Gå til innhold

Dere som jobber i helsevesenet og IKKE skal ta vaksinen. Hva er grunnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar den ikke på grunn av ivf forsøk 

Anonymkode: 1d8a3...d4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg syns det er helt greit at personell som nekter vaksinen omdisponeres innen kommunen, hvilket man faktisk har hjemmel for å gjøre. Ikke rett at eldre og syke skal utsettes for mer smitte fordi "prinsesse vil ikke" skal jobbe på sykehjemmet. 

Anonymkode: 5c057...7f3

Enig. Synes det er trist at helsepersonell ikke vet mer om vaksiner enn at de tror at denne vaksinen er lite utprøvd. Koronavirus er ikke et nytt virus, selv om akkurat dette er det. 

Jeg jobber i kommunen og blir potensielt omdisponert, og jeg kommer selvfølgelig til å ta vaksinen om jeg får tilbudet. Ikke søren om jeg skal utsette andre for fare og potensiell død fordi jeg  er så himla viktig selv. 

Anonymkode: b4166...5c7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som angivelig er helsepersonell og kommer med "husker du svineinfluensen" avslører bare deres egen manglende innsikt. Det var svært få som fikk bivirkning av svineinfluensaen, les gjerne utdraget under  tatt herfra https://www.faktisk.no/artikler/M8R/10-sporsmal-og-svar-om-vaksinen-mot-svineinfluen Dette betyr at de som ble syke både kan ha blitt det fordi de fikk selve svineinfluensaen (som man ikke massetestet folk mot den gangen), eller fordi de var disponert og ville fått sykdommen uansett. I samme artikkel kan man se at svært få av de som ble vaksinert ble syke. Vaksinen mot Covid-19 er lagd på en helt annen måte enn svineinfluensavaksinen, og vil derfor ikke ha samme risiko. Det er større risiko for alvorlig reaksjon på andre medikamenter/behandling i helsevesenet enn den vaksinen, og annen behandling tar dere jo gladelig imot eller?

6. Hvordan kunne Pandemrix utløse narkolepsi?

Et mulig svar finner vi i en laboratoriestudie som ble gjort ved Stanford-universitetet i USA i 2018, ifølge Trogstad. Her fant forskerne ut at Pandemrix inneholdt en del av svineinfluensaviruset som ligner litt på et stoff som kroppen selv lager. Dette stoffet heter hypokretin, og spiller en stor rolle ved narkolepsi.

– Når man tar en vaksine eller gjennomgår en influensa, læres immuncellene i kroppen opp til å reagere på viruset neste gang det kommer inn i kroppen. Stanford-forskerne mener at siden bitene av viruset i Pandemrix-vaksinen var såpass lik hypokretinet som lages i kroppen, kan immunsystemet også reagere på kroppens eget stoff. Dette kan utløse narkolepsi hos enkelte som er disponerte for sykdommen, forklarer Trogstad til Faktisk.no.

Dette kan ifølge Trogstad skje både ved å få influensaen, eller ved å ta Pandemrix-vaksinen.

Det finnes flere andre lignende vaksiner mot svineinfluensaen som ikke har akkurat denne delen av viruset i seg, og ved disse vaksinene har man ikke sett noen sammenheng med narkolepsi. Det betyr ifølge Trogstad at det sannsynligvis ikke er tilsetningsstoffene i vaksinene, kalt adjuvansen, som har utløst sykdommen.

Anonymkode: 5c057...7f3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Synes det er trist at helsepersonell ikke vet mer om vaksiner enn at de tror at denne vaksinen er lite utprøvd. Koronavirus er ikke et nytt virus, selv om akkurat dette er det. 

Jeg jobber i kommunen og blir potensielt omdisponert, og jeg kommer selvfølgelig til å ta vaksinen om jeg får tilbudet. Ikke søren om jeg skal utsette andre for fare og potensiell død fordi jeg  er så himla viktig selv. 

Anonymkode: b4166...5c7

Slutt å være så dømmende og lær å respektere andres meninger og valg. 

Anonymkode: e70b0...82b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (28 minutter siden):

Kanskje "prins vil ikke" har en legitim grunn.

Har du glemt svineinfluensa vaksinen? 

Og hva er så din legetime grunn? Svineinfluensavaksinen er ikke en grunn (se svar over). 

Anonymkode: 5c057...7f3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (30 minutter siden):

Folk er nok skeptiske fordi vi vet for lite om bivirkninger på sikt. Vi vet jo alle hvor dårlig det gikk med enkelte som tok svineinfluensavaksinen.

 

Men svineinfluensavaksinen ble utviklet på bare fire måneder, var et helt nytt og ukjent virus, og det var på langt nær så mye finansiering og felles arbeid som ble lagt inn i den vaksinen. I tillegg vet man faktisk ikke om disse bivirkningene kom av vaksinen eller av helt andre årsaker. 

