Gå til innhold

Vanskeligste du har tilgitt i nåværende forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og kjæresten min har vært i lag i snart 4 år og har nylig opplevd noe kjipt i forholdet. Noe av det jeg henger meg opp i er at historien våres har fått et dårlig kapittel. Jeg skjønner at dersom man skal ha et langvarig forhold så kommer det til å være dårlige perioder og hendelser, men merker at jeg sliter litt med tanken om at vi nå har fått "ripe i lakken". Han er veldig lei seg for det han gjorde og tar på seg full skyld. Vi ønsker begge å være i lag og ser for oss en fremtid i lag. 

Det jeg ønsker å vite er; hva er det vanskeligste du har måttet tilgitt i ditt nåværende forhold? Og hvordan kom du over det? 

Anonymkode: 01d80...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utroskap fra hans side. Det skjedde i vår, og det var da han var på en fest og hadde black-out. Han fortalte det selv dagen etter, gråtende og fortvilet. 
(det var traumatisk for ham av flere grunner. Hun hadde tvunget seg på ham)
Jeg kjenner meg igjen i det med ripe i lakken i forholdet. Jeg tenkte slik også. 

Men føler nå, klisjè som det høres ut, at vi har blitt sterkere. 
 

Det har alt å si hva som skjedde, hvordan det skjedde og aller mest, hvor lei seg han er for det tenker jeg .

 

Jeg hadde ikke kunnet tilgi langvarig utroskap bak min rygg der det var jeg som fant det ut ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har hatt seksuell kontakt med andre damer på nettet, noe han visste jeg ser på som utroskap. Det som fikk meg til å tilgi ham var at han er en fantastisk mann ellers, at han gjorde det for spenningens skyld, og det at jeg tror på ham når han sier at han aldri ville møtt noen av disse personene i virkeligheten. Men det ga definitivt en ripe i lakken, og jeg føler ikke den samme endeløse tilliten til ham som jeg gjorde før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utroskap fra hans side. Det skjedde i vår, og det var da han var på en fest og hadde black-out. Han fortalte det selv dagen etter, gråtende og fortvilet. 
(det var traumatisk for ham av flere grunner. Hun hadde tvunget seg på ham)
Jeg kjenner meg igjen i det med ripe i lakken i forholdet. Jeg tenkte slik også. 

Men føler nå, klisjè som det høres ut, at vi har blitt sterkere. 
 

Det har alt å si hva som skjedde, hvordan det skjedde og aller mest, hvor lei seg han er for det tenker jeg .

 

Jeg hadde ikke kunnet tilgi langvarig utroskap bak min rygg der det var jeg som fant det ut ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Takk for svar! Ganske lik vår historie hører jeg. Han klinet med en annen på fest og hadde black-out. Kan jeg få spør hva type utroskap kjæresten din gjor? 

Anonymkode: 01d80...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han dumpet meg fordi han var usikker. Han tok kontakt kort tid etter og ønsket å forklare og ba om unnskyldning fordi han såret meg.

Vi har vært sammen i over ett år etter dette men såret har ikke helt grodd enda og tilliten er ikke der den burde være😔

Anonymkode: ae032...1a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At han dumpet meg fordi han var usikker. Han tok kontakt kort tid etter og ønsket å forklare og ba om unnskyldning fordi han såret meg.

Vi har vært sammen i over ett år etter dette men såret har ikke helt grodd enda og tilliten er ikke der den burde være😔

Anonymkode: ae032...1a4

Jeg dumpet mannen min, men pga noe han gjorde.. For et år siden fant jeg ut at han inni mellom tenker på det. 

Anonymkode: aad2b...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han sa til meg at kroppen min ikke var bra nok for ham.

Anonymkode: cdd33...500

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksuell avvisning i flere år. Det tærte noe enormt på min selvtillit. Det som kom frem er at han er aseksuell og sleit seg gjennom sexlivet pga han hadde ønske om barn. Etter vi hadde fått 3 stykk på rappen var han liksom ferdig.

Han skjønner og aksepterer at jeg har seksuelle behov, vi ble enige om at jeg dekker det utenfor ekteskapet. Jeg anser det ikke som utroskap. Jeg er diskrè da, han hadde ikke likt at alle får vite om det. Største utfordring er å ikke utvikle for mye følelser eller bli forelsket i de jeg har sex med. Jeg har det jo veldig bra med mannen ellers.

Anonymkode: 8e9c0...200

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seksuell avvisning i flere år. Det tærte noe enormt på min selvtillit. Det som kom frem er at han er aseksuell og sleit seg gjennom sexlivet pga han hadde ønske om barn. Etter vi hadde fått 3 stykk på rappen var han liksom ferdig.

Han skjønner og aksepterer at jeg har seksuelle behov, vi ble enige om at jeg dekker det utenfor ekteskapet. Jeg anser det ikke som utroskap. Jeg er diskrè da, han hadde ikke likt at alle får vite om det. Største utfordring er å ikke utvikle for mye følelser eller bli forelsket i de jeg har sex med. Jeg har det jo veldig bra med mannen ellers.

