Gå til innhold

Noen som vet hva skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Expandable86 skrev (5 minutter siden):

Flere som har vært klinisk døde i et kvarter eller en halvtime, og påstår at det finnes noe annet.

Samtidig tenker jeg da at de kanskje egentlig ikke var døde likevel, men drømte i den tilstanden de var i.

Men hvordan er det tilfelle hvis de er klinisk døde? (ingen hjerte- eller hjerneaktivitet)

Anonymkode: 6cbfe...da8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hvordan er det tilfelle hvis de er klinisk døde? (ingen hjerte- eller hjerneaktivitet)

Anonymkode: 6cbfe...da8

Fordi kroppen er død, men sjelen lever videre.

Anonymkode: ce0bc...98d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen, så jeg tror så klart på himmel og helvete, og jeg tror at vi også får se våre kjære igjen. Jeg har opplevd å få møte igjen en fetter som ble drept. Han sto meg like nært som en bror. Han kom til meg i en drøm, med hvite klær og tok farvel m meg, og sa at han hadde det bra nå. 

Jeg har også møtt en som ble drept av en kollega, og som våknet opp igjen / ble sendt tilbake til denne verden etter en stund. Han møtte Jesus, snakket m han, fikk se ting, osv., beskrivelsen er fantastisk. Du kan Google han. Han heter Nils Pettersen. Han har skrevet bok om det. Finnes mange andre bøker som er skrevet av folk, både barn og voksne, som har dødd og våknet opp igjen. Gå inn på Hermon forlag sine nettsider.

❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 0.47):

Møter vi familie igjen? Blir vi født på ny? Hva skjer? 😩 Håper det er noen klarsynte her som kan svare meg. Er de døde rundt meg som gjenferd, eller er det ikke sant at man går igjen? Hvis det er sant at de kan kommunisere, betyr det  at de har minnene fra de var i lovet i hodet? Hvordan er det mulig? Hvis noen dør med noen års mellomrom, reiser de til hvert sitt sted eller gjenforenes de? Vær så snill å svar meg 😭

Jeg savner min bestefar ❤️ 

 

Anonymkode: 4af53...278

Det er sånn: når du dør, går du opp til palassene. De har flere store porter, og i det ene palasset ligger arkivene der alle har sin egen papyrusrull med alt som har skjedd og gjort i livet. Du blir tatt imot og veiledet og det er lys, varme og bare letthet. Du har altså kommet «hjem». Du kan ta visitter ned til det jordiske hjemmet og passe på dine kjære. 

Når de som lever tenker på sone døde, merker de det  og kommer nære. De er der, rett ved siden av, men i en annen dimensjon. Les Sylvia Brown Mellom to verdener. Tenn gjerne lys.

Anonymkode: 4d710...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eben Alexander - Himmelen finnes er

også ei bok skrevet av en nevrokirurg som døde og våknet til live og forteller om reisen han hadde.

Anonymkode: 4d710...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er sånn: når du dør, går du opp til palassene. De har flere store porter, og i det ene palasset ligger arkivene der alle har sin egen papyrusrull med alt som har skjedd og gjort i livet. Du blir tatt imot og veiledet og det er lys, varme og bare letthet. Du har altså kommet «hjem». Du kan ta visitter ned til det jordiske hjemmet og passe på dine kjære. 

Når de som lever tenker på sone døde, merker de det  og kommer nære. De er der, rett ved siden av, men i en annen dimensjon. Les Sylvia Brown Mellom to verdener. Tenn gjerne lys.

Anonymkode: 4d710...970

Rart at det skal alltid være ting kjent fra vårt jordiske liv som møter oss etter døden.

Anonymkode: 299d6...1e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rart at det skal alltid være ting kjent fra vårt jordiske liv som møter oss etter døden.

Anonymkode: 299d6...1e2

Alt er rart om du bestemmer deg for det og ikke setter deg inn i ting. 

Anonymkode: 4d710...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt på med dette. Hvordan kan de se hva som skjer når de dør? For de har jo ikke lenger syn vel? Kan sjelen se? Og hva skjer med de som kommer til "paradis"? Hva skal man gjøre videre når man har ankommet, hva er målet? 

Anonymkode: 21085...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det ligger en ny dokumentarserie om temaet på Netflix. Anonymkode: 43823...831

Jeg har sett den: ny dokumentar og bare de samme gamle temaer/ måter å snakke om alt på.
Sikkert artig for de som er nye for disse tankene, men jeg er en gammel traver og kan si at ingen
vet noe som helst sikkert selv i 2021.  ;)  Vi må vente og se selv når den tid kommer. 

