Gå til innhold

Svigermor gir kun oppmersomhet og gaver til sitt barnebarn, ikke til sønnens bonusbarn (mine to barn).


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere kan også prøve å gi gave til henne fra barna, legge litt vennlig press🙂

Anonymkode: fd89b...a25

Det gjør vi hvert år:)

Anonymkode: b5d1a...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, men man velger vel selv hvem man ønsker å gi til? Her høres det jo ut som om det ikke er all verdens relasjon mellom bestemor og bonusbarna? 

Anonymkode: ddb50...693

Vi gjør alt i vår makt for at de skal ha en relasjon.

Anonymkode: b5d1a...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):


Dukker hun opp i selskap for de når hun er invitert da? Uten gave?!

Anonymkode: fd89b...a25

Hun dukker ikke opp.

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun dukker ikke opp.

Anonymkode: b5d1a...e23

Hun kommer i min. 

Anonymkode: b5d1a...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (2 minutter siden):

Mye mer urealistisk at en voksen person tilber ET barn i en søskenflokk på 3 og ignorerer de 2 andre. Men, som jeg skrev så må man være en raus og stor person for å kunne inkludere ikke biologiske barn inn i familien og under sine vinger. De som har kjent litt på dine, mine, våre, dårlige relasjoner til biologisk familie, ikke kontakt med far eller mor sin biologiske familie etc.. har ofte et bredere syn på hva familie er og har enklere for å anse mennesker som familie selv om de ikke deler DNA. De menneskene jeg møter som sverger til det biologiske prinsipp om tilhørighet og bla, bla, bla.. er som oftest de personene som er svært firkantet og ikke ser forbi sin egen nesetipp. 

Det handler ikke om et firkantet prinsipp, men om hva som faktisk føles naturlig. Det oppleves gjerne ikke så nærliggende å fungere nærmest som en vanlig bestemor for bonus-barn som tross alt har egne biologiske besteforeldre og ikke mangler oppfølging og slekt i livet sitt, og hvor formell adopsjon heller ikke er aktuelt. Dette går ofte begge veier - ikke alle barn ønsker å bli pådyttet en drøss bonus-relasjoner de ikke har emosjonell plass til eller behov for. En hyggelig tone ved besøk holder ofte i massevis. Bonus-bestemor vil for de fleste ikke bli like kjent og kjær som mormor og farmor, sånn er livet- uten at det ligger noen dramatikk bak det.

Dette blir litt på siden av TS' situasjon, men ja. 

Anonymkode: f6bfe...399

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi gjør alt i vår makt for at de skal ha en relasjon.

Anonymkode: b5d1a...e23

Jeg forstår det. Men det kan være at dere faktisk også må akseptere at de ikke har en relasjon. Det er ikke noe som kan tvinges fram eller «kreves». 

Anonymkode: ddb50...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår det. Men det kan være at dere faktisk også må akseptere at de ikke har en relasjon. Det er ikke noe som kan tvinges fram eller «kreves». 

Anonymkode: ddb50...693

Enig i det. Vi får bare kanskje slutte. Jeg drar ikke dit med kun et barn. Så da får jeg bare droppe å dra dit, så får mannen heller vedlikeholde relasjonen med mini. Jeg kan ikke velge mellom barna mine. Så huff ja, dette er vanskelig.

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gir faktisk julegave til hunden vår! Det glemte jeg HELT å si!

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i det. Vi får bare kanskje slutte. Jeg drar ikke dit med kun et barn. Så da får jeg bare droppe å dra dit, så får mannen heller vedlikeholde relasjonen med mini. Jeg kan ikke velge mellom barna mine. Så huff ja, dette er vanskelig.

Anonymkode: b5d1a...e23

Jeg tror du bare gjør det verre med denne holdningen, selv om intensjonen er god. Dette handler ikke om å velge mellom barna dine, men om å gjøre dem robuste nok til å takle forskjeller og at de har forskjellige relasjoner til forskjellige mennesker. De blir ikke skadelidende av å ikke ha et nært forhold til svigermoren din, om du ikke gjør det til et problem. 
 

 

Anonymkode: ddb50...693

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun dukker ikke opp.

Anonymkode: b5d1a...e23

 

Just now, AnonymBruker said:

Hun gir faktisk julegave til hunden vår! Det glemte jeg HELT å si!

