Gå til innhold

manglende samsvarserklæring boligkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp kjøpt en bolig bygd i 2006 og det ble ikke fremlagt noen samsvarserklaring på det elektriske anlegget. Ifølge egenerklæring var det ikke gjort noen arbeider på anlegget i selgers eiertid, men det bør være være noen dokumentasjon fra begynnelsen av? Har lest at mange har ikke peiling på det. 

Så nå er spørsmålet- er det noen måte å skaffe det, eller kan jeg få elkontroll og få noen papirer? Det må jo ikke demonteres og lages på nytt?

 

Anonymkode: 0c3eb...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det ligger ikke et skjema i sikringsskapet? Det er bare et kjiipt A4-ark, som jeg tipper mange har kastet i søpla.

Kan tenkes el-firma som monterte anlegget kan skrive ut et nytt til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med dem om de har hatt noe elektriker på noe arbeid, hva som helst. Vi kjøpte også hus uten samsvarserklæring, endte med at huset var på nippet til å ta fyr, midt under undersøkelsene fra forsikringselskapet :) :) :) :)

 

 

 

aldri igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, newman01 said:

det ligger ikke et skjema i sikringsskapet? Det er bare et kjiipt A4-ark, som jeg tipper mange har kastet i søpla.

Kan tenkes el-firma som monterte anlegget kan skrive ut et nytt til deg

Ja, men dette er kursoversikt, tror ikke det er det samme

Endret av katherine1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da så. I mitt sikringsskap ligger både kursoversikt og samsvarserklæringen. 

Ikke at alt er perfekt med samsvarserklæringen uansett. En apekatt som har skrevet begge deler. Det er feil på både kursoversikt og styrke på hovedsikringen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med selskapet som i sin tid stod for det elektriske arbeidet og be om å få tilsendt samsvarserklæringen på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...