Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg igjen, jeg føler meg utenfor


miss_li

Anbefalte innlegg

miss_li skrev (1 time siden):

Liten update:

Jeg snakket litt med han når han kom hjem å før ungene kom hjem at vi sko sette oss ned en dag i neste uke å at det er en del ting jeg vil ta opp med han som må bli litt endring på og som vi må finne løsninger på 😎

Så spurte han hva det gjelder å da sa jeg at det gjelder både det økonomiske, fremtiden våres å at jeg vil ha hund.

😒 jaaaada, blikken hans sa det meste - dette er ikke noe han gjerne vil snakke om å så begynte det;

"skjønner ikke hvorfor du føler deg utenfor, jeg gjør ju alt for deg og for at du skal føle deg som en del av familien vår", "hva tok du med deg inn i dette forholdet av møbler å penger?", "verken du eller jeg har tid for hund så som det er nå, og då kommer jeg få dårlig samvittighet ovenfor hunden når ingen har tid at gå ut med den å da ryker begge to ut eller bare hunden",  "jeg sa til deg i starten hvordan dette skulle bli, du fikk beskjed om at du har mulighet å trekke deg, det kan du fortsatt", "hadde du flyttet ut så kan det bare være, man er ikke først samboer å sen flytter især og fortsetter være sammen", "skal du bare stikke fra ungene som fått et bånd til deg nå", "jeg kan ikke si at vi aldri kommer forlove oss eller gifte oss fordi man skal aldri si aldri, men jeg vil ikke fordi det er tull å tøys å betyr ikke en dritt", "hva er det mer jeg kan gjør for at du skal føle deg som en del av familien unntatt de tre tingene der?" 

Det va litt av alt han svaret og sa når vi snakket litt raskt om det 😶 og jeg føler meg som en idiot fordi når vi snakker om det og jeg sier disse tingene høyt så føler jeg at jeg høres heilt dust ut, da kommer alle tvilende følelsene - at jeg klager når jeg egentlig har det bra å er sammen med en jeg elsker å som sier han elsker meg. Og det va jeg som valgte han, med all hans bagasje 😔

Nøyaktig hva var det han sa, egentlig?

Men uansett har du lov til å ombestemme deg. Det er ikke sånn at det man avtaler i starten av et forhold er sånn det må være resten av livet ... Mennesker utvikler seg hele tiden og dermed gjør forhold det også - eller de tar slutt.

Anonymkode: 8d85f...e72

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miss_li skrev (2 timer siden):

Liten update:

Jeg snakket litt med han når han kom hjem å før ungene kom hjem at vi sko sette oss ned en dag i neste uke å at det er en del ting jeg vil ta opp med han som må bli litt endring på og som vi må finne løsninger på 😎

Så spurte han hva det gjelder å da sa jeg at det gjelder både det økonomiske, fremtiden våres å at jeg vil ha hund.

😒 jaaaada, blikken hans sa det meste - dette er ikke noe han gjerne vil snakke om å så begynte det;

"skjønner ikke hvorfor du føler deg utenfor, jeg gjør ju alt for deg og for at du skal føle deg som en del av familien vår", "hva tok du med deg inn i dette forholdet av møbler å penger?", "verken du eller jeg har tid for hund så som det er nå, og då kommer jeg få dårlig samvittighet ovenfor hunden når ingen har tid at gå ut med den å da ryker begge to ut eller bare hunden",  "jeg sa til deg i starten hvordan dette skulle bli, du fikk beskjed om at du har mulighet å trekke deg, det kan du fortsatt", "hadde du flyttet ut så kan det bare være, man er ikke først samboer å sen flytter især og fortsetter være sammen", "skal du bare stikke fra ungene som fått et bånd til deg nå", "jeg kan ikke si at vi aldri kommer forlove oss eller gifte oss fordi man skal aldri si aldri, men jeg vil ikke fordi det er tull å tøys å betyr ikke en dritt", "hva er det mer jeg kan gjør for at du skal føle deg som en del av familien unntatt de tre tingene der?" 

Det va litt av alt han svaret og sa når vi snakket litt raskt om det 😶 og jeg føler meg som en idiot fordi når vi snakker om det og jeg sier disse tingene høyt så føler jeg at jeg høres heilt dust ut, da kommer alle tvilende følelsene - at jeg klager når jeg egentlig har det bra å er sammen med en jeg elsker å som sier han elsker meg. Og det va jeg som valgte han, med all hans bagasje 😔

Hvorfor snakket du med ham før du har sortert tankene dine? Hva trodde du at du ville oppnå med det? Det har jo vist seg gang på gang at du har ingenting å stille opp med hans "sånn er jeg" argument. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det, TS, at det er ingen grunn til å la ham snakke deg rundt. Hvis du ikke vet hva du skal svare, så kan du bruke «hakk i plata»- teknikken, altså at du gjentar det siste du sa med litt andre ord. «Som sagt så ønsker jeg å kjøpe meg inn i huset». «Som jeg sa, så mye som jeg betaler så vil jeg også ha en eierandel» «Det er viktig for meg å eie en del av huset». Bare stå på ditt, gjenta at dette er viktig for deg.

