Gå til innhold

Dagbok: Håpet om en liten 'ert' ❤️

Ertestuing

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg er endelig klare for å forsøke og stifte familie! Han er 28 og jeg er 25.

Litt informasjon om forutsetningene:

- Jeg har ikke gått på hormonprevensjon på flere år

- Jeg har aldri vært gravid tidligere

- Jeg har vært plaget av sterke menssmerter hele livet (utenom perioder med hormonprevensjon). 

- Ikke påvist endometriose, pcos eller andre diagnoser

- Tidligere gjennomgått konisering

- Vi er veldig spent på om vi er heldige, og klarer å bli gravide 'lett'

Jeg hadde i følge appen min EL 31.12 (altså ikke 100% sikker). Vi la inn aksjer et par ganger rundt EL, men er forberedt på at mensen kan komme denne uken. Dersom den gjør det bestiller jeg basaltermometer og kjøper inn nye EL-tester for neste periode 😊

Krysser fingrene for at 2021 er vårt år, og alle andre som prøver ❤️

Endret av Ertestuing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen! Håper det klaffer raskt for dere og at det er en liten Ert på vei snart ❤️

Er dette første prøveperioden deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (31 minutter siden):

Velkommen! Håper det klaffer raskt for dere og at det er en liten Ert på vei snart ❤️

Er dette første prøveperioden deres?

Tusen takk! ❤️ Ja, det er vår første prøveperiode ☺️

Måtte inn å snoke. Håper det klaffer raskt for dere også, nå som du har bedre oversikt og verktøy for EL 🤞🏼🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Veldig lurt å begynne med el-testing og temping helt fra starten, det tror jeg er veldig gode virkemidler. Og deilig å ikke ha gått på noe hormonprevansjon, da slipper du en eventuelt periode hvor syklusen normaliserer seg igjen.

Veldig hyggelig at du kikket innom dagboken min 😊  Gleder meg til å følge deg i prøvereventyret ditt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende å følge! Begynt å blir "mange" på min alder her inne.. 😊

Jeg ville jo være ung da vi begynte å prøve, men blitt utsatt år etter år, og endelig begynte vi ifjor også. Jeg er 24 og min mann er 36 🤷🏻‍♀️

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - 12DPO

Som mange andre, overanalyserer jeg kroppen om dagen da håpet er stort. Tenker å ta en graviditetstest i morgen tidlig (forventet IKM 14.01). Jeg skal på en undersøkelse i morgen hvor jeg gjerne vil ha litt medikamenter dersom testen er negativ 🙉 Har egentlig ikke lyst til å teste før mensen evt. uteblir, men får heller ta den skuffelsen 🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP1 - 13DPO

Jeg tok en graviditetstest like etter jeg stod opp, og den lyste (som forventet) blendahvitt mot meg :) Nå skal ny prøveperiode planlegges, med innkjøp av basaltermometer og nye eggløsningstester. Nå blir det å undersøke hvilke EL-tester som anbefales 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med blendahvit test, men kjekt å kunne planlegge neste PP :)

Jeg har prøvd testene til Eveline og nå bruker jeg babyplan sine strimler. Begge bestilte jeg fra billige-tester.no. Liker babyplan sine best og kommer til å fortsette med dem. Eveline ble litt mye plast rett i søpla etter min smak, og itillegg var de vanskeligere å registrere i premom-appen.

Her er en test de gjennomførte, som er litt kjekk å lese igjennom:

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/egglosningstest-3611481

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Så kjedelig med blendahvit test, men kjekt å kunne planlegge neste PP :)

Jeg har prøvd testene til Eveline og nå bruker jeg babyplan sine strimler. Begge bestilte jeg fra billige-tester.no. Liker babyplan sine best og kommer til å fortsette med dem. Eveline ble litt mye plast rett i søpla etter min smak, og itillegg var de vanskeligere å registrere i premom-appen.

Her er en test de gjennomførte, som er litt kjekk å lese igjennom:

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/egglosningstest-3611481

Tusen takk! ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.449f3c256e6f5bba5b4d1b23e2098906.gif

Velkommen og gratulerer med dagbok! Det er så hyggelig med nye nick her inne, er så fint å være flere :) 

Skal virkelig krysse fingrene for at dere er heldige og blir gravide raskt. Selv om det er veldig spennende å være prøver og i begynnelsen ganske gøy, så er det ikke noe særlig når tiden drøyer på... man ønsker seg jo gjerne en baby .

Har du hatt stabil syklus de siste månedene, som varer ca. likt antall dager? Og har du kartlagt EL før, selv om du ikke er prøver før nå? 

Jeg kan også anbefale disse strimlene fra Babyplan. Strimler er veldig enkle, billige og grei å tolke. Men om du syns det er vanskelig så er det mange flinke tolkedamer her inne som kan hjelpe ;) Ellers kan jeg anbefale disse digitale testene. Jeg syns det er dyrt å bare bruke dem (vet ikke alltid når eggløsning kommer, så kan gå lang tid), men jeg har en pakke liggende og så tar jeg alltid en slik om jeg er veldig usikker på resultatet på strimmeltesten, dersom den er i grenseland til positiv/negativ. Så får man klart svar på den digitale.

Blir veldig spennende å følge deg fremover! Lykke til :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...