Gå til innhold

Dere som er single i slutten av 30-åra og eldre, føler dere at det ikke er muligheter for et forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå må dere slutte å være så pessimistiske! Jeg kjenner mange damer i 30,40- og 50 årene som har fått seg bra menn, både de med og uten barn (jeg jobber på en stor sykehusavdeling med svært mange ansatte, så har mange kvinnelige kolleger og venninner). Det tar kanskje lenger tid å finne noen når man blir litt eldre, men det er absolutt ikke umulig. En venninne på 43 uten barn fikk nylig kjæreste. 
Det er bare tull at de som ikke har vært så heldige å treffe den rette i ung alder ikke har mulighet senere i livet. 

Anonymkode: f6f72...acd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 22.59):

Jeg er mann, så håper at det er greit at jeg også svarer. 

Har dessverre nylig blitt ufør pga redusert fysisk kapasitet, men ellers så tror jeg faktisk at jeg aldri har sett bedre ut enn det jeg gjør nå midt i 30-åra. Har fokusert veldig på kropp og helse siste årene for å kjempe meg tilbake i jobb. Sitter godt i det økonomisk, har utdannelse og har det bra selv om jeg er ufør. Har vært i to lengre forhold, og har aldri hatt problemer rundt dating. Ønsker ikke barn selv, men greit om kvinnen har fra før av (med mindre barna er veldig små/under 4 år).

Men slik situasjonen har blitt så har jeg ingenting å stille opp med ettersom jeg har den yrkesstatusen jeg har. Har ikke nubbsjanse i det hele tatt. Det er ingen som ser forbi uføreknaggen siden jeg er mann når jeg presenterer meg, selv ikke uføre kvinner jeg kommer i kontakt med. Så håpet for god og solid kjærlighet igjen har forsvunnet hen. 

Når det er sagt så gir jeg ikke opp. Jeg skal både tilbake i jobb, og jeg skal gjøre mitt for å finne kjærligheten. Vi alle er jo unge enda, og har knapt levd halve livet. Jeg skal gi opp den dagen jeg blir pensjonist, men før den tid har jeg alle luker og dører åpne. Og det anbefaler jeg alle å ha. Ikke havn bak en følelse om at all håp er ute. Det finnes håp i bøtter og spann, hvis man er tålmodige. Alle får sine sjanser i løpet av et langt liv, og da gjelder det å se dem. Imellomtiden så får man gjøre det beste utav det. Singellivet er jo ikke akkurat forferdelig, selv om det er ensomt. 

Dessuten så er det tull at ikke "middelaldrende" kvinner ser bra ut. Dem har aldri sett bedre ut enn nå. Du vet, 40 er det nye 30. Jeg for min del ser ekstremt mange kvinner på samme alder som meg som holder seg godt både fysisk og psykisk, selv om livet enkelte plasser har satt sine spor. Dere må ikke tro at det eneste dere kan "brukes" til er sex. Det er langt ifra sannheten. Verden av full av menn som vil oppleve kjærligheten med akkurat deg. Slik du er. Det er bare om å gjøre å finne dem. :) 

Anonymkode: 3d29e...e69

♥️

Anonymkode: a6725...62d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Nei, man kan saktens få kjæreste i slutt 30 årene. Blir bare litt mer utfordrende å finne møtearenaer

Anonymkode: 1ffad...1be

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg forstår ikke helt dette. Er det veldig unge mennesker som skriver her? Livet tar jo ikke slutt på datingfronten, forhold og alt dette når man bikker 30-tallet? Glemmer dere at det alltid er en gruppe mennesker i samme aldersgruppe?

Anonymkode: 73e7f...764

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må dere slutte å være så pessimistiske! Jeg kjenner mange damer i 30,40- og 50 årene som har fått seg bra menn, både de med og uten barn (jeg jobber på en stor sykehusavdeling med svært mange ansatte, så har mange kvinnelige kolleger og venninner). Det tar kanskje lenger tid å finne noen når man blir litt eldre, men det er absolutt ikke umulig. En venninne på 43 uten barn fikk nylig kjæreste. 
Det er bare tull at de som ikke har vært så heldige å treffe den rette i ung alder ikke har mulighet senere i livet. 

Anonymkode: f6f72...acd

Presis.
50% av ekteskapene blir brutt, så det er hele tiden en turnover av tilgjengelige menn. Menn frisettes og skal finne nye damer hele tiden

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er i midten av 40 årene, med tre barn som jeg har 95% av tiden - minste er i barnehagealder.
Jeg tror ikke det er sjans for meg å få meg en kjæreste til et langvarig forhold. Det er mest pga av barna, jeg har liten tid til overs, stiller nok ennå høyere krav til en partner enn tidligere pga barna og ikke minst hvem vil gå inn i et forhold hvor det er 3 barn tilstede hele tiden som ikke er dine egne.

Anonymkode: a2d1d...3a3

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår ikke helt dette. Er det veldig unge mennesker som skriver her? Livet tar jo ikke slutt på datingfronten, forhold og alt dette når man bikker 30-tallet? Glemmer dere at det alltid er en gruppe mennesker i samme aldersgruppe?

Det ER mange unge her, sånn rundt 23-24. 

Når man bikker 30, er det fortsatt ok, men når man er 37-38, er det ekstremt vanskelig. 

Anonymkode: 75bdc...b32

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Presis.
50% av ekteskapene blir brutt, så det er hele tiden en turnover av tilgjengelige menn. Menn frisettes og skal finne nye damer hele tiden

Nye damer som de skal syte til om "hun eksen the bitch"? Så gøy! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det ER mange unge her, sånn rundt 23-24. 

Når man bikker 30, er det fortsatt ok, men når man er 37-38, er det ekstremt vanskelig. 

Selvfølgelig er det ikke ekstremt vanskelig når man er 38 år og eldre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Safiye

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

-Safiye, mod

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 7.09):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

Jeg er 36 i jordår, men føler meg i 20-årene. Er singel nå etter brudd, og er mange menn som er intr. Så 30 årene er ikke slutten, ikke 40 årene heller. Faktisk, så lenge du lever har du muligheten til forhold. 

Anonymkode: f1bde...a6a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...