Gå til innhold

Beauty hacks for gustne småbarnsforeldre- tipstråd (barnløse også velkomne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Concealer er den viktigste sminken, synes jeg. Den skal være tykk og dekkende nok, og et hakk lysere enn hudtonen. 

Jeg tar på concealer rundt øynene, nesebor og på enkelte ujevnheter og børster mineralpudder i resten av ansiktet. Har en ganske nøytral leppestift som bare er litt mer farge enn leppene.

Føler meg mye freshere bare det er på plass. Bruker Batiste tørrsjampo små jeg slipper vaske hver dag.

Anonymkode: 804ec...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min favoritt foundation!!! Synes ikke den er spesielt dyr ift til andre merker.

Anonymkode: 8f73f...cab

Syns 520 kr er dyrt, ihvertfall om den brukes daglig.  Vet ikke hvor lenge jeg har en flaske men det går med 2 pump hver dag og da blir det ganske udrøyt.  En ting er om du kjøper for å bare bruke i helger ol. og den faktisk varer i noen mnd. 

Anonymkode: 34d18...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beauty hacks er alt nevnt, men å farge bryn og øyenvipper er et must. Bruker iGlow på vippene, og da trenger jeg bare vippetang! Så deilig å slippe maskara. 
 

Anonymkode: 3cbef...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox, gode hudpleieprodukter og falske vipper har gjort at jeg har slutta helt med daglig sminke. 

Anonymkode: 82236...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Botox, gode hudpleieprodukter og falske vipper har gjort at jeg har slutta helt med daglig sminke. 

Anonymkode: 82236...347

Det er jo ingen sminke som dekker rynker.....

Anonymkode: 34d18...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- prøver å være mye ute, synes det gir fin glød.
- fuktighetskrem både til ansikt og kropp, særlig nå på vinteren.
- Dr.Greve dagkrem med farge.
- helt ordinær sminke. For min del: concealer, brynfarge, solpudder, rouge, litt highlighter og lypsyl med et hint av rødt.
- drikke mye vann og spise mye frukt og grønt.
- unngå matvarer som gjør meg oppblåst (sukkerfri iskaffe, proteinbarer, erter, kål, hvetebakst og brød i store mengder).
- farger håret og klipper luggen selv.
- bruke klær med snitt som kler meg og med freshe farger.
- barbere leggene (er ikke hverdagskost på vinteren 😅)
- lakker neglene, blir ikke gjort så ofte da det ikke er tillatt med neglelakk i mitt yrke.

Anonymkode: 6b523...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvilken concealer?

Anonymkode: bae33...a1e

Age eraser fra Maybelline. Billig, men må ha øyekrem på først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine beauty hacks er alt nevnt, men å farge bryn og øyenvipper er et must. Bruker iGlow på vippene, og da trenger jeg bare vippetang! Så deilig å slippe maskara. 
 

Anonymkode: 3cbef...6f2

Den fikk jeg reaksjon på dessverre ved bruk på bryn - røde og vonde øyne 🙈

Prøver The Hairlust sitt nå, men usikker på effekten.....det er uten de ingrediensene som gir reaksjoner fra IGlow sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ansiktskrem. Jeg må bytte etter årstid. 

Rouge i kinnene og bb-cream concealer rundt øynene. Har bare fått høre at jeg ser fresh ut, selv de som helt garantert forteller det om man har skjolder eller en heller dårlig sminkedag. Rougen feiler jeg med noen ganger og det påpekes (SÅ gøy...)

En lys øyenskygge som åpner blikket og en lett maskara.

Ansikts- og øyegymnastikk før jeg sminker meg! 

Masse vann hjelper, men da må jeg tisse hele tiden, så følger opp dette dårlig selv.... 

Litt rask bøy og tøy, det får i gang blodsirkulasjonen (når man bare er trøtt før jobb)

Anonymkode: 84823...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God ansiktskrem. Jeg må bytte etter årstid. 

Rouge i kinnene og bb-cream concealer rundt øynene. Har bare fått høre at jeg ser fresh ut, selv de som helt garantert forteller det om man har skjolder eller en heller dårlig sminkedag. Rougen feiler jeg med noen ganger og det påpekes (SÅ gøy...)

En lys øyenskygge som åpner blikket og en lett maskara.

Ansikts- og øyegymnastikk før jeg sminker meg! 

Masse vann hjelper, men da må jeg tisse hele tiden, så følger opp dette dårlig selv.... 

Litt rask bøy og tøy, det får i gang blodsirkulasjonen (når man bare er trøtt før jobb)

Anonymkode: 84823...fe6

Jeg bruker også en lys skimrende/metallic øyeskygge i tillegg til eyeliner og mascara på øvre vippekant for å åpne blikket.  Har små og litt innsunkne øyne.  Men øyeskyggen har gått ut av produksjon og jeg finner ikke en som ligner. 😫 Finner den bare som her til ville priser.   Noen som vet om en som ligner??

https://www.ninthavenue.no/products/loreal-paris-infallible-24hr-eye-shadow-iced-latte-888-012-oz-pack-of-2?gclid=Cj0KCQiA0fr_BRDaARIsAABw4EtKj4bUJu71JEmSA-CYv7snpEkauperqrMjcxvolyP7_fZj-4fo5e0aAmXaEALw_wcB

 

 

Anonymkode: 34d18...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge vipper og bryn. Jeg har rødt hår og helt lyse vipper og  bryn. Refectocil sine farger er fine! Med blåsvart på vippene og en blanding av kastanje og brun på bryn, ser jeg sminket ut. Jeg børster på med en gummimascarabørste og lar det sitte på mens jeg farger bryna. Så er både vipper og bryn for de neste ukene unnagjort på 20 min. 

