Gå til innhold

Tror dere jeg kan få dekket puppe operasjon av staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 30 år og er 160 cm høy. Har gjennom hele livet fra tenårene slitet en del med vekten pga puppene. I fjor på denne tiden så veide jeg 60 kg. Puppene var ca ok (80D) og tenkte jeg burde gå ned i vekt.

I sommer veide jeg 50 kg. Da følte jeg meg veldig fin ellers men helt forferdelige plankeflate pupper. Typ cup B/A, bare for å samle pupp huden på et sted i kuppen 🙄 Jeg tok dette så tungt at jeg fant ut at jeg måtte opp i vekt igjen 

Nå veier jeg 75 kg (85DD/F).  Puppene er fine, kunne vært enda mer fyldigere så jeg vurderer legge på meg mer. Jeg hater resten av kroppen min og begynte grine i sta da jeg fant ut at jeg var på fedme siden av bmi måleren. 

Jeg vil legge på meg mer slik at jeg får finnere pupper, det betyr mer som meg enn om Jeg dør av diabetes eller hjerteinfarkt. Hjerteinfarkt og blodpropp er vanlig i familien min. Men jeg hater kroppen min og begynner grine når jeg ser den feite ekle fedme kladden i speilet. 

Jeg vil legge på meg mer for å få finere pupper. Og jeg vil gå ned i vekt for å få en finere kropp. 
 

Det har nå gått opp for meg at jeg har drevet med dette i flere år uten å lagt merke til noe mønster selv, før min venninne sa ifra i dag. Jeg har typ gått opp og ned -/+ 20 kg hvert eneste år, og jeg blir vist mer og mer ekstrem. 
 

Tenker noen av dere nå kommenterer om jeg burde dra til psykolog, men jeg går til en psykolog og jeg har ingen spise forstyrrelse. Kan en spiseforstyrrelse bare bli borte etter en operasjon? For min del ja. Om jeg kunne fått dekket silikon pupper, så kunne jeg ha holdt vekta mi på 50-55 kg resten av livet. 
 

Tror dere jeg kunne fått det dekket? Jeg måtte nok hatt inn en vanlig str silikon (ønsker være cup D), og jeg må nok fjerne en del hud etter å ha gått opp og ned i vekt så sinnsykt mange ganger. 

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg trenger en bryst reduksjon med silikon implantater 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du vil ikke då det dekket! Du bør heller bytte p sykelig slik at su kan få hjelp med det du åpenbart trenger hjelp til!

Anonymkode: a1f16...b2a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får det ikke dekket, og hvertfall ikke når du har psykiske problemer knyttet til det. 

Anonymkode: f2492...ed5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du vil ikke då det dekket! Du bør heller bytte p sykelig slik at su kan få hjelp med det du åpenbart trenger hjelp til!

Anonymkode: a1f16...b2a

•psykolog

Anonymkode: a1f16...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte. Er slank men puppene henger og slenger etter jeg gikk ned 15 kg.. brystvortene peker nedover og det ser ut som jeg har ammet 13 barn.. er så lei dette kroppspresset :( Føler meg ikke bra nok som jeg er og puppene mine er bare grusomme..

Anonymkode: 15276...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for problemet ditt er ikke somatisk, men psykologisk. 

Anonymkode: 82cd3...01f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, du vil ikke då det dekket! Du bør heller bytte p sykelig slik at su kan få hjelp med det du åpenbart trenger hjelp til!

Anonymkode: a1f16...b2a

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, du får det ikke dekket, og hvertfall ikke når du har psykiske problemer knyttet til det. 

Anonymkode: f2492...ed5

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, for problemet ditt er ikke somatisk, men psykologisk. 

Anonymkode: 82cd3...01f

Men om puppene mine hadde vært «normale», så hadde jeg ikke tenkt på det. Så hvordan er det da psykisk? 
 

Ja jeg blir psykisk brutt ned av dette her, men det startet ikke med at jeg er psykisk syk også gikk det utover puppene. 
 

