Gå til innhold

Beauty hacks for gustne småbarnsforeldre- tipstråd (barnløse også velkomne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I dag oppdaga jeg tidenes småbarns-hack da jeg måtte gjøre meg klar før jobb: Ungen fikk leke i dusjen mens jeg sminka meg, resultat: storfornøyd, ren unge og fresh(ere) mor! 😄

 

Noen som forresten har tips til serum som lindrer rødhet i huden? Føler ofte at huden min hadde sett mye jevnere ut dersom jeg bare fikk roet rødheten.

Anonymkode: c1637...cde

https://www.skincity.com/no/hudtilstand/ansikt/rodhet/calm-repairing-serum-30-ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker murad sin ansiktsserie, skal gå på en kur nå som tar bort gamle arr etter kviser. Det finns også anti aging serie, den skal jeg prøve etter kuren.

Ellers er frisørtime og ansiktsbehandling  👌

Anonymkode: 1393a...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har vurdert å dra til hudpleier for en ZO behandling, har du tilfeldigvis noe erfaring med det? Jeg har sensitiv hud med gusten hud og store porer og litt ujevnheter, samt hormonell Acne langs kjeven. ikke altfor ille heldigvis, men jeg føler meg bare 10 år eldre enn hva jeg er.. 

Anonymkode: 68fbb...9b7

Ikke meg du spør, men ZO Skin har virkelig reddet gravid-/barselhuden min. Fikk helt kriseutbrudd av acne/rosacea under graviditeten, og ZO Skin dempet det helt ned. Man må ha tålmodighet da, og bruke det fast over tid, men var mye bedre allerede før første tube serum var brukt opp. Pluss at det ikke trenger å være komplisert, ikke sånn ti-stegs hudpleierutine, liksom. Jeg fikk anbefalt bare en daglig rens + serum, og skrubb to ganger per uke. Hadde e-konsultasjon med lege på hudpleieklinikk før jeg fikk kjøpe produkter. Produktene føles veldig bra på huden, og du får sånn instant gratification;) Vurderer å legge til C-vitamin-serumet + en øyekrem nå i vinter for ekstra fukt. Det er jo dyrt, men veldig drøye produkter. Må være mitt beste life hack i barseltiden😅 Pluss Tarte shape tape concealer for blå ringer!! 
Digger tråden forresten! Noen som har tips til stylingprodukter for klassisk ammesveis med en sånn krans med småhår i panna?

Anonymkode: 6e954...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

I dag oppdaga jeg tidenes småbarns-hack da jeg måtte gjøre meg klar før jobb: Ungen fikk leke i dusjen mens jeg sminka meg, resultat: storfornøyd, ren unge og fresh(ere) mor! 😄

 

Noen som forresten har tips til serum som lindrer rødhet i huden? Føler ofte at huden min hadde sett mye jevnere ut dersom jeg bare fikk roet rødheten.

Anonymkode: c1637...cde

Jeg er veldig fornøyd med denne: https://www.dermalogica.no/redness-relief-essence

Anonymkode: 68dbf...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagkrem med farge og ferdig fargede bryn og vipper er min go-to i hverdagen. Ellers lager jeg matpakke dagen før, legger frem klær til meg og ungen, leverer til frokost i barnehagen og har en «mammavennlig» frisyre, dvs. langt nok til å sette i hestehale eller knute i nakken når det er fett. 

Anonymkode: 80f0c...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kuttet ut nesten alle hudprodukter etter at jeg heller tok tak i kostholdet. Å bruke hudprodukter for å fikse huden blir som å male/vaske råtne kledningsbord på huset. Hudcellene fornyer seg ca hver tredje måned, så man må løse problemet innenfra. Jeg spiser bare animalsk, et såkalt carnivore-kosthold. Ingen planter. Perfekt hud uten hudprodukter. Vasker bare ansiktet med ren mikrofiberklut og lunkent vann.

Og for dere som sliter med mørke ringer, dere er blodfattige, som nesten alltid er på grunn av jernmangel. Spis mer kjøtt. :) 

Anonymkode: a26a4...d57

Ehm....

det der er iallefall ikke et godt klima- eller helsetiltak.

Man får sikkert finere hud av å smøre dødt rottevev eller egen morkake i fjeset, men ett sted går liksom grensen :P 

Forøvrig fikk jeg og penere hud av å kutte sminke/hudprodukter. Helt uten å endre kosthold.

