Gå til innhold

Dere som jobber i helsevesenet og IKKE skal ta vaksinen. Hva er grunnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper denne tråden kan forbli noenlunde diskusjonsfri. Jeg er selv skeptisk, men ønsker å høre grunnen til hvorfor andre ikke velger å ta vaksinen. Har inntrykk av at "alle" som jobber i helsevesenet er forventet å ha samme syn på vaksiner som myndighetene i Norge. 

Anonymkode: 1b7c5...55a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal nok ta den, med ikke enda. Vil vente og se på bivirkningene først. Lite uttesta vaksine, så skeptisk sånn sett. Har tatt alle andre vaksiner, foruten svineinfluensavaksina. Tar den årlige influensavaksina også.

Når COVID-vaksinen er mer utprøvd vil jeg nok ta den

Anonymkode: ed93d...c2a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb må helsepersonell som ikke ønsker å ta vaksine fremvise legeerklæring. Det er forventet at alle tar vaksine og det blir gitt belønning til det sykehjemmet i kommunen med flest vaksinerte. Jeg skal ikke ta da jeg er gravid. 

Anonymkode: 1c941...031

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På min jobb må helsepersonell som ikke ønsker å ta vaksine fremvise legeerklæring. Det er forventet at alle tar vaksine og det blir gitt belønning til det sykehjemmet i kommunen med flest vaksinerte. Jeg skal ikke ta da jeg er gravid. 

Anonymkode: 1c941...031

Hæ???? Er det virkelig lov? Belønning og legeerklæring? Synes det er en skikkelig uting siden det faktisk gjelder å sprøyte noe inn i kroppen som faktisk ikke er så godt utprøvd. Blir de sett ned på de som ikke tar den da?

Anonymkode: 1b7c5...55a

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avventer så lenge jeg kan, og ønsker helst å vite mer om eventuelle langtidsbivirkninger. 

Anonymkode: b202b...bb5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hæ???? Er det virkelig lov? Belønning og legeerklæring? Synes det er en skikkelig uting siden det faktisk gjelder å sprøyte noe inn i kroppen som faktisk ikke er så godt utprøvd. Blir de sett ned på de som ikke tar den da?

Anonymkode: 1b7c5...55a

Om det er lov aner jeg ikke, men vi har kontaktet tillitsvalgt for møte med ledelsen. Det er en del som ikke ønsker av personlige, ikke medisinske, grunner. Og jeg forstår de godt..  

Anonymkode: 1c941...031

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

På min jobb må helsepersonell som ikke ønsker å ta vaksine fremvise legeerklæring. Det er forventet at alle tar vaksine og det blir gitt belønning til det sykehjemmet i kommunen med flest vaksinerte. Jeg skal ikke ta da jeg er gravid. 

Anonymkode: 1c941...031

Det høres helt hinsides ut, - og kan umulig være lovlig. Hadde klaget inn sykehjemmet. Verste jeg har hørt. 

Anonymkode: 86224...d32

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

På min jobb må helsepersonell som ikke ønsker å ta vaksine fremvise legeerklæring. Det er forventet at alle tar vaksine og det blir gitt belønning til det sykehjemmet i kommunen med flest vaksinerte. Jeg skal ikke ta da jeg er gravid. 

Anonymkode: 1c941...031

Hvilken kommune er det som har slike krav om tvunget vaksine til tross for at den er frivillig?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hæ???? Er det virkelig lov? Belønning og legeerklæring? Synes det er en skikkelig uting siden det faktisk gjelder å sprøyte noe inn i kroppen som faktisk ikke er så godt utprøvd. Blir de sett ned på de som ikke tar den da?

Anonymkode: 1b7c5...55a

Det er jo det samme når folk blir nektet å fly eller gjøre diverse vanlige ting hvis de ikke vaksinerer seg. 

Anonymkode: e70b0...82b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

På min jobb må helsepersonell som ikke ønsker å ta vaksine fremvise legeerklæring. Det er forventet at alle tar vaksine og det blir gitt belønning til det sykehjemmet i kommunen med flest vaksinerte. Jeg skal ikke ta da jeg er gravid. 

Anonymkode: 1c941...031

Ikke la dere presse før dere er klare. Hva skal de gjøre liksom? Si dere opp forde dere ikke tar en vaksine som er frivillig? Ugyldig oppsigelses grunn. Da får de omplassere dere da, mer har de jo ikke lov til. 

Anonymkode: 6145a...458

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden):

Hvilken kommune er det som har slike krav om tvunget vaksine til tross for at den er frivillig?

Frivillig....Vet ikke om jeg kan kalle det «frivillig» med alle mulige restriksjoner som kan komme 

Anonymkode: e70b0...82b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er nok skeptiske fordi vi vet for lite om bivirkninger på sikt. Vi vet jo alle hvor dårlig det gikk med enkelte som tok svineinfluensavaksinen.

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns det er helt greit at personell som nekter vaksinen omdisponeres innen kommunen, hvilket man faktisk har hjemmel for å gjøre. Ikke rett at eldre og syke skal utsettes for mer smitte fordi "prinsesse vil ikke" skal jobbe på sykehjemmet. 

Anonymkode: 5c057...7f3

Men eldre og syke får jo vaksinen. Da er de beskyttet uavhengig av om en ansatt ikke tar vaksinen. Så eldre og syke skal komme foran vaksinemotstandere som er redd de kan få alvorlige bivirkninger, f.eks narkolepsi?

Anonymkode: 1b7c5...55a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frivillig....Vet ikke om jeg kan kalle det «frivillig» med alle mulige restriksjoner som kan komme 

Anonymkode: e70b0...82b

Frivillig tvang kalles det vel...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ta vaksinen selv om jeg er skeptisk, fordi jeg følte at det ikke var «greit» å takke nei. 

Anonymkode: be87b...091

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo det samme når folk blir nektet å fly eller gjøre diverse vanlige ting hvis de ikke vaksinerer seg. 

Anonymkode: e70b0...82b

Når om hvis men...

 

Ikke skap konflikter som ikke er der, enda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det er helt greit at personell som nekter vaksinen omdisponeres innen kommunen, hvilket man faktisk har hjemmel for å gjøre. Ikke rett at eldre og syke skal utsettes for mer smitte fordi "prinsesse vil ikke" skal jobbe på sykehjemmet. 

Anonymkode: 5c057...7f3

Kanskje "prins vil ikke" har en legitim grunn.

Har du glemt svineinfluensa vaksinen? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (Akkurat nå):

Folk er nok skeptiske fordi vi vet for lite om bivirkninger på sikt. Vi vet jo alle hvor dårlig det gikk med enkelte som tok svineinfluensavaksinen.

 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men eldre og syke får jo vaksinen. Da er de beskyttet uavhengig av om en ansatt ikke tar vaksinen. Så eldre og syke skal komme foran vaksinemotstandere som er redd de kan få alvorlige bivirkninger, f.eks narkolepsi?

Anonymkode: 1b7c5...55a

Støtter de som er skeptiske av en grunn, men å sammenligne med vaksinen for svineinfluensa blir for dumt. Da må dere få mer kunnskap. Narkolepsi steg faktisk ikke etter vaksineringen. Å ha gode argumenter skjønner jeg, men ikke sånne konspirasjonsteorier. Da regner jeg med du ikke får i deg kjemikalier i det hele tatt ellers og. 

Anonymkode: 6145a...458

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...