktig ar det ikke ser bleket ut. Som mange andre sier så er det ikke smart for godt voksne kvinner å klippe seg kort. Det blir så fort «kjerring», selv om det liksom skal være tøft. Jeg velger selv å ha det ca til skuldrene. 

Med tanke på stil og klær anbefaler jeg deg å kikke i nettbutikken til f.eks Carma og Suser i sivet. Der kan du få mye inspirasjon og tips. Litt dyrt men ta en titt. 

Lykke til! 😃

Anonymkode: 96a15...b0e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...