Det sier seg jo egentlig selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge bryn og vipper. Gradual selftan drops, husk å smør nedover halsen og brystet også så det frisker litt opp der også. Fuktighet!! Bruker dermalogica moisturising mask gjevnlig. Jane Iredale consealer for øynene. 

Jeg finner aldri en fin lettholdt frisyre for meg. Nordisk hår og smalt ansikt 🤷‍♀️

Det å peele huden hjelper meg mye. Fjerne død hud og påføre fukt. Da må faren ta baby mens jeg gjør dette kanskje 2 ganger i mnd. Føler meg litt freshere da :)

 

Anonymkode: 52a9f...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (10 minutter siden):

Ehm....

det der er iallefall ikke et godt klima- eller helsetiltak.

Man får sikkert finere hud av å smøre dødt rottevev eller egen morkake i fjeset, men ett sted går liksom grensen :P 

Forøvrig fikk jeg og penere hud av å kutte sminke/hudprodukter. Helt uten å endre kosthold.

Det sier seg jo egentlig selv. 

Hvorfor drar du inn dødt rottevev og egen morkake her?

Anonymkode: f2e2a...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor drar du inn dødt rottevev og egen morkake her?

Anonymkode: f2e2a...aad

Fordi carnivore er sånn ca like absurd i mime øyne for å få finere hud.

Hallo.

Noen eter jo morkaka si da, tørker den i ovnen. Fordi pen hud eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Fordi carnivore er sånn ca like absurd i mime øyne for å få finere hud.

Hallo.

Noen eter jo morkaka si da, tørker den i ovnen. Fordi pen hud eller hva det var.

Så bare rett og slett latterliggjøring fra din side altså?

Anonymkode: a26a4...d57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (8 minutter siden):

Fordi carnivore er sånn ca like absurd i mime øyne for å få finere hud.

Hallo.

Noen eter jo morkaka si da, tørker den i ovnen. Fordi pen hud eller hva det var.

Veldig mange mennesker har hatt god effekt av carnivore. 

 

Anonymkode: a26a4...d57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsmaske/drink-up-intensive-overnight-mask-75ml Fikk og prøver på en fra Dermalogica som var god, men denne var vesentlig billigere :)

Bruker også denne oljen før sengetid noen ganger: https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsolje/100-plant-derived-squalane-30-ml Det har jeg gjort siden mars, men nå med minusgrader trenger jeg noe mer.

Anonymkode: 68dbf...009

Tusen takk for tips! Da skal jeg gå til innkjøp😊

Anonymkode: 9c3ac...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert kommet i midtlivskrisa nå, men vurderer også på sikt å sette bittebittelitt filler i munnvikene da jeg ser at de begynner å henge (aldri røykt, men ser det går igjen i familien min), samme med kjevelinja.

Smilerynkene rundt øynene skal jeg la være, men mulig sinnarynkene får seg en deis også.

Vil det skal være så lite at det er usynlig, er det oppnåelig?

Anonymkode: c1637...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gode hårprodukter (Sebastian dark oil- shampoo, balsam og hårolje) 

Skrubber ansiktet med håndkle etter dusj (billig peeling) påfører toner fra Nuxe, serum fra L’Occitane og dagkrem fra Dr Pharma med A vitamin. Bruker ikke foundation/ concealer/pudder, synes huden ser freshere uten. 
 

Sminke gjort på 5 minutter:

Primer fra Smashbox (photofinish) 

Maskara fra Max Factor

kremrouge fra H&M 

 

Går i nøytrale klær i god kvalitet. Mye ull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Veldig mange mennesker har hatt god effekt av carnivore. 

 

Anonymkode: a26a4...d57

Poenget mitt var klimaeffekten og dyrevelferd for å få pen hud :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du personlig erfaring?

Anonymkode: c1637...cde

Ikke med akkurat dette serumet, men med merket og andre produkter i CALM-serien. Brukte en fuktighetskrem fra CALM i fjor vinter, som reddet huden min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (9 minutter siden):

Poenget mitt var klimaeffekten og dyrevelferd for å få pen hud :) 

Og det er en diskusjon som passer seg andre steder på dette forumet og er en avsporing fra denne tråden. Men carnivore er sunn mat, det kan være miljøvennlig mat og det kan være bra for dyrevelferd. Bare se her:

 

Anonymkode: a26a4...d57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tusen takk for tips! Da skal jeg gå til innkjøp😊

Anonymkode: 9c3ac...f30

Jeg også bruker den. Den er veldig deilig.

Anonymkode: 823d5...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...