Gå til innhold

Hjelp!! Oppkjøring utenfor Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flyttet til Oslo forrige høst og ønsker nå å ta opp igjen prosjekt førerkort. 

Siden jeg er fra et nokså lite sted, har jeg naturligvis drevet lite med bykjøring tidligere. Derfor tenkte jeg at en mulighet er å ta kjøretimer og oppkjøring litt utenfor Oslo.

Har noen anbefalinger angående trafikkskoler og hvor man eventuelt kan/bør ta oppkjøring, hvor man ikke bruker flere timer på å komme seg fra Oslo?

Har sett litt på Billingstad, Risløkka, Drammen, Lillestrøm.. Forslag og tips tas i mot med stor takk!

Og hvis noen ønsker å dele sine erfaringer med oppkjøring i Oslo, sier jeg takk!😍

Anonymkode: 6eda8...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor litt utenfor Oslo, men siden jeg kommer fra et lite sted (langt fra en by) bestemte jeg meg for å kjøre opp der jeg kommer fra, ingen sjanse for at jeg turte å kjøre opp i Oslo området.. Men jeg strøk, som bare det 😂

Tok derfor kontakt med kjøreskole i Lillestrøm, tok noen kjøretimer der før jeg kjørte opp i Lillestrøm og besto med glans. Ergo, for min del var det «lettere». Anbefaler absolutt å kjøre opp i Lillestrøm, veldig oversiktlig. Du slipper inn i Oslo gryta, landeveiene er ikke de verste og litt motorvei kjøring er noe du kommer til å lære deg ganske kjapt 😊

Anonymkode: 4ec8d...60f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Oppegård eller Ski? Er en kort togtur utenfor Oslo, og du kjører da opp ved trafikkstasjonen i Drøbak.

Anonymkode: e332b...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjøre opp der du øvelseskjører, hvor er ikke så viktig.  Folk klarer å ta lappen i Oslo også ;) Og hvis det er der du bor og skal kjøre, er det smart å lære seg å kjøre i by framfor mye på landevei.

Kan ikke skjønne at Drammen og Lillestrøm er enklere enn Oslo, det er byer alt sammen.

Risløkka er i Oslo, btw.

Anonymkode: 97427...4f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Nordstrand i Oslo. Jeg tok kjøretimer lokalt, men meldte meg til oppkjøring i Drøbak. Det funka fint.

Anonymkode: 27e5d...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...