Gå til innhold

noen råd til dame som nærmer seg 50 og føler seg dvask og gusten....?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VIl gjerne ha inspirasjon....føler meg grå og gusten. den grå etterveksten kommer etter to uker....huda er gusten selv om jeg prøver å leve sunt ( om enn litt mye sukker i jula) Føler det er vanskelig å finne de riktige klærne...alt blir liksom feil og jeg føler jeg snart blir ei "kjerring."

Anonymkode: b0ae0...27c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med frisøren din om å legge inn striper slik at kontrasten til resten av håret ikke blir så stor, slik at du gradvis blir lysere. Jeg har gått fra ganske mørk brun til mellomblond på den måten, og trenger ikke farge etterveksten mer enn ca. 1 gang i mnd nå - den siste uka før ny farging bruker jeg spray som frisker opp det verste, og så farger jeg etterveksten selv hjemme. Style håret ditt hver dag slik at du ser velstelt ut. 

Mosjon og frisk luft er også viktig for å bli kvitt gustenheten - du trenger ikke hardtrene, men en halvtime utendørs hver dag gjør mye for huden. Det er også viktig med gode hudpleieprodukter - nok fukt, antioksidanter og en skånsom eksfoliering et par ganger i uka for å bli kvitt overskuddet av døde hudceller, som bidrar til det "grå og gustne" utseendet som huden til oss voksne kvinner av og til får. Om du har lyst, kan du også vurdere å begynne med retinol. 

Hvilken klesstil liker du? Det er ofte bare små grep som skal til for å "løfte" et antrekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å omfavne det grå håret og klippe det i en sprek, kort frisyre? 

Kjøp Clarins selvbruningsdråper og bland i dagkremen du bruker til vanlig. 

Dra til en undertøysalong og få nye, riktige mål på bh'n. Ting endrer seg gjerne etter litt vektoppgang og da er mye gjort med nytt undertøy. Det blir straks lettere å finne klær som sitter bra på. 

Husk å se deg i speilet hver dag og si til deg selv; i dag føler jeg meg bra! 

Screenshot_20210114-090334_Chrome.jpg

Anonymkode: 06544...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne tipse deg om denne kremen. https://www.kicks.no/estee-lauder/makeup/base/farget-dagkrem/daywear-sheer-tint-release-moisturizer-spf15-50-ml?gclid=Cj0KCQiA9P__BRC0ARIsAEZ6iri1aB1hDi63kNv8Vr8excE4DJ8lL-sqXmwtt-VNvPBCU2t8HsVTIioaAme5EALw_wcBDen gir meg en fin glød i huden, og jeg får alltid skryt for det når jeg bruker denne. Den er litt elsk eller hat, så jeg anbefaler å teste den. Jeg har brukt den og forgjengeren i årevis. 

 

 

Anonymkode: e5862...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det Roci sier, vil jeg anbefale styrketrening. Start enkelt, med egen kroppsvekt, strikk, enkle manualer. 

Anbefaler også syrer og Retinol - i tillegg et enkelt c-vitaminserum. 

Denne er god:

https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/moisture-glow-pads-50-pads

 

Anonymkode: 6d3b5...ed8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva med å omfavne det grå håret og klippe det i en sprek, kort frisyre? 

Kjøp Clarins selvbruningsdråper og bland i dagkremen du bruker til vanlig. 

Dra til en undertøysalong og få nye, riktige mål på bh'n. Ting endrer seg gjerne etter litt vektoppgang og da er mye gjort med nytt undertøy. Det blir straks lettere å finne klær som sitter bra på. 

Husk å se deg i speilet hver dag og si til deg selv; i dag føler jeg meg bra! 

Screenshot_20210114-090334_Chrome.jpg

Anonymkode: 06544...681

Jamie Lee Curtis er 63 år - ikke i slutten av 40-årene/begynnelsen av 50-årene. Jeg er ikke HELT klar til å omfavne det grå riktig ennå, for min del :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C vitamin serum for fin hud. Anbefaler Peter Thomas Roth. Litt dyrt men sånn er det. Bruk den morgen eller kveld og så en tung fuktighetskrem motsatt morgen eller kveld. Viktig med høy solfaktor i tillegg.

Ville gått for blond hårfarge nå når du likevel blir grå. Lyst hår gjør at du virker yngre.
 

Kle deg enkelt og stilfullt. Gå for litt dyrere klær men uten masse dill dall. Gjerne ensfarget bluse og ensfarget bukse men de bør kontrastere hverandre. Jeg synes lyse farger mot ansiktet gir meg mer glød og jeg ser yngre ut. 

