Gå til innhold

Kjøre fra Tromsø til Alta i midten av mars


Kjetil E

Anbefalte innlegg

Hei jeg vurderer å reise for å se Finnmarksløpet hvis det blir åpent for publikum. Jeg er glad i å kjøre bil og kommer til å leie bil. Men så er spørsmålet, det åpenbare ville jo være å fly til Alta. Men som sagt jeg liker å kjøre og vurderer og fly til Tromsø og kjøre derifra. Men så er spørsmålet mitt, er det noen strekk på denne strekningen som kan være problematiske med tanke på uvær og stengning i midten av mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvænangsfjellet er værutsatt og kan i perioder være stengt ofte. Det er mulig å kjøre rundt, men da gjennom Finland - og det er ikke sikkert det er mulig i mars. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PriPra skrev (1 minutt siden):

Kvænangsfjellet er værutsatt og kan i perioder være stengt ofte. Det er mulig å kjøre rundt, men da gjennom Finland - og det er ikke sikkert det er mulig i mars. 

Takk skal du ha, da blir det fly til Alta i så fall det blir tur på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvænangsfjellet er den strekningens akilleshæl. 
men er det åpent er det en fin tur å kjøre den strekningen. Mye variert vei, alt fra fjord til lange strekninger med god og lang sikt, fjell og skog, og det meste. ☺️

Anonymkode: b4e7a...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvænangsfjellet er den strekningens akilleshæl. 
men er det åpent er det en fin tur å kjøre den strekningen. Mye variert vei, alt fra fjord til lange strekninger med god og lang sikt, fjell og skog, og det meste. ☺️

Anonymkode: b4e7a...2c9

Tusen takk, da legger jeg nok den kjøreturen på hylla. For heller ta en biltur i vår nordligste del på sommerstid. Har vært i Troms og Finnmark en god del ganger. Men aldri lenger enn til Tromsø med bil. Så har lyst til å kjøre, men det bør nok bli på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en nydelig kjøretur. Spesielt om man tar ferga over Lyngenfjorden!

men da bør du være litt fleksibel om det plutselig er dårlig vær.

Gled deg til Finnmarksløpet!

Anonymkode: b8f31...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er en nydelig kjøretur. Spesielt om man tar ferga over Lyngenfjorden!

men da bør du være litt fleksibel om det plutselig er dårlig vær.

Gled deg til Finnmarksløpet!

Anonymkode: b8f31...48c

Takk, skal nok ta kjøreturen men blir nok ikke om jeg reiser oppover i forbindelse med Finnmarksløpet. Tar rett og slett ikke sjanse på Kvænangsfjellet på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...