Anonymkode: b4166...5c7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

 

Støtter de som er skeptiske av en grunn, men å sammenligne med vaksinen for svineinfluensa blir for dumt. Da må dere få mer kunnskap. Narkolepsi steg faktisk ikke etter vaksineringen. Å ha gode argumenter skjønner jeg, men ikke sånne konspirasjonsteorier. Da regner jeg med du ikke får i deg kjemikalier i det hele tatt ellers og. 

Anonymkode: 6145a...458

Eh..  jo. Det er bevist, og mange har fått erstatning for det også.

Anonymkode: 2bdfa...e0a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slutt å være så dømmende og lær å respektere andres meninger og valg. 

Anonymkode: e70b0...82b

Klart det, men da håper jeg du sier opp jobben og begynner i noe helt annet enn helse. 

Anonymkode: b4166...5c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å snike meg unna svineinfluensa vaksina, og skal ikke ta denne heller. Ønsker ikke å være forsøkskanin for denne type vaksine. Er allerede for mange sjulte hendelser.

Anonymkode: ca78d...78d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarte å snike meg unna svineinfluensa vaksina, og skal ikke ta denne heller. Ønsker ikke å være forsøkskanin for denne type vaksine. Er allerede for mange sjulte hendelser.

Anonymkode: ca78d...78d

Hva om du får valg: enten eller? 

Anonymkode: e70b0...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avventer så lenge jeg kan. Grunnen er at jeg er 100% fysisk frisk, har aldri i mitt liv hatt fysiske sykdommer og jeg er svært sjeldent forkjøla. Har aldri tatt influensavaksine heller, men har tatt alle de andre obligatoriske vaksinene. Tok også svineinfluensavaksinen i sin tid. 

Anonymkode: ad2cc...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og hva er så din legetime grunn? Svineinfluensavaksinen er ikke en grunn (se svar over). 

Anonymkode: 5c057...7f3

Har du lest deg opp på alle sakene rundt svineinfluensa vaksinen? 

Denne vaksinen er rett og slett for ny og alt for lite utprøvd.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden):

Har du lest deg opp på alle sakene rundt svineinfluensa vaksinen? 

Denne vaksinen er rett og slett for ny og alt for lite utprøvd.

 

Pandemrix økte risikoen for narkolepsi med ca 0,005%. Litt mindre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hva om du får valg: enten eller? 

Anonymkode: e70b0...82b

Samfunnet vårt er fundert på demokrati og humanistiske verdier, det kan aldri bli et enten eller. Jo mer press og tvang, jo lengre bak i køen stiller jeg meg. Det er en prinsippsak. 
 

Og legitim grunn? Å ikke ha lyst er en legitim grunn i seg selv. Vi lever ikke i et diktatur. 

Anonymkode: 86224...d32

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samfunnet vårt er fundert på demokrati og humanistiske verdier, det kan aldri bli et enten eller. Jo mer press og tvang, jo lengre bak i køen stiller jeg meg. Det er en prinsippsak. 
 

Og legitim grunn? Å ikke ha lyst er en legitim grunn i seg selv. Vi lever ikke i et diktatur. 

Anonymkode: 86224...d32

Ja, folk må velge selv, men hvis det kommer massevis av restriksjoner, har man virkelig valg lenger? 

Anonymkode: e70b0...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) vaksinen er såpass ny at den ikke er skikkelig testet, og 2) det er langt flere som ønsker vaksine, enn det er tilgjengelige doser, så det vil ta LANG tid før tvang i det hele tatt kan vurderes.

Anonymkode: 7d347...ebf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi jeg er ung. Tar heller ikke influensavaksine. Så er denne vaksinen ny og uprøvd. Er redd sykdom og fravær. Jeg har ikke råd til å bli sykemeldt og ufør. Har hus jeg må betale på. Så nei jeg skal ikke vaksineres. Jobber heldigvis ikke med syke pasienter. På jobb må vi registrere oss på internett om vi skaø ha eller ikke ha vaksinen. Mitt navn skal ikke i noe register. 

Anonymkode: 528a1...ce8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg er den eneste på min jobb som ikke skal ta den. Prater selvfølgelig ikke høyt om det blant kollegaer. Jeg har ikke et klart svar på hvorfor. Har bare en sterk fornemmelse om at det ikke er bra. Det kjennes ikke rett ut for meg, og da vil jeg ikke ta den. 

Anonymkode: dc3ee...f33

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg avventer så lenge jeg kan. Grunnen er at jeg er 100% fysisk frisk, har aldri i mitt liv hatt fysiske sykdommer og jeg er svært sjeldent forkjøla. Har aldri tatt influensavaksine heller, men har tatt alle de andre obligatoriske vaksinene. Tok også svineinfluensavaksinen i sin tid. 

Anonymkode: ad2cc...e9e

Da tenker du jo bare på deg selv. Grunnen til at vi har så å si har utryddet flere alvorlige infeksjonssykdommer her er jo på grunn av massevaksinering som har ført til flokkimmunitet. Det beskytter de som ikke kan vaksinere seg av medisinske årsaker. Du kan bli smittet på lik linje som alle andre selv om du ikke merker særlig til symptomer, og du kan derav smitte andre også. 

Anonymkode: 6094a...a69

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...