Gå til innhold

Vanskeligste du har tilgitt i nåværende forhold?

Anbefalte innlegg

Jordbæra

Tilga at han over en periode var utrolig frekk og nedlatende mot meg. Noen kalte det for psykisk vold, men i så fall så har han sluttet med det samtidig som jeg ble sterkere. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke kommet meg gjennom det ennå men samboer gjennom 10 år viser seg at har hatt flere langvarige forhold (følelser og sex) bak min rygg. Han sier at han er sexavhengig og at jeg har gitt han for lite oppmerksomhet og derfor ble det slik. Han går til psykolog for problemene sine og har såvidt jeg vet holdt seg på den smale sti i etterkant. Jeg vet ennå ikke om vi skal fortsette sammen. 

Anonymkode: 0930e...43a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Når vi var i en periode som prøvere for familieøkning og hadde gjennomgått atter en MA/SA (vi gikk gjennom 9 totalt) og mannen mente jeg "måtte ta meg sammen og skjerpe meg" tre dager etter utskrivelsen fra sykehuset, med infeksjoner i kroppen fordi hans søster og familie var "ille til mote" av at jeg var syk - den satt langt inne å tilgi, og det skapte en stor skade i vårt forhold, så stor at jeg satte ned foten for noe mer prøving. I enkelte situasjoner når hans egoisme, hans families egoisme så tydelig kommer til syne kjenner jeg fortsatt på den følelsen, tre år etter - det å tilgi, øsnke å gå videre, og det å glemme er ulike ting. 

Anonymkode: df26a...19f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når vi var i en periode som prøvere for familieøkning og hadde gjennomgått atter en MA/SA (vi gikk gjennom 9 totalt) og mannen mente jeg "måtte ta meg sammen og skjerpe meg" tre dager etter utskrivelsen fra sykehuset, med infeksjoner i kroppen fordi hans søster og familie var "ille til mote" av at jeg var syk - den satt langt inne å tilgi, og det skapte en stor skade i vårt forhold, så stor at jeg satte ned foten for noe mer prøving. I enkelte situasjoner når hans egoisme, hans families egoisme så tydelig kommer til syne kjenner jeg fortsatt på den følelsen, tre år etter - det å tilgi, øsnke å gå videre, og det å glemme er ulike ting. 

Oi😳 Så lite empatisk! Skjønner at den er vanskelig å glemme. 

Anonymkode: d69cd...f77

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PM75
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har ikke kommet meg gjennom det ennå men samboer gjennom 10 år viser seg at har hatt flere langvarige forhold (følelser og sex) bak min rygg. Han sier at han er sexavhengig og at jeg har gitt han for lite oppmerksomhet og derfor ble det slik. Han går til psykolog for problemene sine og har såvidt jeg vet holdt seg på den smale sti i etterkant. Jeg vet ennå ikke om vi skal fortsette sammen. 

Han må som et minimum ta ansvar for egne handlinger & ikke skyve skylden på deg! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Huff, full forståelse. :(

Her var det stadig mas fra mannen om å prøve på barn når 2 etter åresvis med prøving og 13 aborter inkl gravid utenfor livmor. Null forståelse for at det tok på meg og kroppen min og at jeg var fornøyd med den fine jenta vi fikk tilslutt. Det ødela også sexlivet vårt og da valgte han å være utro. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
PM75 skrev (2 minutter siden):

Han må som et minimum ta ansvar for egne handlinger & ikke skyve skylden på deg! 

Han er nok en psykopat/narsissist så han vil aldri ha hjernekapasitet til å forstå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, full forståelse. :(

Her var det stadig mas fra mannen om å prøve på barn når 2 etter åresvis med prøving og 13 aborter inkl gravid utenfor livmor. Null forståelse for at det tok på meg og kroppen min og at jeg var fornøyd med den fine jenta vi fikk tilslutt. Det ødela også sexlivet vårt og da valgte han å være utro. 

Uff, du fortjener mye bedre 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

At han ikke kom bort når jeg trodde han skulle. 

Anonymkode: 0a8cc...b70

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, du fortjener mye bedre 

Ja det ble til at jeg tok p-piller i smug for å slippe å bli gravid (for det gikk jo galt hver gang). Jeg vet det er IKKE bra men jeg var utslitt og da slapp jeg mer mas... lot han bare humpe i vei.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svartfugl
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er sikkert en «spesiell» historie ja. Det er kjempekomplisert, og mye mer som hører til. Jeg var ikke forberedt på å måtte forsvare meg så voldsomt for alle andre da jeg svarte ts, jeg visste ikke at det var sånn det fungerte. 

Er ganske ny på kvinneguiden. Skal ikke dele noe slikt igjen. 

Blir veldig takknemlig om dere stopper nå. 
(Jeg har ikke bestemt sagt at verken var overgrep eller ikke var det. Alt jeg har gjort er å prøve å støtte ham) 

👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SaraLynn
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fy søren :(  Det er drøyt 👎 

Du er sterk som tilgir noe slikt, håper han har skjerpet seg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 9.40):

Fy fader. Og han er du fortsatt sammen med hvor lang tid etter? Eller er det slutt?

Anonymkode: 5d99c...bc1

Vi er samboere. Dette skjedde da vi datet for tre år siden.

Anonymkode: cdd33...500

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du fortsatt sammen med han?? 

Anonymkode: 869f5...132

Ja, vi er enda sammen. Dette er nå noen år siden. Vi har i dag barn og hus. Vi har et godt forhold i bunn og grunn. Men hvis vi har en dårlig periode kommer min usikkerhet fra denne tiden tydelig frem. Da sliter jeg med mindreverdighetskompleks. Han prøver da å bli mer støttende og forteller hvor lei seg han er for hva han lot meg gå igjennom på den tiden. Og lar meg gå igjennom telefonen hans om jeg føler et behov for det. Hittil har jeg ikke benyttet meg av det tilbudet, men det er en slags trygghet i at han er villig til å la meg gjøre det. Vi har også gått i terapi og jobbet. Dette ødela tilliten min enormt. Men når jeg klarer å se forbi det så har vi et fint liv sammen. Han er en fantastisk pappa også. 
Jeg har ikke slik mistillit at han ikke får møte venner eller ha jentevenner. For han på eget initiativ pleier å sende noen meldinger om hvem han er med osv. 

det var visst bare denne ene dama han var svak for.. det er heldigvis forbi.. uansett hvor vondt det er å tenke på hva som har skjedd. 

Anonymkode: 7af9b...544

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...