Anonymkode: 8e9c0...200

Ååh kjenner meg igjen :(

Anonymkode: 0dde1...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jeg ble dumpet «ut av det blå». Det var slutt i noen måneder før han angret og kom tilbake. Var veldig i tvil om jeg skulle ta han tilbake eller ikke.

Vi har hatt gode og dårlige perioder etter dette. Når det går dårlig med oss tenker jeg oftere på bruddet og har såre følelser knyttet til det.

Anonymkode: 52a50...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har ikke egentlig tilgitt, men har vært et par episoder med vold. Har valgt å bli i forholdet men ja det er absolutt en gigantisk ripe og det har aldri blitt 100% det samme som det var før dette selv om vi har det bra til daglig. 

Anonymkode: a0b23...4d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utroskap fra hans side. Det skjedde i vår, og det var da han var på en fest og hadde black-out. Han fortalte det selv dagen etter, gråtende og fortvilet. 
(det var traumatisk for ham av flere grunner. Hun hadde tvunget seg på ham)
Jeg kjenner meg igjen i det med ripe i lakken i forholdet. Jeg tenkte slik også. 

Men føler nå, klisjè som det høres ut, at vi har blitt sterkere. 
 

Det har alt å si hva som skjedde, hvordan det skjedde og aller mest, hvor lei seg han er for det tenker jeg .

 

Jeg hadde ikke kunnet tilgi langvarig utroskap bak min rygg der det var jeg som fant det ut ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Herregud. Først sier du utroskap, så sier du at hun tvang seg på ham? Synes det er drøyt at du klandrer ham for å være offer for et overgrep. Det er jo du som gjør noe utilgivelig her.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Utroskap fra hans side. Det skjedde i vår, og det var da han var på en fest og hadde black-out. Han fortalte det selv dagen etter, gråtende og fortvilet. 
(det var traumatisk for ham av flere grunner. Hun hadde tvunget seg på ham)
Jeg kjenner meg igjen i det med ripe i lakken i forholdet. Jeg tenkte slik også. 

Men føler nå, klisjè som det høres ut, at vi har blitt sterkere. 
 

Det har alt å si hva som skjedde, hvordan det skjedde og aller mest, hvor lei seg han er for det tenker jeg .

 

Jeg hadde ikke kunnet tilgi langvarig utroskap bak min rygg der det var jeg som fant det ut ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Da var det vel ikke utroskap. Er du utro dersom du blir voldtatt ?

Anonymkode: 2b5c7...20f

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (6 timer siden):

Herregud. Først sier du utroskap, så sier du at hun tvang seg på ham? Synes det er drøyt at du klandrer ham for å være offer for et overgrep. Det er jo du som gjør noe utilgivelig her.

Synes du ikke at du har litt vél lite informasjon til å si noe så bastant? Det er mye mer komplisert enn som så. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da var det vel ikke utroskap. Er du utro dersom du blir voldtatt ?

Anonymkode: 2b5c7...20f

Det er mer komplisert enn som så. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar! Ganske lik vår historie hører jeg. Han klinet med en annen på fest og hadde black-out. Kan jeg få spør hva type utroskap kjæresten din gjor? 

Anonymkode: 01d80...886

De hadde sex. 

Han har fått vite av kompiser (han husker ikke selv) at de var på hverandre hele kvelden, kyssa og flørta. Masserte hverandre etc. Og drev hele tiden og dro ut sammen for å røyke. 

Så hadde hun dratt han med seg på et rom, og der husker han bare noen bruddstykker av at hun rev av ham klærne og var på ham. 

Han selv husker det som at han ikke ville (de bruddstykkene han husker, men han erkjenner også at siden kompisene sier at han var med på det de så, så kan han ikke vite helt når det gjelder det han ikke husker).

Han snakket med henne dagen etter, og hun sa de var to om det. 

Så ja. Komplisert situasjon. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (6 timer siden):

Herregud. Først sier du utroskap, så sier du at hun tvang seg på ham? Synes det er drøyt at du klandrer ham for å være offer for et overgrep. Det er jo du som gjør noe utilgivelig her.

Her vet jo du ekstremt lite om situasjonen til å si noe slikt om det som blir skrevet. 

Det høres mer ut som du er en av disse ekle folkene på kg som får noe ut av å være ekkel mot de som skriver for en hver pris. 

Prøv å tenk hvor sårt dette kan være for den som skriver. 

Eller, er det nettopp det som driver deg kanskje. 

Det står ikke skrevet noe sted at han ble klandret heller. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for svar! Ganske lik vår historie hører jeg. Han klinet med en annen på fest og hadde black-out. Kan jeg få spør hva type utroskap kjæresten din gjor? 

Anonymkode: 01d80...886

Var han veldig lei seg for det etterpå? Dette har mye å si tenker jeg. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er mer komplisert enn som så. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Det er jo mange gråsoner mellom det å bli voldtatt og det å ha sex hvor man kanskje bare ikke klarer å si nei fordi personen er så voldsom og pushy. 

Her var det jo ingen som sa noe om voldtekt, og lite informasjon om andre omstendigheter. 

Hvis kjæresten din hadde sex med noen andre, hadde du automatisk tenkt at dette ikke var utroskap fordi dama han gjorde det med presset seg på ham? (Selv om han var henne fysisk overlegen og kunne skubbet henne vekk) 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...