Anonymkode: cc95b...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (13 minutter siden):

Jamie Lee Curtis er 63 år - ikke i slutten av 40-årene/begynnelsen av 50-årene. Jeg er ikke HELT klar til å omfavne det grå riktig ennå, for min del :) 

Jamie Lee Curtis rocka kort, grått hår i begynnelsen av 50-årene!😎👍

Anonymkode: 06544...681

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten også anbefale krem rouge i fersken farge. Ser alltid mye friskere ut med den på huden. Tar litt i kinnene, nederst på haken, i pannen og på nesetuppen. Jobben den inn med en svamp. Har brukt en koreansk som er litt vanskelig å få tak i til nå, men har bestilt noen tilsvarende i norsk nettbutikk

Anonymkode: cc95b...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med styrketrening. Man føler seg med en gang mer stram og sprek når man kjenner at musklene har jobba. Selvtilliten min er alltid på topp de dagene jeg er litt stiv og støl i muskler. 

Anonymkode: 67a26...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 14.1.2021 den 9.06):

Snakk med frisøren din om å legge inn striper slik at kontrasten til resten av håret ikke blir så stor, slik at du gradvis blir lysere. Jeg har gått fra ganske mørk brun til mellomblond på den måten, og trenger ikke farge etterveksten mer enn ca. 1 gang i mnd nå - den siste uka før ny farging bruker jeg spray som frisker opp det verste, og så farger jeg etterveksten selv hjemme. Style håret ditt hver dag slik at du ser velstelt ut. 

Mosjon og frisk luft er også viktig for å bli kvitt gustenheten - du trenger ikke hardtrene, men en halvtime utendørs hver dag gjør mye for huden. Det er også viktig med gode hudpleieprodukter - nok fukt, antioksidanter og en skånsom eksfoliering et par ganger i uka for å bli kvitt overskuddet av døde hudceller, som bidrar til det "grå og gustne" utseendet som huden til oss voksne kvinner av og til får. Om du har lyst, kan du også vurdere å begynne med retinol. 

Hvilken klesstil liker du? Det er ofte bare små grep som skal til for å "løfte" et antrekk.

takker for svar. Jeg skal prøve å stripe håret ved neste frisørbesøk. i går kjøpte jeg en ansiktsskrubb, et oljeserum og en rik dagkrem i et dyrt merke....akkurat som huda bare sugde til seg fuktigheten, Jeg hadde på ganske mye og syns huda er bedre allerede. Jeg går tur nesten hver dag, og svømmer. Vanskelig å beskrive klesstilen,liker godt ulltopper,lang ullcardigan og jeans og et skjerf. Veit ikke heilt hvordan få inspirasjon til å bli freshere...Jobber i helsevesenet og der har vi arbeidsklær. TS ;)

Anonymkode: b0ae0...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Begynn med styrketrening. Man føler seg med en gang mer stram og sprek når man kjenner at musklene har jobba. Selvtilliten min er alltid på topp de dagene jeg er litt stiv og støl i muskler. 

Anonymkode: 67a26...1da

ja kanskje det - takk for tips. Skal leite frem matta idag...og prøve litt heime. TS

Anonymkode: b0ae0...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

takker for svar. Jeg skal prøve å stripe håret ved neste frisørbesøk. i går kjøpte jeg en ansiktsskrubb, et oljeserum og en rik dagkrem i et dyrt merke....akkurat som huda bare sugde til seg fuktigheten, Jeg hadde på ganske mye og syns huda er bedre allerede. Jeg går tur nesten hver dag, og svømmer. Vanskelig å beskrive klesstilen,liker godt ulltopper,lang ullcardigan og jeans og et skjerf. Veit ikke heilt hvordan få inspirasjon til å bli freshere...Jobber i helsevesenet og der har vi arbeidsklær. TS ;)

Anonymkode: b0ae0...27c

Så flott :) Bare et lite PS: Det er ikke (alltid) prisen som avgjør hvor gode produktene er, det finnes mye bra i lavere prisklasser også. "Hemmeligheten" er å ha kjennskap til ingredienser og virkestoffer som har dokumentert effekt på huden. 

Når det gjelder klesstilen, kan en slik stil bli både veldig "rett" eller veldig "feil" - det kommer an på snitt, passform, kvalitet og farger. En "slaskete" cardigan med feil lengde over jeans med dårlig passform kan bli veldig "kjerring", mens en lang cardigan med nett passform over velsittende og ikke for vide jeans kan se veldig bra ut. Siden du har arbeidsklær får du jo ikke gjort så mye med klesstilen på jobb, men velstelt hår og frisk, velpleiet hud gjør stor forskjell! Du kan også få permanentfarget bryn og vipper, disse blekes jo gjerne litt etterhvert som vi blir eldre, så dette kan utgjøre ganske stor forskjell. En lypsyl/lipbalm med litt farge går jeg ut fra at du kan bruke på jobb, selv om dere kanskje ikke har lov til å bruke sminke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 og føler meg bra! Jeg er mye ute, og trener styrke, med ordentlig vekter - ikke strikker og rosa hantler (selv om du kanskje må starte der hvis du er utrent). Bortsett fra det er jeg helt ustilig, håret i tutt oppå hodet og går for det meste rundt i ullundertøy eller turklær. Men jeg føler meg bra fordi jeg er i form. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (16 minutter siden):

Så flott :) Bare et lite PS: Det er ikke (alltid) prisen som avgjør hvor gode produktene er, det finnes mye bra i lavere prisklasser også. "Hemmeligheten" er å ha kjennskap til ingredienser og virkestoffer som har dokumentert effekt på huden. 