Har klipt håret kortere slik at det ser freshere ut. Slipper også styling og oppsett. Bruker penger på skikkelig sjampo og balsam. Med moroccanoil og tilhørende sjampo og balsam ser håret sunt og friskt ut. 

Lærer meg og sy klær til meg selv og ungene, og bruker det som avslapping når ungene sover, og siden det eneste jeg får til er jerseykjoler, blir jeg litt mer pyntet i hverdagen. 

Legger fram alt av klær til meg og ungene på kvelden. Dusjer mens ungene ser på barnetv på kvelden, så rekker håret mitt å tørke håret før jeg selv legger meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (10 minutter siden):

Farge vipper og bryn. Jeg har rødt hår og helt lyse vipper og  bryn. Refectocil sine farger er fine! Med blåsvart på vippene og en blanding av kastanje og brun på bryn, ser jeg sminket ut. Jeg børster på med en gummimascarabørste og lar det sitte på mens jeg farger bryna. Så er både vipper og bryn for de neste ukene unnagjort på 20 min. 

Har klipt håret kortere slik at det ser freshere ut. Slipper også styling og oppsett. Bruker penger på skikkelig sjampo og balsam. Med moroccanoil og tilhørende sjampo og balsam ser håret sunt og friskt ut. 

Lærer meg og sy klær til meg selv og ungene, og bruker det som avslapping når ungene sover, og siden det eneste jeg får til er jerseykjoler, blir jeg litt mer pyntet i hverdagen. 

Legger fram alt av klær til meg og ungene på kvelden. Dusjer mens ungene ser på barnetv på kvelden, så rekker håret mitt å tørke håret før jeg selv legger meg. 

hvilken shampoo og balsam er det?

Anonymkode: bae33...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Beauty hack, eller termen "hack" brukes når noe sparer tid og penger.

 

Det mange (alle?) beskriver er MYE mer, og dyrere, enn det jeg og de fleste jeg kjenner gjør normalt.

 

Beauty hacks:

 4 best beauty hacks for makeup and skin care | Beauty Advice (discovergoodnutrition.com)

(hår) The 25 Most Life-Changing Beauty Hacks Ever (cosmopolitan.com)

 

-----

Vasker selv ansiktet med en ren, litt grov klut, hver morgen og kveld. Skrubb og rens i samme slengen.

(først vanlig make up fjerner på kvelden om jeg hatt sminke på)

 

Ellers vil jeg påstå at er det noe som fresher opp, så er det håret. Hjelper ikke med alle mulige kremer om håret er halvskittent, ustelt og 3 cm ettervekst.

Klipp håret i en frisyre som krever lite stell. Farg håret om du har ettervekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen som har tips til en veldig bra tørrsjampoo? Ekstra pluss hvis den er allergivennlig. Gir blaffen i hva den koster, bare den er superbra. 

Anonymkode: 0082d...1d8

Oh ja! Denne her: https://olavtryterudstudio.no/produkt/gold-dry-shampoo/

Har jobba meg gjennom mange bokser tørrsjampo, og ingen slår denne! Mild ferskenlukt og håret blir godt å jobbe med. Synest Batiste sine er gode og rimelige, men klarer ikke lukta på noen av de. Jeg kjøper den hos den lokale frisøren her jeg bor.

Anonymkode: 0150f...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oh ja! Denne her: https://olavtryterudstudio.no/produkt/gold-dry-shampoo/

Har jobba meg gjennom mange bokser tørrsjampo, og ingen slår denne! Mild ferskenlukt og håret blir godt å jobbe med. Synest Batiste sine er gode og rimelige, men klarer ikke lukta på noen av de. Jeg kjøper den hos den lokale frisøren her jeg bor.

Anonymkode: 0150f...299

Og alle Gold produktene er allergivennlige 😊

Anonymkode: 0150f...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker også en lys skimrende/metallic øyeskygge i tillegg til eyeliner og mascara på øvre vippekant for å åpne blikket.  Har små og litt innsunkne øyne.  Men øyeskyggen har gått ut av produksjon og jeg finner ikke en som ligner. 😫 Finner den bare som her til ville priser.   Noen som vet om en som ligner??

https://www.ninthavenue.no/products/loreal-paris-infallible-24hr-eye-shadow-iced-latte-888-012-oz-pack-of-2?gclid=Cj0KCQiA0fr_BRDaARIsAABw4EtKj4bUJu71JEmSA-CYv7snpEkauperqrMjcxvolyP7_fZj-4fo5e0aAmXaEALw_wcB

 

 

Anonymkode: 34d18...433

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=Oreal+Paris+Infallible+24HR+Eye+Shadow&LH_BIN=1&_sop=15

Anonymkode: 6c15e...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk  men veldig dyr shipping eller så shipper de ikke til Norge, men fant en to-pack på Amazon til 268 kr inkl.shipping og toll. 

Anonymkode: 34d18...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bb cream, concealer og tørrsjampo er mine beauty hacks. 

Anonymkode: ad244...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss en annen "hack" om man kan kalle det det. Har en fin kåpe jeg slenger over tightsen jeg bor i for tiden når en skal ut på et kjapt ærend. Føler det hjelper litt 😅

Anonymkode: ad244...6f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er sikkert kommet i midtlivskrisa nå, men vurderer også på sikt å sette bittebittelitt filler i munnvikene da jeg ser at de begynner å henge (aldri røykt, men ser det går igjen i familien min), samme med kjevelinja.

Smilerynkene rundt øynene skal jeg la være, men mulig sinnarynkene får seg en deis også.

Vil det skal være så lite at det er usynlig, er det oppnåelig?

Anonymkode: c1637...cde

Ja, men vil heller anbefale Profhilo. Fantastisk resultat på heng!

Anonymkode: 74a56...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...