(Jeg mener jo at du bør komme deg unna denne fyren, men det nest beste alternativet er at du setter foten ned før su blir helt utvisket som menneske).

Anonymkode: 817d1...060

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (2 timer siden):

Liten update:

Jeg snakket litt med han når han kom hjem å før ungene kom hjem at vi sko sette oss ned en dag i neste uke å at det er en del ting jeg vil ta opp med han som må bli litt endring på og som vi må finne løsninger på 😎

Så spurte han hva det gjelder å da sa jeg at det gjelder både det økonomiske, fremtiden våres å at jeg vil ha hund.

😒 jaaaada, blikken hans sa det meste - dette er ikke noe han gjerne vil snakke om å så begynte det;

"skjønner ikke hvorfor du føler deg utenfor, jeg gjør ju alt for deg og for at du skal føle deg som en del av familien vår", "hva tok du med deg inn i dette forholdet av møbler å penger?", "verken du eller jeg har tid for hund så som det er nå, og då kommer jeg få dårlig samvittighet ovenfor hunden når ingen har tid at gå ut med den å da ryker begge to ut eller bare hunden",  "jeg sa til deg i starten hvordan dette skulle bli, du fikk beskjed om at du har mulighet å trekke deg, det kan du fortsatt", "hadde du flyttet ut så kan det bare være, man er ikke først samboer å sen flytter især og fortsetter være sammen", "skal du bare stikke fra ungene som fått et bånd til deg nå", "jeg kan ikke si at vi aldri kommer forlove oss eller gifte oss fordi man skal aldri si aldri, men jeg vil ikke fordi det er tull å tøys å betyr ikke en dritt", "hva er det mer jeg kan gjør for at du skal føle deg som en del av familien unntatt de tre tingene der?" 

Det va litt av alt han svaret og sa når vi snakket litt raskt om det 😶 og jeg føler meg som en idiot fordi når vi snakker om det og jeg sier disse tingene høyt så føler jeg at jeg høres heilt dust ut, da kommer alle tvilende følelsene - at jeg klager når jeg egentlig har det bra å er sammen med en jeg elsker å som sier han elsker meg. Og det va jeg som valgte han, med all hans bagasje 😔

Flytt for deg sjøl og få deg hund.

Anonymkode: b2f17...247

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flytt for deg sjøl og få deg hund.

Anonymkode: b2f17...247

Det eneste rette for TS 🥰

Anonymkode: cb536...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil ikke gifte seg og han vil ikke ha hund. Dét vil du.

Dine ønsker er ikke mer legitime enn hans, men du er frivillig i dette forholdet. 

Anonymkode: 7807b...1e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (2 timer siden):

Liten update:

Jeg snakket litt med han når han kom hjem å før ungene kom hjem at vi sko sette oss ned en dag i neste uke å at det er en del ting jeg vil ta opp med han som må bli litt endring på og som vi må finne løsninger på 😎

Så spurte han hva det gjelder å da sa jeg at det gjelder både det økonomiske, fremtiden våres å at jeg vil ha hund.

😒 jaaaada, blikken hans sa det meste - dette er ikke noe han gjerne vil snakke om å så begynte det;

"skjønner ikke hvorfor du føler deg utenfor, jeg gjør ju alt for deg og for at du skal føle deg som en del av familien vår", "hva tok du med deg inn i dette forholdet av møbler å penger?", "verken du eller jeg har tid for hund så som det er nå, og då kommer jeg få dårlig samvittighet ovenfor hunden når ingen har tid at gå ut med den å da ryker begge to ut eller bare hunden",  "jeg sa til deg i starten hvordan dette skulle bli, du fikk beskjed om at du har mulighet å trekke deg, det kan du fortsatt", "hadde du flyttet ut så kan det bare være, man er ikke først samboer å sen flytter især og fortsetter være sammen", "skal du bare stikke fra ungene som fått et bånd til deg nå", "jeg kan ikke si at vi aldri kommer forlove oss eller gifte oss fordi man skal aldri si aldri, men jeg vil ikke fordi det er tull å tøys å betyr ikke en dritt", "hva er det mer jeg kan gjør for at du skal føle deg som en del av familien unntatt de tre tingene der?" 