Uatskillelig skrev (12 timer siden):

Himmelen, der man møter sine kjære igjen

Hva med alle dem som ikke hadde noen god relasjon til sine nære? Kanskje det var veldig vondt og smertefullt?
Står de der ved bredden og er klar til nye omganger med psykisk og fysist mishandling? 
Det er nok mange som ikke finner trøst ved den fremstillingen av overgang og livet etterpå. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alt er rart om du bestemmer deg for det og ikke setter deg inn i ting. Anonymkode: 4d710...970

    Man kan ikke sette seg inn i ting som man ikke vet noe om. ;) 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En ting jeg har lurt på med dette. Hvordan kan de se hva som skjer når de dør? For de har jo ikke lenger syn vel? Kan sjelen se? Og hva skjer med de som kommer til "paradis"? Hva skal man gjøre videre når man har ankommet, hva er målet? Anonymkode: 21085...6b2

Veien er målet. :) 
Vi mennesker fokuserer på feil ting ved livet, døden og alt i mellom i jaget på det vi syns er verdifullt og gir mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 0.47):

Møter vi familie igjen? Blir vi født på ny? Hva skjer? 😩 Håper det er noen klarsynte her som kan svare meg. Er de døde rundt meg som gjenferd, eller er det ikke sant at man går igjen? Hvis det er sant at de kan kommunisere, betyr det  at de har minnene fra de var i lovet i hodet? Hvordan er det mulig? Hvis noen dør med noen års mellomrom, reiser de til hvert sitt sted eller gjenforenes de? Vær så snill å svar meg 😭

Jeg savner min bestefar ❤️ 

 

Anonymkode: 4af53...278

Se ''Livet etter døden'' på Netflix, så får du et innblikk :)

Anonymkode: 0c1cd...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2021 at 12:47 AM, AnonymBruker said:

Men hvordan er det tilfelle hvis de er klinisk døde? (ingen hjerte- eller hjerneaktivitet)

Anonymkode: 6cbfe...da8

Om man har vært i en tilstand uten hjerneaktivitet, kommet tilbake, og så hatt minner - så vet man ikke om minnene er fra da man ikke hadde hjerneaktivitet. Det kan jo være fra før eller etter

Anonymkode: 31bfb...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det helt umulig å vite. Ingen som vet.

Anonymkode: 38b30...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Se ''Livet etter døden'' på Netflix, så får du et innblikk :)

Anonymkode: 0c1cd...512

Veldig fin serie :)

Anonymkode: f8b16...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke men hører mange snakker om en tunnel med lys og varme og mye kjærlighet .. har mange teorier.. 

1 det blir svart og the end. Jeg fikk en komplikasjon en gang etter en operasjon.. indre blødninger og hadde vært død hadde jeg ikke vært på sykehuset ... det jeg husker var at alt gikk rundt og jeg begynte å kaste opp... siste jeg husker er på vei nedover korridoren i hui og hast og så ble alt svart. Hadde jeg ikke våknet igjen innbiller jeg meg at hadde det fortsatt vært svart... var ikke noe ubehagelig eller noe det var bare brått svart. Det er det jeg har opplevd selv.

2. Man går over til andre siden (annen dimensjon) og treffer kjente og kjære.

3. Født på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om man har vært i en tilstand uten hjerneaktivitet, kommet tilbake, og så hatt minner - så vet man ikke om minnene er fra da man ikke hadde hjerneaktivitet. Det kan jo være fra før eller etter

Anonymkode: 31bfb...0d1

I minst en studie har man presist fått tidfestet hjerneaktivitet/hjertestans samtidig som en pasient opplevde en NDE: "... One had a verifiable period of conscious awareness during which time cerebral function was not expected" (https://www.researchgate.net/publication/267755643_AWARE-AWAreness_during_REsuscitation-a_prospective_study) 

La oss likevel si, som sant er, at man ofte ikke kan påstå at man vet nøyaktig når en NDE skjedde. Hvorfor skjer det? Hvis det er en hallusinasjon, hvorfor er nesten alle NDEs mer eller mindre like? Det gir ingen mening at så mange har en så lik opplevelse av samme traume. I tillegg har man ikke, så vidt jeg vet, funnet noen superboost i hjerneaktivitet like før menneskehjernen dør (som man har i rotter), som i så fall kunne forklart forekomsten av hallusinasjoner. 

Anonymkode: 6cbfe...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 15.47):

Møter vi familie igjen? Blir vi født på ny? Hva skjer? 😩 Håper det er noen klarsynte her som kan svare meg. Er de døde rundt meg som gjenferd, eller er det ikke sant at man går igjen? Hvis det er sant at de kan kommunisere, betyr det  at de har minnene fra de var i lovet i hodet? Hvordan er det mulig? Hvis noen dør med noen års mellomrom, reiser de til hvert sitt sted eller gjenforenes de? Vær så snill å svar meg 😭

Jeg savner min bestefar ❤️ 

 

Anonymkode: 4af53...278

 Det er ingen forskjell mellom ego død og fysisk død min gode venn. Ikke-dual virkelighet er hva som skjer/tilbake til kilden. Lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det er en hallusinasjon, hvorfor er nesten alle NDEs mer eller mindre like?

Dette med en lys tunnel og slik virker å være en gjenganger. Men det som er med nær døden er at hjernen opplever oksygenmangel, og det igjen påvirker oss nok på en bestemt måte.

Summa summarum er det nok ingen rasjonelle holdepunkter for en eksistens etter døden. Folk må gjerne tro, men det er nå engang tro og ikke vitenskap.

Anonymkode: 31bfb...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...