Gå til innhold

Hendene til datteren min svir

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Kommer nok til å dra til legen om tiltakene ikke hjelper. Jeg har ei jente på snart fire, hun pleier å få tørr hud om vinteren, klør av ull, så vi bruker bomull..

og nå har hun fått noe rødaktig eksem på hendene (ikke inni) . Hun sier det gjør vondt når jeg kommer borti, så regner med det svir. 

Hun har også fått rødaktig tørre flekker på overarmene. 

Hun klør ikke. 

Oljebad, aderma exomega på kvelden og canoderm når huden føles fuktig så det ikke svir så mye. 

Noen som veit hva det kan være?? 

Anonymkode: e4f8c...c85

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kulden har vel tatt huden henne. Hun fryser kanskje en del på hendene selv med votter/hansker på? 

Sliter med det samme når det blir kaldt og tørt i luften her. Smører godt på kveldene, aldri på morgen. 

Anonymkode: 8ffd2...9b1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kulden har vel tatt huden henne. Hun fryser kanskje en del på hendene selv med votter/hansker på? 

Sliter med det samme når det blir kaldt og tørt i luften her. Smører godt på kveldene, aldri på morgen. 

Anonymkode: 8ffd2...9b1

Kanskje.. Synes barnehagen er dårlige til å kle henne ordentlig, selvom det ligger ordentlige klær der. Hun bruker didriksons votter.. Kanskje de ikke er bra nok? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Høres ut som eksem. Har det selv hver eneste vinter, gjør drit vondt og nå under koronaen blir det ikke akkurat bedre med all håndvasken. Kjøp eksemhansker på apoteket til å ha under votter/hansker, kan være lurt å smøre tykt med en god og fet krem og eksemhansker over dette og sove med det over natta. A-derma Epitheliale A.H Duo er fin å smøre med ett par ganger daglig. Hjelper ikke dette så kan hydrokortison være tingen, men ville uansett forhørt meg med lege 😊

Anonymkode: e168c...737

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Prøv fotkrem. Jeg bruker det selv og på ungene ved tørr og sprukken hud på hendene. Fikk på apoteket anbefalt fotkrem og det fungerer👍🏻

Anonymkode: a642c...af2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
atropos

Sønnen min har også slike flekker på hendene og han har atopisk eksem. Vi smører med kortison når det står på som verst, og ellers canoderm eller weleda skin food. (Jeg bruker skin food til mine tørre og sprukne hender, så smører barna med den en gang i blant.) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jenten min får også kuldeeksem , ser skikkelig vondt ut med sprekker i huden. Her brukes det kuldekrem,  spør på apoteket.

Anonymkode: 26116...0c8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jenten min får også kuldeeksem , ser skikkelig vondt ut med sprekker i huden. Her brukes det kuldekrem,  spør på apoteket.

Viktig at det ikke er vann i kremen du bruker, men igjen spør på apoteket så får du nokk den rette kremen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Miniderm har 20 % glyserol. Anbefaler den. Bruk Canoderm når huden har blitt helt fin igjen

Anonymkode: bdb10...921

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Prøv fotkrem. Jeg bruker det selv og på ungene ved tørr og sprukken hud på hendene. Fikk på apoteket anbefalt fotkrem og det fungerer👍🏻

Anonymkode: a642c...af2

Det må svi helt forferdelig?

Anonymkode: 3b6c7...52e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Blå apobase på kvelden kan hjelpe, høres ut som kuldeeksem.

Anonymkode: 7fa52...451

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tusen takk for tips alle sammen ❤️ jeg har weleda baby cream, så tok på den nå i kveld, kanskje det blir bedre i morgen 😊 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
atropos skrev (1 time siden):

Sønnen min har også slike flekker på hendene og han har atopisk eksem. Vi smører med kortison når det står på som verst, og ellers canoderm eller weleda skin food. (Jeg bruker skin food til mine tørre og sprukne hender, så smører barna med den en gang i blant.) 

Skin food er fantastisk 😊 nå ble det weleda sin baby krem, så får prøve den i kveld, kanskje gå til innkjøp av skin good igjen. Hun har ikke atopisk eksem tror jeg, men kanskje tendenser til det nå på vinteren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...