Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 12. august 2005 #1 Del Skrevet 12. august 2005 Eksen min anmeldte meg til barnevernet fordi jeg er "gal".Vi er skilt på grunn av psykisk og fysisk mishandling. Gullet er nesten to år,vi ble separert før hun ble født.Ingen av ankepunktene til barnevernet hadde noe som helst med barnet å gjøre,ingenting hadde heller hent etter hun var født.Det handlet bla annet om en kartong gammel melk i kjøleskapet. Å bli meldt dit var et mareritt! Men heldigvis trodde de på meg,og henla saken. Det var godt å høre de si at jeg har god omsorgsevne,at vi har et fint samspill jeg og jenta mi. Men jeg er ikke bitter på banevernet,de var bare hyggelige hele tiden.Det er eksen jeg er sint på,som kan finne på noe sånt. Så min erfaring er at en kan bli meldt dit, selv om en er ei vanlig god mor. Heldigvis hadde jeg full støtte fra familie og venner mens det stod på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobo Skrevet 12. august 2005 #2 Del Skrevet 12. august 2005 Det må være noe av det verste... Men godt du har et bra inntrykk av barnevernet. Kommer alltid frem så mye negativt. De har jo plikt til å iverksette en undersøkelse, dersom de får en alvorlig bekymringsmelding. Men makan til gæærn far. Rart hvordan brudd kan få frem det verste i folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. august 2005 #3 Del Skrevet 12. august 2005 Så fint for deg - og så bra at barnevernet gjorde jobben sin - sjekket ut en melding - og konkluderte med at alt var bra. Det er forferdelig at exer misbruker barnevernet for å hevne seg - men da er det hvertfall bra å vite at BV ikke tar alt for god fisk. Forstår godt at det ikke er noen "hyggelig" opplevelse å bli meldt til BV - spesielt ikke når det opplagt er som hevn - men godt for deg at du har støtte av dine og at saken løste seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 12. august 2005 #4 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Jeg har blitt meldt til barnevernet mange ganger av eksen min. De har aldri funnet noe å utsette på med meg eller min omsorgsevne. Ta det med ro, alle kan ha gale eksmenn. Endret 12. august 2005 av Pet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #5 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg ble også meldt av min "gale" eks, og der trodde bv på han. De omtalte hans uttalelser som om de skulle komme fra en fagperson, og de rådet meg til og med til å gjøre som han sa, selv om det ikke hadde noen barnevernfaglig begrunnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 13. august 2005 #6 Del Skrevet 13. august 2005 Synes det er godt å høre om slike tilfeller også. Takk for at du delte det med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opera Skrevet 13. august 2005 #7 Del Skrevet 13. august 2005 Trodde jeg nesten var alene om å ha opplevd dette, men jeg ser det er fler av oss. Eksen min fikk med seg bestisen sin samt byens største slarvekjerring og meldte meg til barnevernet. Disse tok seg selv inn i huset en sen kveldstime for å sjekke om barna led under "omsorgssvikt" av en gal mamma. Heldigvis traff jeg på et barnevern som fort forstod hva dette gjalt, men det var ikke moro så lenge det stod på. Slarvekjerringa for rundt i den lille byen vår og fortalte at jeg var satt under lupen av barnevernet, og da de henla saken og jeg fik de beste ettester av barnevernet for min omsorgsevne het det seg at jeg hadde manipulert saksbehandler og forøvrig reste av barnevernet i kommunen. Fikk meg en skikkelig knekk og det har tatt meg mange år å komme på plass igjen. Jeg har måttet si nei til all kontakt med far dersom ikke tredjemann er tilstede og det ønsker han ikke. Ikke akkurat slik sosionomer oa fagpersonell vil ha det, men hvis jeg skal greie meg må det være slik. Ungene har et "normalt" samvær med far, men er nå blitt så store at de svært fte velger bort samværet selv. Barna er blitt tre aktive, oppegående, skoleflinke unger som jeg til stadghet får mye ros for. Er glad jeg valgt å skille meg selv om det var en hard kamp i mange år og som fortsatt er pågående. Har fått meg et flott liv i etterkant. Lykke til alle som sliter med ekser som til stadighet må hevne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #8 Del Skrevet 15. august 2005 Eksen min anmeldte meg til barnevernet fordi jeg er "gal".Vi er skilt på grunn av psykisk og fysisk mishandling. Gullet er nesten to år,vi ble separert før hun ble født.Ingen av ankepunktene til barnevernet hadde noe som helst med barnet å gjøre,ingenting hadde heller hent etter hun var født.Det handlet bla annet om en kartong gammel melk i kjøleskapet. Å bli meldt dit var et mareritt! Men heldigvis trodde de på meg,og henla saken. Det var godt å høre de si at jeg har god omsorgsevne,at vi har et fint samspill jeg og jenta mi. Men jeg er ikke bitter på banevernet,de var bare hyggelige hele tiden.Det er eksen jeg er sint på,som kan finne på noe sånt. Så min erfaring er at en kan bli meldt dit, selv om en er ei vanlig god mor. Heldigvis hadde jeg full støtte fra familie og venner mens det stod på. ← hei fint du delte det med oss og at di forsto deg, husk at vis du trenger jelp til og komme videre så har du rett til det fint vis du klarer og ha et got forhold til de ansatte hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #9 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg ble også meldt av min "gale" eks, og der trodde bv på han. De omtalte hans uttalelser som om de skulle komme fra en fagperson, og de rådet meg til og med til å gjøre som han sa, selv om det ikke hadde noen barnevernfaglig begrunnelse. ← hei det hadde vel visse begrunnelser da når hjelpeapparatet og alt var innkoblet hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 15. august 2005 #10 Del Skrevet 15. august 2005 Trodde jeg nesten var alene om å ha opplevd dette, men jeg ser det er fler av oss. Eksen min fikk med seg bestisen sin samt byens største slarvekjerring og meldte meg til barnevernet. Disse tok seg selv inn i huset en sen kveldstime for å sjekke om barna led under "omsorgssvikt" av en gal mamma. Heldigvis traff jeg på et barnevern som fort forstod hva dette gjalt, men det var ikke moro så lenge det stod på. Slarvekjerringa for rundt i den lille byen vår og fortalte at jeg var satt under lupen av barnevernet, og da de henla saken og jeg fik de beste ettester av barnevernet for min omsorgsevne het det seg at jeg hadde manipulert saksbehandler og forøvrig reste av barnevernet i kommunen. Fikk meg en skikkelig knekk og det har tatt meg mange år å komme på plass igjen. Jeg har måttet si nei til all kontakt med far dersom ikke tredjemann er tilstede og det ønsker han ikke. Ikke akkurat slik sosionomer oa fagpersonell vil ha det, men hvis jeg skal greie meg må det være slik. Ungene har et "normalt" samvær med far, men er nå blitt så store at de svært fte velger bort samværet selv. Barna er blitt tre aktive, oppegående, skoleflinke unger som jeg til stadghet får mye ros for. Er glad jeg valgt å skille meg selv om det var en hard kamp i mange år og som fortsatt er pågående. Har fått meg et flott liv i etterkant. Lykke til alle som sliter med ekser som til stadighet må hevne seg. ← hei den historien din virket veldig kjent den har ikke vert i noen avis bra det gjikk bra hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 15. august 2005 #11 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Tråden er ryddet og delt i to. Den fradelte tråden finner dere her. Remyline Moderator Endret 15. august 2005 av Remyline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå