Gå til innhold

Hvordan stelle neglene?


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Etter en periode hvor jeg hadde påsatte negler, har jeg nå fått flotte lange negler. Det er kjempedielig å endelig ha litt lengde på dem, da jeg har vært neglbiter i mange år. Jeg prøver å være flink til å lakke dem, da jeg synes de blir litt sterkere da. Jeg smører dem også med neglkremer flere ganger om dagen.

Men det jeg lurer på er, hvordan bør man stelle neglene sine? Er det noe man bør gjøre daglig, ukentlig, månedlig? Er det noen spesielle kremer man bør bruke? Er det bra å lakke neglene ofte? Er det noen spesiell neglelakkfjerner man bør bruke? I det hele tatt, hvordan bør jeg stelle neglene mine best mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også endelig fått neglene jeg ønsker meg. Bruker alltid neglelakk. HVer gang jeg skifter neglelakk tar jeg av den gamle med en neglelakkfjerner med aceton. Aceton er skadelig for neglene, men hvis du vasker hendene med en gang går det greit. Deretter gnir jeg Solar oil inn i negler og neglebånd. Den får du kjøpt på neglesalonger. Så skyver jeg neglebåndene tilbake, og filer litt der det trengs. Spesielt på sidene er det lett å få rifter, så der filer jeg lett ca. en gang i uken. Til slutt tar jeg på ny neglelakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et glass med mandelolje i jeg.

Dette glasset har lokk som skrues på og jeg bruker den samme oljen om igjen mange ganger.

Sitt i neon minutter med neglene i oljen, dytt ned neglebåndene med en trepinne (som er beregnet til dette).

Bruker ellers en papirfil nesten daglig og lakker stort sett med klar lakk. Fjerner den ikke så ofte, for det synes ikke at den flasser av etterhvert.

bruker fjerner uten aceton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!

Det første du må gjøre er å alltid gå rundt med en neglefil i veska. Da kan du file neglene når de truer med å flise seg opp eller knekke. Da holder de lengre.

Jeg har vært veldig veldig fornøyd med Vaselin Intensive Care Hand & Nail lotion som jeg fikk tips om her inne (takk!). Neglene blir merkbart sterkere, selv om den ikke er så god som håndkrem.

Selv så bruker jeg for det meste blank neglelakk, men jeg må alltid ha neglelakk på for ikke å begynne å bite igjen.... jeg bytter neglelakk omtrent en gang i uken og filer kanskje en gang annenhver uke. Utenom det er det ikke så mye jeg gjør... tror dette er ganske individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...