Anonymkode: b5d1a...e23

Vet du hva dette er overhodet ikke akseptabelt. Her må mannen, eller du, sette ned foten og det kraftig. Hunden får gave, men ikke barna i huset. 😳 Det er virkelig noe riv ruskende galt med hennes prioriteringer.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at hun har samvittighet til å holde barna dine utenfor slik hun gjør. Hun må jo være iskald for å klare det. Nei dere må snakke med hun at enten får hun behandle alle likt eller så får hun ikke ha mer med barnebarnet sitt å gjøre lenger. stå hardt mot hardt. eneste som vil hjelpe.

Anonymkode: 2226a...865

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du bare gjør det verre med denne holdningen, selv om intensjonen er god. Dette handler ikke om å velge mellom barna dine, men om å gjøre dem robuste nok til å takle forskjeller og at de har forskjellige relasjoner til forskjellige mennesker. De blir ikke skadelidende av å ikke ha et nært forhold til svigermoren din, om du ikke gjør det til et problem. 
 

 

Anonymkode: ddb50...693

Neida, helt enig i det - men jeg kan ikke reise dit med bare et barn. Hun er selvfølgelig velkommen hos oss uansett. Om hun velger bort mine barn, vil jeg ikke presse dem på henne heller, ved å ta de med dit - om det gir mening.

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (2 minutter siden):

 

Vet du hva dette er overhodet ikke akseptabelt. Her må mannen, eller du, sette ned foten og det kraftig. Hunden får gave, men ikke barna i huset. 😳 Det er virkelig noe riv ruskende galt med hennes prioriteringer.

 

Ja det er helt pyton🙈 hunden fikk hjemmestrikket Marius genser og hundegodteri.

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at man får seg til å være så ubetenksom som voksen er helt utrolig. Men det er jo tydelig at hun ikke er interessert i en relasjon med dine barn iom at hun ikke kommer i bursdagen deres heller.

Jeg hadde sagt at mannen må ta en prat med henne, enten gir hun gave til alle eller så vil dere ikke at hun skal kjøpe til noen av dere. Hun kan ikke tvinges til en relasjon, men dere må ta vare på alle barna. Ville også understreket at barna er søsknene til hennes barnebarn...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden):

Det at man får seg til å være så ubetenksom som voksen er helt utrolig. Men det er jo tydelig at hun ikke er interessert i en relasjon med dine barn iom at hun ikke kommer i bursdagen deres heller.

Jeg hadde sagt at mannen må ta en prat med henne, enten gir hun gave til alle eller så vil dere ikke at hun skal kjøpe til noen av dere. Hun kan ikke tvinges til en relasjon, men dere må ta vare på alle barna. Ville også understreket at barna er søsknene til hennes barnebarn...

Takk for forståelse, dette er veldig vanskelig. Jeg ønsker jo egentlig bare at alle er grei mot hverandre og har en god relasjon. Jeg er veldig familiekjær og ønsker alle velkommen. Blod eller ei.

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke at hun har samvittighet til å holde barna dine utenfor slik hun gjør. Hun må jo være iskald for å klare det. Nei dere må snakke med hun at enten får hun behandle alle likt eller så får hun ikke ha mer med barnebarnet sitt å gjøre lenger. stå hardt mot hardt. eneste som vil hjelpe.

Anonymkode: 2226a...865

Så løsningen er å risikere det tredje barnets forhold til sin bestemor? Det høres også iskaldt ut. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, helt enig i det - men jeg kan ikke reise dit med bare et barn. Hun er selvfølgelig velkommen hos oss uansett. Om hun velger bort mine barn, vil jeg ikke presse dem på henne heller, ved å ta de med dit - om det gir mening.

Anonymkode: b5d1a...e23

Jeg synes fortsatt du lager problemet større enn det trenger å være. Jeg er også vokst opp med bonusfamilie. Mitt forhold til min steforelders foreldre var ikke nært, men det var helt ok. De var Per og Pål sine besteforeldre, mens jeg og mitt «helsøsken» hadde våre besteforeldre. Ola og Kari var hyggelige folk, men ikke mine besteforeldre. Det var normalen, og verken som barn eller voksen ser jeg på det som problematisk.
 