Ingen psykolog kan fortelle meg at jeg er fin nok som er jeg også skal jeg bare tro på det og hele verden er bra igjen. 
 

Når jeg utsetter meg selv for så store psykiske forandringer for kroppen, er det ikke bedre da å bare fikse det med operasjon, også er HELE problemet mitt borte?

 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har det på samme måte. Er slank men puppene henger og slenger etter jeg gikk ned 15 kg.. brystvortene peker nedover og det ser ut som jeg har ammet 13 barn.. er så lei dette kroppspresset :( Føler meg ikke bra nok som jeg er og puppene mine er bare grusomme..

Anonymkode: 15276...18b

Føler med deg 😔❤️
ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

 

Men om puppene mine hadde vært «normale», så hadde jeg ikke tenkt på det. Så hvordan er det da psykisk? 
 

Ja jeg blir psykisk brutt ned av dette her, men det startet ikke med at jeg er psykisk syk også gikk det utover puppene. 
 

Ingen psykolog kan fortelle meg at jeg er fin nok som er jeg også skal jeg bare tro på det og hele verden er bra igjen. 
 

Når jeg utsetter meg selv for så store psykiske forandringer for kroppen, er det ikke bedre da å bare fikse det med operasjon, også er HELE problemet mitt borte?

 

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Da betaler du for operasjonen selv, så enkelt som det. 

Staten skal ikke dekke at du ønsker å se ut som du selv vil. 

Anonymkode: f2492...ed5

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da betaler du for operasjonen selv, så enkelt som det. 

Staten skal ikke dekke at du ønsker å se ut som du selv vil. 

Anonymkode: f2492...ed5

Kan ikke det, er ufør på minste sats. 
 

så jeg skal bare fortsette med denne usunne livsstilen jeg driver med da? Er deg du mener? At jeg har det fint nå?

Jeg ønsker bare normale pupper, etter flere titals vektreduksjoner på 20+ kg

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er det ingen grenser for hva folk mener staten skal sponse dem med? 

Anonymkode: 60882...c7c

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke det, er ufør på minste sats. 
 

så jeg skal bare fortsette med denne usunne livsstilen jeg driver med da? Er deg du mener? At jeg har det fint nå?

Jeg ønsker bare normale pupper, etter flere titals vektreduksjoner på 20+ kg

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Du må prate med psykologen din om dette! Du må lære deg å endre tankegangen din! Du må lære deg å få bedre selvbilde! Du må lære deg å ha tro på deg selv! Og så må du slutte med dette våset om at staten skal betale for en operasjon for noe som ikke kan endres med en operasjon!

Anonymkode: a1f16...b2a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har normale pupper. Det er helt normalt for mange av oss på 160 og 50 kilo å ha speilegg-pupper som ikke fyller ut en A-cup engang. 

 

Anonymkode: 412f6...1ae

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ikke det, er ufør på minste sats. 
 

så jeg skal bare fortsette med denne usunne livsstilen jeg driver med da? Er deg du mener? At jeg har det fint nå?

Jeg ønsker bare normale pupper, etter flere titals vektreduksjoner på 20+ kg

ts

Anonymkode: 9f0e1...efc

Du får legge en innsats i å få en sunnere livsstil da. Kanskje du da får overskudd til å ha en jobb og kan betale operasjonen selv. Jeg skulle gjerne hatt rundere rumpe, men jeg ber ikke staten sponse meg med det.

Anonymkode: a68ee...4db

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke spare pengene fra den maten som gjør at du går opp 20 kg til å betale for silikon selv?

Anonymkode: 46bb5...6d9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et så stort problem, så hadde jeg gått ned i vekt igjen. Holdt den vekten en stund, og deretter tatt en operasjon. Hvis det plager deg så enormt mye, så er en operasjon verdt pengene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeshi skrev (6 minutter siden):

Du får nok ikke dekket en kosmetisk operasjon.

Hvorfor ikke?  Andre får dekket fedmeoperasjon...

Anonymkode: 1ac70...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...