Gå til innhold

Dere som går ned i vekt på ketose, hva spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere beskrive feks 5-6 måltid? Jeg ser for meg å spise tre om dagen, men trenger litt innspill til variasjon. For min del går det en del egg, kokt, stekt eller omelett til frokost. Lunch kan også være en eggvariant, eller salat med skinke/kylling. Middag div rent kjøtt med brokkoli, asparges, sopp, kål, blomkål, salat. 
Hva er deres favoritter?

Anonymkode: 149a5...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg inn i lavkarbogrupper på facebook, mange gode oppskrifter og forslag til ukemenyer. Selv liker jeg ikke å ha egg til alt, men det er ganske praktisk da. 

Anonymkode: 94d93...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

  • Chiagrøt som har stått i kjøleskap (chiafrø, kokosmelk, mandelmelk, gresk yoghurt, mandelsmør (kan sløyfes) og kanel). Blåbær, mandler (og kokosflak) som topping. 
  • Eggerøre med bacon og avokado
  • Lavkarbo knekkebrød med røkt laks og kremost

Lunsj:

  • Omelett med masse godt oppi, og en grønn salat ved siden av
  • Lavkarbo knekkebrød med godt pålegg (kremost med røkt laks, kokt skinke og ost, kokt egg)
  • Salat med masse godt oppi 

Middag:

  • Laks med blomkålmos og grønnsaker
  • Kylling surret i spekeskinke med blomkålmos og grønnsaker 
  • Kyllingsalat/laksesalat med en dressing av halve glasset av pesto blandet med halve boksen av kesam, med avokado, fetaost, røstede pinjekjerner, babyleaf mix, paprika, blomkålris 
  • Man kan lage mange gode og mettende supper 
  • Kjøttgryte med stekt storfekjøtt i terninger, sjalottløk og bacon med fløtesaus kokt opp med creme fraiche og kremfløte. Tilbehør kan være squashspaghetti (lage spaghetti av en squash/zucchini).

Det som har overrasket meg ved dette kostholdet, er at man kan spise masse god og digg mat, spise seg god og mett, og fortsatt gå ned i vekt! Det passer meg ypperlig 😄 Håper du fikk inspirasjon, jeg er relativt ny på dette selv.

Anonymkode: d91ee...db2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk madbanditten.dk, der er det mange fine oppskrifter. Hun har også noen bøker som kan lånes på biblioteket. Jane Faerber heter hun. Synes det straks ble mye enklere når jeg fant henne. 

Liker også at hun er så enkel, hennes mantra er kjøtt, grønnsaker, fett til hvert måltid. 

Anonymkode: a274c...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte tips!

madbanditten hadde utrolig stort utvalg av oppskrifter. Tusen takk for den linken!

Anonymkode: 149a5...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...