Jeg personlig tror ikke at din jobb som mor først og fremst er å beskytte dem mot ulikhet, men heller om å gjøre dem robuste nok til å håndtere det. Selvfølgelig skal man forvente at svigermor er normalt høflig og grei, slik man forventer av alle voksne. Men utover det tror jeg det er misforstått hjelp å kutte ut eller ned på kontakt, eller fortsette å jobbe mot en relasjon som ikke er der. 

Anonymkode: ddb50...693

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så løsningen er å risikere det tredje barnets forhold til sin bestemor? Det høres også iskaldt ut. 

Jeg synes fortsatt du lager problemet større enn det trenger å være. Jeg er også vokst opp med bonusfamilie. Mitt forhold til min steforelders foreldre var ikke nært, men det var helt ok. De var Per og Pål sine besteforeldre, mens jeg og mitt «helsøsken» hadde våre besteforeldre. Ola og Kari var hyggelige folk, men ikke mine besteforeldre. Det var normalen, og verken som barn eller voksen ser jeg på det som problematisk.
 

Jeg personlig tror ikke at din jobb som mor først og fremst er å beskytte dem mot ulikhet, men heller om å gjøre dem robuste nok til å håndtere det. Selvfølgelig skal man forvente at svigermor er normalt høflig og grei, slik man forventer av alle voksne. Men utover det tror jeg det er misforstått hjelp å kutte ut eller ned på kontakt, eller fortsette å jobbe mot en relasjon som ikke er der. 

Anonymkode: ddb50...693

Jeg er enig i mye av dette. Derfor jeg ikke skal presse på henne barna mer tror jeg. Da får vi heller bli hjemme, også får mannen min og mini reise dit når de ønsker det. Hun er alltid velkommen hos oss uansett :) 

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i mye av dette. Derfor jeg ikke skal presse på henne barna mer tror jeg. Da får vi heller bli hjemme, også får mannen min og mini reise dit når de ønsker det. Hun er alltid velkommen hos oss uansett :) 

Anonymkode: b5d1a...e23

Og du tror ikke på sikt det vil bli merkelig for alle parter, spesielt det minste barnet, at mor og søsken aldri er med til bestemor? Og at det også sender et signal til de to andre barna om at her er det et problem?

Anonymkode: ddb50...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og du tror ikke på sikt det vil bli merkelig for alle parter, spesielt det minste barnet, at mor og søsken aldri er med til bestemor? Og at det også sender et signal til de to andre barna om at her er det et problem?

Anonymkode: ddb50...693

Det gjør det helt sikkert, men det blir feil uansett hva man gjør her. Drar jeg dit med barn hun ikke ønsker å ha noen relasjon til, er det feil overfor henne i følge mange her. At man ikke bør presse deg på. Drar jeg ikke dit er det feil også. Inviterer hun oss alle er det en annen ting. Jeg orker ikke ta på meg skyld her foreløpig, da jeg har gjort intet annet enn å bare være inkluderende hele veien. Prøver bare å finne en løsning som kan fungere for alle. Velger å ta hensyn til barna mine før henne OM det er det jeg må ja.

Anonymkode: b5d1a...e23

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det gjør det helt sikkert, men det blir feil uansett hva man gjør her. Drar jeg dit med barn hun ikke ønsker å ha noen relasjon til, er det feil overfor henne i følge mange her. At man ikke bør presse deg på. Drar jeg ikke dit er det feil også. Inviterer hun oss alle er det en annen ting. Jeg orker ikke ta på meg skyld her foreløpig, da jeg har gjort intet annet enn å bare være inkluderende hele veien. Prøver bare å finne en løsning som kan fungere for alle. Velger å ta hensyn til barna mine før henne OM det er det jeg må ja.

Anonymkode: b5d1a...e23

Jeg forstår fortsatt hvor det kommer fra, men mener fortsatt at du gjør det vanskeligere enn det trenger å være. Er hun ufin mot barna? Eller har hun gitt uttrykk for at hun ikke ønsker at de skal være med? Hvis ikke, så hadde jeg forsøkt å nullstille meg og tatt med alle barna når det føles naturlig. Det at hun ikke nødvendigvis ønsker eller opplever en nær bestemorrelasjon betyr jo ikke at man ikke kan omgås og ha en normalt hyggelig tone? 

Anonymkode: ddb50...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...