Det va litt av alt han svaret og sa når vi snakket litt raskt om det 😶 og jeg føler meg som en idiot fordi når vi snakker om det og jeg sier disse tingene høyt så føler jeg at jeg høres heilt dust ut, da kommer alle tvilende følelsene - at jeg klager når jeg egentlig har det bra å er sammen med en jeg elsker å som sier han elsker meg. Og det va jeg som valgte han, med all hans bagasje 😔

Det må være to for å danse tango, han her legger alt ansvar på deg, slik at du skal føle deg dårlig, du bør virkelig tenke over hva du vil 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hun har da lov til å spare penger. 

Anonymkode: b2f17...247

Spare penger i det skjulte? Bør ha en veldig, veldig god forklaring om han får vite om dette. 

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

Spare penger i det skjulte? Bør ha en veldig, veldig forklaring om han får vite om dette. 

Da får hun ta ut penger og spare i et glass et sted, eller gi en venninne til oppbevaring

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da får hun ta ut penger og spare i et glass et sted, eller gi en venninne til oppbevaring

Anonymkode: 8c109...514

Men hvis det blir oppdaget. Det er som sagt risikabelt. Risikerer at han gjør det slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

Men hvis det blir oppdaget. Det er som sagt risikabelt. Risikerer at han gjør det slutt. 

Man kan bare håpe.... ts fortjener å kvitte seg med dritten. Dessuten vedder jeg alt jeg eier på at han IKKE gjør det slutt, bare se hvordan han manipulerer og skremmer henne til å bli. Han er avhengig av henne, til å få livet sitt til å gå rundt. Aldri i livet han gir slipp på henne, bare synd det er av alle de feil grunnene...

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (13 minutter siden):

Spare penger i det skjulte? Bør ha en veldig, veldig god forklaring om han får vite om dette. 

I det skjulte? De er ikke gift, og har ikke felles økonomi. Ts eier ikke eiendom, samboeren gjør. Selvfølgelig sparer hun penger. 

Anonymkode: b2f17...247

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (3 minutter siden):

Men hvis det blir oppdaget. Det er som sagt risikabelt. Risikerer at han gjør det slutt. 

Hvis han gjør det slutt fordi hun ivaretar sine interesser, sier det mest om ham. 

Anonymkode: b2f17...247

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff TS. Denne mannen er ikke bra for deg. Han gir blanke i hvordan du har det. Sånn skal ikke forhold være. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det er da ikke forbudt å spare penger på sin egen konto! Og hvordan skal han finne ut dette? Og hvorfor skal det være et problem? Hvis jeg ønsker å spare 5000 i måneden på min private konto trenger jeg ikke informere mannen min om det i det hele tatt, det er jo mine penger. 

Forøvrig mener jeg at trådstarter skal løsrive seg fra denne vattnissen og få seg et eget liv hvor hun kan gjøre det hun ønsker. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du lever jo bare hans liv. Du kommer til å ofre deg noen år til, så ryker nok hele forholdet. Ikke la han overkjøre deg mer. Spar penger, flytt ut, kjøp deg bolig og få deg hund. 

Anonymkode: 63a62...58b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du lever jo bare hans liv. Du kommer til å ofre deg noen år til, så ryker nok hele forholdet. Ikke la han overkjøre deg mer. Spar penger, flytt ut, kjøp deg bolig og få deg hund. 

Anonymkode: 63a62...58b

Sjansen er stor for at forholdet da ryker fordi det er mannen som til slutt bestemmer at han ikke gidder mer eller har funnet seg en yngre nikkedukke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke hele tråden. Bare de første to sidene.

Jeg får vondt av å lese dette. Hvorfor skal vi kvinner alltid tilpasse oss mannens behov? Ikke vær redd for å bli dumpet, for du finner bedre!!!! 

Har nettopp slått opp med kjæresten selv. Dette var pga barna hans. Orket ikke å være i rekke nr 2, 24 timer i døgnet.

Synes du fortjener å få ETT ønske oppfylt - og det er å gifte deg. 

Anonymkode: e7466...5b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leste ikke hele tråden. Bare de første to sidene.

Jeg får vondt av å lese dette. Hvorfor skal vi kvinner alltid tilpasse oss mannens behov? Ikke vær redd for å bli dumpet, for du finner bedre!!!! 

Har nettopp slått opp med kjæresten selv. Dette var pga barna hans. Orket ikke å være i rekke nr 2, 24 timer i døgnet.

Synes du fortjener å få ETT ønske oppfylt - og det er å gifte deg. 

Anonymkode: e7466...5b0

Jeg mener å gifte seg med denne mannen burde være det siste hun ønsker seg nå.

Om hun fortjener å få ETT ønske oppfylt så måtte det vel være å bli behandlet som en likeverdig voksen person i forholdet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...