Gå til innhold

Noen som har prøvd 5:2 dietten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har utforsket litt dette med fasting, har nå fastet to dager i uken og gått raskt ned i vekt av det. Men jeg blir ganske slapp, svimmel å sliten, selv dagene hvor jeg spiser. Er dette vanlig? 
 

Og er det mulig å ha det som en livsstil? 

Anonymkode: 56360...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt å bli slapp, svimmel og sliten når man spiser for lite. 

Det er mulig å ha alle mulige sunne måltidsrutiner som "livsstil". 

Det er også mulig å gjøre slanking til en hobby. Det er forresten ganske vanlig å bli "avhengig" av opp- og nedturene.

Anonymkode: 00650...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er normalt å bli slapp, svimmel og sliten når man spiser for lite. 

Det er mulig å ha alle mulige sunne måltidsrutiner som "livsstil". 

Det er også mulig å gjøre slanking til en hobby. Det er forresten ganske vanlig å bli "avhengig" av opp- og nedturene.

Anonymkode: 00650...7dd

Hva mener du med opp og nedturene?

Anonymkode: 3a00e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med opp og nedturene?

Anonymkode: 3a00e...d08

Av både vekta og humøret/pågangsmotet.

Anonymkode: 00650...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise nok når du spiser. Jeg faster mist 36 timer en gang i uka og minst 16 timer i døgnet. Av og til opp til 5 dager. Vannfaste. Men spiser keto når jeg spiser så jeg ikke får veldig svingninger i blodsukkeret i mellom. Gjør det mye lettere å faste også. Eneste jeg merker er at jeg fryser mer på faste dagene. Kroppen blir vant til det. 

Anonymkode: 965ac...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble for krevende for meg. Sulten og slapp og sur på fastedagene. Har bedre erfaring med 16:8. Det krever mye mindre viljestyrke og er lett å opprettholde. 

Anonymkode: 59cee...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det ble for krevende for meg. Sulten og slapp og sur på fastedagene. Har bedre erfaring med 16:8. Det krever mye mindre viljestyrke og er lett å opprettholde. 

Anonymkode: 59cee...e62

ikke spise 8 timer og spise 16 timer?

Anonymkode: 3a00e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ikke spise 8 timer og spise 16 timer?

Anonymkode: 3a00e...d08

Omvendt 🙂 De fleste faster naturlig i 8 timer eller mer, det er ingen diett. 

Anonymkode: 59cee...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Omvendt 🙂 De fleste faster naturlig i 8 timer eller mer, det er ingen diett. 

Anonymkode: 59cee...e62

Var i grunn det jeg mente. Ble litt rot oppi hode mitt her😂 Men da gir det litt mer mening :) 

Anonymkode: 3a00e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det mer eller mindre i 1 år nå, og det funker veldig bra for meg. Blir ikke dårlig eller uvel de to dagene jeg spiser inntil 500 kcal, men spiser da mat som er proteinrik og holder meg så mett som mulig. Trener og lever som normalt på «fastedagene.»
 

Passer på å ikke spise så mye mer enn 2000kcal de dagene jeg ikke faster. Gikk ned 10 kg på den måten, men gikk over til 6:1 for vedlikehold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nixnick skrev (3 minutter siden):

Ja, har gjort det mer eller mindre i 1 år nå, og det funker veldig bra for meg. Blir ikke dårlig eller uvel de to dagene jeg spiser inntil 500 kcal, men spiser da mat som er proteinrik og holder meg så mett som mulig. Trener og lever som normalt på «fastedagene.»
 

Passer på å ikke spise så mye mer enn 2000kcal de dagene jeg ikke faster. Gikk ned 10 kg på den måten, men gikk over til 6:1 for vedlikehold. 

Ikke ts, men hva veide du i utgangspunktet? Og hvor lang tid brukte du på å gå ned 10 kg?:-) 

Anonymkode: b62f5...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel Mosley sagt at det er bedre med 800 'fastedagene' og en sunn middelhavsdiett de andre dagene. Jeg spiser keto men varierer likevel i kalorier, ca 800 enkelte dager og 1100-1200 andre dager, det ligner jo veldig på 5-2. Man må være super motivert og jobbe med å legge av seg dårlige vaner (for godt). Går bra, blir ikke så sulten - har ganske mye å ta av da, ca 1kg ned i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke ts, men hva veide du i utgangspunktet? Og hvor lang tid brukte du på å gå ned 10 kg?:-) 

Anonymkode: b62f5...b5f

Jeg veide 78 og gikk ned til 68. Er 170 cm høy. Brukte ca 6 mnd. Har tatt det rolig og som en livsstilsendring i stedet for diett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (På 13.1.2021 den 22.07):

Nå har vel Mosley sagt at det er bedre med 800 'fastedagene' og en sunn middelhavsdiett de andre dagene. Jeg spiser keto men varierer likevel i kalorier, ca 800 enkelte dager og 1100-1200 andre dager, det ligner jo veldig på 5-2. Man må være super motivert og jobbe med å legge av seg dårlige vaner (for godt). Går bra, blir ikke så sulten - har ganske mye å ta av da, ca 1kg ned i uka.

Spiser du 800-1200 fastedagene eller ellers?

Anonymkode: 56360...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...