Når det gjelder klesstilen, kan en slik stil bli både veldig "rett" eller veldig "feil" - det kommer an på snitt, passform, kvalitet og farger. En "slaskete" cardigan med feil lengde over jeans med dårlig passform kan bli veldig "kjerring", mens en lang cardigan med nett passform over velsittende og ikke for vide jeans kan se veldig bra ut. Siden du har arbeidsklær får du jo ikke gjort så mye med klesstilen på jobb, men velstelt hår og frisk, velpleiet hud gjør stor forskjell! Du kan også få permanentfarget bryn og vipper, disse blekes jo gjerne litt etterhvert som vi blir eldre, så dette kan utgjøre ganske stor forskjell. En lypsyl/lipbalm med litt farge går jeg ut fra at du kan bruke på jobb, selv om dere kanskje ikke har lov til å bruke sminke?

takk for svar. Veit at prisen ikke alltid betyr noe. Men dette merket hadde jeg for noen år siden da jeg hadde utbrudd av perioral dermatitt, den er bra for sensitive hud. Fann en pakning med tre produkter på tilbud til 500kr,så tok meg råd til det igjen. Er stadig på leit etter gode produkter,men ikke alltid så lett å finne det rette. Bryn og vipper er fortsatt mørke, det er bra da:) Når det gjelder jeans eller andre bukser er det veldig vanskelig å finne riktig bukse til figuren...Jeg har lange bein,litt mage og smale hofter. Har to bukser av merket Mac dream, er ganske fornøyd. Kunne tenke meg flere bukser eller jeans, men veit ikke hva som kler meg. TS

Anonymkode: b0ae0...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanakkas skrev (3 minutter siden):

Jeg er 47 og føler meg bra! Jeg er mye ute, og trener styrke, med ordentlig vekter - ikke strikker og rosa hantler (selv om du kanskje må starte der hvis du er utrent). Bortsett fra det er jeg helt ustilig, håret i tutt oppå hodet og går for det meste rundt i ullundertøy eller turklær. Men jeg føler meg bra fordi jeg er i form. 

Takker for svar. Jeg er også i god fysisk form,trener fleire ganger i uka. Har lavt stoffskifte,så kan være det som gjør at jeg føler meg gusten...veit ikke. Føler spesielt huda i ansiktet har blitt verre, tørr og grå, og ser alltid sliten ut. TS

Anonymkode: b0ae0...27c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takker for svar. Jeg er også i god fysisk form, trener fleire ganger i uka. Har lavt stoffskifte,så kan være det som gjør at jeg føler meg gusten...veit ikke. Føler spesielt huda i ansiktet har blitt verre, tørr og grå, og ser alltid sliten ut. TS

Anonymkode: b0ae0...27c

Ta tipper jeg du ser bedre ut enn du tror! Så få du heller spe på med kles- og andre velværetips fra de andre her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å gå til en stylist? Lære om hvilke farge toner du kler osv? Endel frisører tilbyr dette som en styling tjeneste. Da går de gjennom hvilken fargetone du har i hud og hår og hjelper deg å plukke ut farger som kler deg. Da er det mye lettere i etterkant å kjøpe "korrekte" klær :)

 

Anonymkode: 2382b...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

takk for svar. Veit at prisen ikke alltid betyr noe. Men dette merket hadde jeg for noen år siden da jeg hadde utbrudd av perioral dermatitt, den er bra for sensitive hud. Fann en pakning med tre produkter på tilbud til 500kr,så tok meg råd til det igjen. Er stadig på leit etter gode produkter,men ikke alltid så lett å finne det rette. Bryn og vipper er fortsatt mørke, det er bra da:) Når det gjelder jeans eller andre bukser er det veldig vanskelig å finne riktig bukse til figuren...Jeg har lange bein,litt mage og smale hofter. Har to bukser av merket Mac dream, er ganske fornøyd. Kunne tenke meg flere bukser eller jeans, men veit ikke hva som kler meg. TS

Anonymkode: b0ae0...27c

Jeg er smal, men med mage. Levis passer meg bra.

Anonymkode: 21757...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...